Κοινοβουλευτική Δράση

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και τη συζήτηση επί των άρθρων του Σ/Ν του υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο «Ενσωμάτωση οδηγίας για την δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος από ορισμένες επιχειρήσεις» (07-11-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
εκλεκτά μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου,

η πάταξη της φοροδιαφυγής είναι υπόθεση κοινωνικής δικαιοσύνης και ισορροπίας.

Μιλώντας με αριθμούς, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, κ. Γιάννης Στουρνάρας, εκτίμησε ότι:
-η παραοικονομία στην Ελλάδα κυμαίνεται στο 20,9% του ΑΕΠ,
-ενώ υπολόγισε ότι τα λεγόμενα "μαύρα εισοδήματα" ανέρχονται σε 40 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε δευτερόλεπτο η χώρα μας χάνει 100 ευρώ από τη μη απόδοση ΦΠΑ, που αν αθροιστεί σε ετήσια βάση ξεπερνά κατά πολύ τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για:
-την οικονομία,
-την αγορά
-και την κοινωνία.

Αναλογιστείτε ότι ενώ η πατρίδα μας έχει κάνει βήματα προόδου στην πάταξη της φοροδιαφυγής, εν τούτοις συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών πρώτων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην αποφυγή καταβολής ΦΠΑ.

Μια θέση διόλου τιμητική, που σίγουρα μας προβληματίζει και ταυτόχρονα μας δίνει κίνητρο να εντείνουμε τις προσπάθειες πάταξης ενός φαινομένου που σίγουρα δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά σε εθνικό επίπεδο "πριονίζει" κάθε προσπάθεια άσκησης κοινωνικής πολιτικής.
Παρέθεσα τα παραπάνω στοιχεία, γιατί πιστεύω ότι όλα τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου συμφωνούμε ότι η μάχη κατά της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής δεν έχει:
-δεξιό,
-αριστερό,
-ή κεντρώο πρόσημο.

Όπως δεν έχει:
-ούτε φιλελεύθερα,
-ούτε σοσιαλιστικά χαρακτηριστικά.

Είναι ζήτημα ηθικής τάξης!

Για κάθε ΦΠΑ που δεν πληρώνεται, τίθεται εν αμφιβόλω μια παροχή υπέρ του πολίτη.

Για παράδειγμα, δεν κρύβουμε από τα ταμεία του... κακού Κράτους 24 ευρώ για κάθε πληρωμή 100 ευρώ που κάνουμε, ούτε... κερδίζουμε κάτι στον οικογενειακό ή επιχειρηματικό μας λογαριασμό όταν δεν κόβουμε μια απόδειξη.
Απεναντίας, στερούμε από την Πολιτεία σημαντικούς πόρους, οι οποίοι αθροιστικά είναι πολύτιμοι στην προσπάθεια που καταβάλλει να βρίσκεται αδιάκοπα δίπλα στη μεσαία τάξη και στους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη.

Ο δρόμος που έχουμε να διανύσουμε είναι μακρύς. Όμως η θέλησή μας να φτάσουμε στον τελικό προορισμό είναι ισχυρή!

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων που προϋποθέτει ο πολυδιάστατος εκσυγχρονισμός:
-αντιμετωπίζει αποφασιστικά χρόνιες παθογένειες
-και ενισχύει την κοινωνική συνοχή μέσω της αποτελεσματικότητας της κρατικής κοινωνικής δράσης.

Στο πλαίσιο αυτό, η καταπολέμηση:
-της φοροδιαφυγής
-και της φοροαποφυγής
σε όλα τα επίπεδα της οικονομικής δραστηριότητας, είτε προέρχεται από φυσικά πρόσωπα είτε από δραστηριότητα πολυεθνικών επιχειρήσεων, αποτελεί άμεση προτεραιότητά μας.

Έτσι, το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο την Οδηγία 2021/2101 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2013/34, όσον αφορά στη δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος από ορισμένες επιχειρήσεις και υποκαταστήματα.

Το Σχέδιο Νόμου που εισηγούμαι αποτελείται από:
-πέντε κεφάλαια
-και 18 άρθρα.

Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα άρθρα 1 και 2 που περιγράφουν:
-τον σκοπό
-και το αντικείμενο της ενσωμάτωσης της οδηγίας.

Σκοπός του παρόντος, είναι η ενίσχυση της χρηματοοικονομικής και εταιρικής διαφάνειας μέσω της δημόσιας υποβολής δήλωσης στοιχείων φορολογίας εισοδήματος των πολυεθνικών ομίλων και, κατά περίπτωση, ορισμένων αυτόνομων επιχειρήσεων, οι οποίες αναλαμβάνουν δραστηριότητες στη χώρα μας.

Επίσης:
-θεσπίζει την υποχρέωση κεφαλαιουχικών εταιρειών του μη χρηματοπιστωτικού τομέα να υποβάλλουν στην Τράπεζα της Ελλάδας ετήσιες οικονομικές καταστάσεις,
-ενώ από 1ης Ιανουαρίου 2024 έως το τέλος του έτους, καθιερώνει ειδικό τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανατιμητικοί κίνδυνοι, με στόχο τη μείωση των τιμών.
Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα άρθρα 3 έως 11.

Στο τρίτο άρθρο εισάγονται ορισμοί των όρων:
-"τελική μητρική επιχείρηση",
-"ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις",
-"περιοχή φορολογικής δικαιοδοσίας",
-"αυτόνομη επιχείρηση"
και προσδιορίζονται οι έννοιες:
-των "εσόδων",
-του "καθαρού ύψους κύκλου εργασιών",
-της "υποβολής δήλωσης στοιχείων φορολογίας εισοδήματος"
-και της "ενημερωτικής δήλωσης".

Στο τέταρτο άρθρο προσδιορίζονται τα κριτήρια βάσει των οποίων υποχρεούνται οι μητρικές και οι αυτόνομες επιχειρήσεις να προβαίνουν σε δημόσια δήλωση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος, καθώς και οι προϋποθέσεις απαλλαγής από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης.

Στο πέμπτο άρθρο προσδιορίζονται τα κριτήρια βάσει των οποίων υποχρεούνται, οι θυγατρικές επιχειρήσεις που δεν διέπονται από το δίκαιο κράτους μέλους, να υποβάλλουν δημόσια δήλωση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος και οι προϋποθέσεις απαλλαγής από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης.

Επιπλέον, παρέχεται το δικαίωμα στη θυγατρική επιχείρηση να ζητά από τη μητρική όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την εκπλήρωση της υποχρέωσής της και ρυθμίζονται οι περιπτώσεις που δεν ανταποκρίνεται η μητρική στην ανωτέρω υποχρέωση.

Στο έκτο άρθρο προσδιορίζονται τα κριτήρια βάσει των οποίων υποχρεούνται τα υποκαταστήματα, που έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα από επιχειρήσεις που δεν διέπονται από το δίκαιο κράτους μέλους, να υποβάλλουν και αυτά δημόσια δήλωση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος.

Επίσης γίνονται σαφείς οι προϋποθέσεις απαλλαγής από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης, ενώ ρυθμίζεται η περίπτωση μη διάθεσης των απαραίτητων στοιχείων.

Ακόμη, παρέχεται το δικαίωμα στο υποκατάστημα να ζητεί μέσω πληρεξούσιου ή αντικλήτου από τη μητρική εταιρεία όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την εκπλήρωση της υποχρέωσης.

Το έβδομο άρθρο εξηγεί ποιό είναι το περιεχόμενο της δημόσιας δήλωσης στοιχείων φορολογίας εισοδήματος, ενώ παρέχονται διευκρινήσεις για τον χειρισμό κρίσιμων λογιστικών μεγεθών.

Το όγδοο άρθρο αναφέρεται στον τρόπο δημοσίευσης και προσβασιμότητας της δήλωσης στοιχείων φορολογίας εισοδήματος, καθορίζοντας παράλληλα τους χρόνους και τους όρους πρόσβασης του κοινού σε αυτές.

Το ένατο άρθρο επικεντρώνεται στην υποχρέωση του ορκωτού λογιστή να διαπιστώσει στη σχετική έκθεση ελέγχου:
-αν η επιχείρηση όφειλε να δημοσιεύσει δήλωση φορολογίας εισοδήματος,
-αν πράγματι έχει προβεί σε αυτήν,
-καθώς και την ευθύνη του για τη μη ολοκλήρωση της υποχρέωσης αυτής.

Το δέκατο άρθρο παρέχει εξουσιοδότηση στους υπουργούς Ανάπτυξης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να μπορούν να καθορίζουν:
α) μέχρι την έκδοση της σχετικής εκτελεστικής πράξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το κοινό υπόδειγμα και τον σχετικό μορφότυπο αναφοράς τους άρθρου 157 Η του ν.4548/2018 και
β) μετά την έκδοση αυτής, ειδικότερα ζητήματα σχετικά με το κοινό υπόδειγμα και τον μορφότυπο αναφοράς, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 157 Ε του ίδιου νόμου.

Το ενδέκατο άρθρο προσδιορίζει την ευθύνη των μελών των:
-διοικητικών,
-διαχειριστικών
-και εποπτικών οργάνων των τελικών μητρικών επιχειρήσεων ή των αυτόνομων επιχειρήσεων, καθώς και των μελών των:
-διοικητικών,
-διαχειριστικών
-και εποπτικών οργάνων των θυγατρικών επιχειρήσεων και των πληρεξούσιων ή αντικλητων για τα υποκαταστήματα, για την:
-κατάρτιση,
-δημοσίευση
-και διάθεση στο κοινό της δημόσιας δήλωσης στοιχείων φορολογίας.

Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα άρθρα 12 έως 15.

Ξεκινώ από το άρθρο δώδεκα, στο οποίο συμπληρώνεται το άρθρο 34 του ν. 4919/2022 (Α' 71) περί των πρόσθετων στοιχείων που καταχωρίζουν οι προσωπικές εταιρείες στο ΓΕΜΗ, με την πρόβλεψη της υποχρέωσης των προσωπικών εταιρειών να προβαίνουν σε δημοσίευση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ώστε να εναρμονίζονται με τις αλλαγές που επιφέρει στην ελληνική νομοθεσία η ενσωμάτωση της οδηγίας 2021/2101.

Στο άρθρο δεκατρία συμπληρώνεται το άρθρο 35 του ν. 4919/2022 (Α' 71) περί των πρόσθετων στοιχείων που καταχωρίζουν οι κεφαλαιουχικές εταιρείες στο ΓΕΜΗ, με την ανάλογη πρόβλεψη να προχωρούν σε δημοσίευση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

Στο άρθρο δεκατέσσερα συμπληρώνεται το άρθρο 43 του ν. 4919/2022 (Α' 71), αναφορικά με τα στοιχεία που καταχωρούν τα υποκαταστήματα των αλλοδαπών εταιρειών τρίτων χωρών.

Και περνάμε στο άρθρο δεκαπέντε, όπου συμπληρώνεται το άρθρο 44 του ν. 4919/2022 (Α' 71) περί των στοιχείων που καταχωρούνται και δημοσιεύονται για τα υποκαταστήματα πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων που έχουν την έδρα τους σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και για την πρόβλεψη της υποχρέωσης τους να προβαίνουν σε δημοσίευση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ώστε να εναρμονίζεται με τις αλλαγές που επιφέρει στην ελληνική νομοθεσία η ενσωμάτωση της οδηγίας 2021/2101.

Το τέταρτο κεφάλαιο αφορά στα άρθρα 16 και 17.

Το μεν άρθρο δεκαέξι περιλαμβάνει την υποβολή ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από κεφαλαιουχικές εταιρείες του μη χρηματοπιστωτικού τομέα στην Τράπεζα της Ελλάδας.

Το δε άρθρο δεκαεφτά θεσπίζει ρυθμίσεις στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, όπως σας εξήγησα τόσο την Παρασκευή όσο και στην αρχή της τοποθέτησής μου επί των άρθρων.

Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο έχει μόνο το άρθρο δεκαοχτώ, που καθορίζει το χρόνο έναρξης ισχύος του προτεινόμενου σχεδίου νόμου.

Συνοψίζοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
έχω να προσθέσω ότι δεν υπάρχει υγιής και παραγωγική οικονομία όταν ανθίζει η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή.

Δεν νοείται κάποιοι να πληρώνουν με συνέπεια τις υποχρεώσεις τους και κάποιοι να μην τις πληρώνουν.

Εμείς ζητούμε από όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Και το κάνουμε όντας αποφασισμένοι να απαντήσουμε στις παραλείψεις του παρελθόντος και να χαράξουμε μια ήρεμη και ασφαλή πορεία στο μέλλον.

Η μάχη κατά:
-της φοροδιαφυγής
και της φοροαποφυγής θα κερδηθεί!

Γιατί είναι:
-κοινωνικά δίκαιη,
-οικονομικά επιβεβλημένη
-και πολιτικά απαραίτητη.

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και την πρώτη ανάγνωση του Σ/Ν του υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο «Ενσωμάτωση οδηγίας για την δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος από ορισμένες επιχειρήσεις» (03-11-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
εκλεκτά μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου,

στα ζητήματα πολιτικής είθισται να υπάρχουν εμφανείς ιδεολογικές διαφωνίες. Είναι λογικό και αναμενόμενο. Στο δημόσιο διάλογο, όμως, τίθενται ορισμένα θέματα στα οποία υπάρχει κοινό πεδίο:
-συνεννόησης
-και ομοφωνίας.

Τέτοια χαρακτηριστικά διαθέτει το σχέδιο νόμου που συζητούμε σήμερα.

Αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2021/2101 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2013/34, όσον αφορά στη δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος από ορισμένες επιχειρήσεις και υποκαταστήματα.

Ως εισηγητής της Κυβέρνησης, προτού ξεκινήσω, την τοποθέτησή μου, θέλω να σας ζητήσω να αξιολογήσουμε τη νομοθετική παρέμβαση υπό μια ευρυγώνια οπτική που έχει ανάγκη σήμερα η πατρίδα μας.

Σας καλώ να κατανοήσουμε ως πολιτικό προσωπικό: -τι πραγματικά ζητούν οι πολίτες από εμάς
-και να αντιληφθείτε τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι η στείρα άρνηση σε όλα δεν αναγνωρίζεται από την κοινωνία ως εναλλακτική πρόταση.

Πολλώ μάλλον δεν αποτελεί γόνιμη αντιπολίτευση.

Επί της ουσίας, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης εναρμονίζει το εθνικό δίκαιο με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και το πράττει με τρεις τρόπους.

Πρώτον, ενισχύει την:
-χρηματοοικονομική
-και εταιρική διαφάνεια
μέσω της δημόσιας υποβολής δήλωσης στοιχείων φορολογίας εισοδήματος των πολυεθνικών ομίλων και, κατά περίπτωση, ορισμένων αυτόνομων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην πατρίδα μας.

Δεύτερον, θεσπίζει την υποχρέωση των κεφαλαιουχικών εταιρειών του μη χρηματοπιστωτικού τομέα να υποβάλλουν στην Τράπεζα της Ελλάδας ετήσιες οικονομικές καταστάσεις.

Τρίτον, δημιουργεί ένα ειδικότερο πλαίσιο για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από την 1η Ιανουαρίου του 2024 έως την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, προστατεύοντας τον καταναλωτή.

Μέσα από αυτές τις τρεις παρεμβάσεις αναπτύσσονται πρόσθετα εργαλεία για την αύξηση της διαφάνειας σε σχέση με τις δραστηριότητες των πολυεθνικών επιχειρήσεων.

Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση εφαρμόζουμε ενιαία γραμμή προς όφελος των εθνικών μας οικονομιών.

Όσον αφορά στο σκέλος της δήλωσης στοιχείων φορολογίας εισοδήματος, αφορά τις μεσαίες και μεγάλες θυγατρικές επιχειρήσεις κατά την έννοια των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 2 του ν. 4308/2014, που ελέγχονται από τελική μητρική επιχείρηση, η οποία δεν διέπεται από το δίκαιο κράτους μέλους.

Αυτές, πρέπει να υποβάλλουν δημόσια δήλωση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος, όταν τα ενοποιημένα έσοδα της τελευταίας, κατά την ημερομηνία κλεισίματος του ισολογισμού της υπερβαίνουν για καθένα από τα δυο τελευταία διαδοχικά οικονομικά έτη τα 750 εκατομμύρια ευρώ, όπως εμφανίζονται στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις.

Το ίδιο ποσό, δηλαδή τα 750 εκατομμύρια ευρώ για τα δυο τελευταία διαδοχικά οικονομικά έτη, είναι το όριο όσον αφορά και τα υποκαταστήματα που έχουν συσταθεί από επιχειρήσεις που διέπονται από το δίκαιο κράτους μέλους και έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν δημόσια δήλωση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος.

Σχετικά, τώρα, με την υποβολή ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από κεφαλαιουχικές εταιρείες του μη χρηματοπιστωτικού τομέα στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Αφορά:
-εταιρείες που δεν ανήκουν στον χρηματοπιστωτικό τομέα και λαμβάνουν χρηματοδότηση από πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν νομίμως στην Ελλάδα, με τη σύναψη κάθε μορφής δανείων.
-Αλλά και όσες οι κινητές αξίες τους έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά.

Τέλος, αναφορικά με τον τρίτο σκοπό του σχεδίου νόμου, την θέσπιση ρυθμίσεων στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, καθιερώνεται ειδικό τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2014 έως το τέλος του έτους και θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά από το σύνολο των προμηθευτών ηλεκτρισμού.

Είναι μια πρωτοβουλία που αντιμετωπίζει τους ανατιμητικούς κινδύνους καθώς ενισχύει τον ανταγωνισμό μεταξύ των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας με στόχο τη μείωση των τιμών.

Στο ειδικό τιμολόγιο θα μεταφερθεί το σύνολο των καταναλωτών με εξαίρεση όσους έχουν συμβόλαια σταθερής τιμής και όσους επιλέξουν να υπαχθούν σε άλλο τιμολόγιο που προσφέρει ο προμηθευτής.

Η τελική τιμή του ρεύματος, στο πλαίσιο του ειδικού τιμολογίου, θα ανακοινώνεται από τους προμηθευτές έως την πρώτη ημέρα κάθε μήνα και θα προκύπτει από το άθροισμα της βασικής τιμής προμήθειας και του μηχανισμού διακύμανσης.

Όλα τα τιμολόγια θα αποστέλλονται στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και θα δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της προκειμένου οι καταναλωτές να μπορούν να τα συγκρίνουν έως την 5η ημέρα κάθε μήνα.

Τέλος, παραμένουν:
-το πλαφόν 5 ευρώ το μήνα στο πάγιο
-καθώς και η δυνατότητα αλλαγής προμηθευτή ή τιμολογίου προμήθειας οποτεδήποτε,
χωρίς αποζημίωση του προμηθευτή λόγω πρόωρης αποχώρησης του πελάτη, εκτός από την περίπτωση διακοπής σύμβασης σταθερής τιμής ορισμένου χρόνου.

Αυτοί είναι οι βασικοί άξονες του σχεδίου νόμου που συζητούμε σήμερα στη διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Νωρίτερα, χρησιμοποίησα τη λέξη "διαφάνεια". Το έπραξα, διότι πιστεύω ότι κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα επιδρά καθοριστικά στο κοινωνικό σύνολο, έχοντας ουσιαστική σημασία και συνεισφορά στην εύρυθμη λειτουργία της εγχώριας αγοράς, αλλά και της εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ως εκ τούτου η ενίσχυση του δημόσιου ελέγχου των φόρων εισοδήματος των πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την καταπολέμηση της εταιρικής αποφυγής και την προώθηση της εταιρικής ευθύνης, έχοντας θετικό αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
θέλοντας να προλάβω τυχόν κακόπιστη κριτική, υπενθυμίζω ότι ως Κυβέρνηση έχουμε αποδείξει ότι στηρίζουμε έμπρακτα την υγιή επιχειρηματικότητα. Το κάνουμε με την ίδια θέρμη που βρισκόμαστε δίπλα στους εργαζόμενους.

Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με την ίδια προσήλωση, διότι οι επιχειρήσεις αποτελούν την "καρδιά" της ελληνικής οικονομίας.

Δεν μειώνουμε μονάχα τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές, αλλά με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων ενθαρρύνουμε την εγχώρια επιχειρηματική κοινότητα:
-να μεγαλώσει,
-να επενδύσει
-και να διακριθεί

Τηρούμε στο ακέραιο όσα έχουμε δεσμευθεί απέναντι στην επιχειρηματική κοινότητα. Και προσδοκούμε από εκείνη να διακριθεί για την επιχειρηματική της ηθική.

Αναφέρομαι στο σύνολο κανόνων:
-ευθύνης,
-ελέγχου,
-διαφάνειας,
-σύνεσης,
-συνεργασίας,
-συνέπειας
-και συνέχειας σε όλα τα επίπεδα.

Προφανώς, η επιδίωξη του κέρδους είναι θεμιτή!

Δεν συμβαδίζει, όμως:
-με την καταπάτηση του κοινωνικού συμφέροντος
-και τη μη συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς των χωρών στις οποίες λειτουργούν.

Μονάχα έτσι οικοδομούνται σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης μεταξύ του συνόλου των κοινωνικών εταίρων.

Βλέπετε, οποιαδήποτε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους ή κλάδου, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του κοινωνικού ιστού.

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 1228/19.10.2023 Θεσσαλονίκη, 19 Οκτωβρίου 2023 Προς:Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμούκο Κυριάκο Πιερρακάκη Ερώτηση «Πρόβλεψη για μετεγγραφές φοιτητών γονέων με τα παιδιά τους» Τα τελευταία χρόνια η δια βίου μάθηση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στη χώρα μας με πολλούς συνανθρώπους μας διαφόρων ηλικιών είτε να συνεχίζουν να αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες είτε να αποφασίζουν σε πιο προχωρημένη ηλικία και αφού έχουν δημιουργήσει ήδη οικογένεια να κάνουν πραγματικότητα το…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τον προϋπολογισμό του 2024 (19-10-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Πριν ξεκινήσω θα ήθελα να κάνω μια γενική επισήμανση και πιστεύω ότι όλοι οι συνάδελφοι θα συμφωνήσουν με αυτήν, ότι δηλαδή η οικονομία δεν είναι κάτι που λειτουργεί εν κενό αλλά είναι μία κατάσταση, η οποία προφανώς επηρεάζεται από αυτά που συμβαίνουν στο περιβάλλον ευρύτερα. Έτσι είναι λογικό και αυτονόητο λοιπόν όταν στην ευρύτερη γειτονιά μας έχουμε δύο πολέμους, εδώ και ενάμιση χρόνο τον πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας και εδώ και λίγες ημέρες βέβαια έναν πόλεμο -που ευχόμαστε να μην είναι μεγάλος, αλλά προς το παρόν δείχνει ότι μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο πόλεμο- του Ισραήλ με τους Παλαιστίνιους και γενικότερα την κατάσταση που υπάρχει στη Μέση Ανατολή. Είναι λογικό, λοιπόν, ότι επηρεάζει σαφέστατα τις οικονομίες όλου του κόσμου πόσω μάλλον και τη δική μας που είναι μια οικονομία, η οποία μόλις πριν από μερικά χρόνια κατόρθωσε να βγει από την κρίση.

Με την εισαγωγή αυτή και ξεκινώντας θα έλεγα ότι ο Προϋπολογισμός του 2024 είναι ένας Προϋπολογισμός της δικαίωσης, της δικαίωσης για την Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, της δικαίωσης της Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας γιατί είναι ο πρώτος Προϋπολογισμός μετά από 13 χρόνια που καταρτίζεται έχοντας ανακτήσει η χώρα μας την επενδυτική βαθμίδα. Ήδη μέχρι τώρα τρεις μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί οίκοι η DPRS, η SCOPE, η R&I ο Ιαπωνικός οίκος έχουν δώσει την επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία, κάτι που προφανώς δεν γίνεται γιατί συνωμότησε το σύμπαν υπέρ της Κυβέρνησης μας, αλλά με βάση αντικειμενικά δεδομένα αποφάσισαν να δώσουν την επενδυτική βαθμίδα. Την Παρασκευή περιμένουμε την Standard and Poor's, το μεγαλύτερο χρηματοπιστωτικό οίκο, που η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι θα δοθεί και από αυτή η επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία.
Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό γιατί αυτό πρακτικά σημαίνει για τον ελληνικό λαό -γιατί κάποιος μπορεί να ρωτήσει ωραία και τι σημαίνει αυτό για τον ελληνικό λαό;- σημαίνει πολλά οφέλη. Πρώτα – πρώτα για την ελληνική οικονομία, η οποία θα μπορεί να πάρει πολύ μεγάλες επενδύσεις από χώρες οι οποίες αν δεν έχεις την επενδυτική βαθμίδα δεν μπορούν να επενδύσουν στη χώρα σου. Επίσης, για το ελληνικό κράτος γιατί θα μπορεί να δανείζεται με πολύ φθηνότερα επιτόκια και βεβαίως για τις ελληνικές τράπεζες που θα μειωθεί επίσης το επιτόκιο, κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρχει φθηνότερο χρήμα και για τον Έλληνα πολίτη και για την ελληνική κοινωνία. Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη, η οποία βάζει τις βάσεις για μια ακόμη πιο ενισχυμένη αναπτυξιακή προοπτική για την ελληνική οικονομία.

Ο Προϋπολογισμός του 2024 είναι το θεμέλιο για να αντιμετωπίσουμε πειστικά τις συνέπειες του πληθωρισμού και να συνδράμουμε στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και των μισθών. Αποτελεί προϊόν σκληρής δουλειάς και θυσίας της ελληνικής κοινωνίας σε συνδυασμό με τη συνετή νοικοκυρεμένη και αποτελεσματική δημοσιονομική πολιτική που εφαρμόζουμε ως Κυβέρνηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Στους δείκτες του αποτυπώνεται η πολιτική σταθερότητα, η διαρκής τροχιά προόδου και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα, η επιτυχημένη απορρόφηση των κραδασμών από τις αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και η ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας σε ένα δυσμενέστατο περιβάλλον.

Είναι λογικό και αυτονόητο ότι όταν μιλάμε για Προϋπολογισμό πρέπει να αναφερθούμε σε συγκεκριμένους δείκτες. Δείκτες οικονομικούς, οι οποίοι μπορούν να κουράζουν τους ακροατές, αλλά είναι απαραίτητοι για να δείξουμε ποια είναι η εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας μέσω των δεικτών αυτών. Η πρώτη επισήμανση, λοιπόν, τα βασικά έσοδα του κράτους αυξήθηκαν χωρίς να αυξηθούν οι φόροι. Απεναντίας, έχουμε αύξηση των αμοιβών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, μεγέθυνση της οικονομίας και περαιτέρω μείωση της ανεργίας. Το εξειδικεύω, ο ρυθμός ανάπτυξης του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος δηλαδή της ελληνικής οικονομίας το 2023 εκτιμάται ότι θα κλείσει στο 2,3% ενώ το 2024 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 3% και είναι υψηλότερος από τις εαρινές προβλέψεις της Commission. Ο πληθωρισμός που εκτιμάται ότι φέτος θα κλείσει γύρω στο 4%, του χρόνου εκτιμάται ότι θα πάει στο 2,4%. Η ανεργία από το 11,2% που εκτιμάται ότι θα κλείσει φέτος, του χρόνου θα μειωθεί στο 10,6%. Το πρωτογενές πλεόνασμα από 1,1% φέτος του χρόνου εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 2,1% του ΑΕΠ. Ενώ είναι εντυπωσιακή η αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους το οποίο από το 171,4% του ΑΕΠ το 2022 θα κλείσει στο 159,3% το 2023 και θα μειωθεί έτι περαιτέρω το 2024 στο 152,2%. Είμαστε η χώρα, η οποία έχει πετύχει παγκόσμια το μεγαλύτερο ρυθμό μείωσης του δημόσιου χρέους.

Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν όπως είπα θα ανέβει. Ήταν σε απόλυτους αριθμούς 208 δισεκατομμύρια το 2022, 224 δισεκατομμύρια το 2023 και θα κλείσει στα 235 δισεκατομμύρια το 2024 ενώ και οι επενδύσεις αναμένεται να αυξηθούν από 8,3% που θα κλείσουν φέτος στο 12,1%.
Μπορεί, βεβαίως, κάποιος φίλος καλοπροαίρετος να ρωτήσει πώς όμως αυξήθηκαν τα έσοδα δίχως να αυξηθεί η φορολογία;
Τα έσοδα από τη φορολογία θα αυξηθούν το 2024 κατά 9,1% και θα διαμορφωθούν σε 61,3 δις από 56,2 δις την τρέχουσα περίοδο. Το τονίζω, δίχως να αυξηθεί κανένας νέος φόρος και δίχως να αυξηθούν οι φορολογικοί συντελεστές. Γι' αυτό υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις από την πλευρά της Κυβέρνησης.

Πού οφείλεται αυτό;
Οφείλεται καταρχήν στη μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας. Έχουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης ελληνικής οικονομίας. Δεύτερον, στη σημαντική αύξηση των εσόδων του τουρισμού που ξεπέρασε τα αντίστοιχα έσοδα της περιόδου με ιστορικό ρεκόρ στον τουρισμό του 2019. Τρίτον, στην αύξηση μισθών και συντάξεων, μισθών στον ιδιωτικό τομέα και συντάξεων γενικότερα για όλους που επηρεάζει τα έσοδα από τους άμεσους φόρους, αλλά και την πολύ σημαντική βοήθεια που δέχεται το φορολογικό επιτελείο της Κυβέρνησης από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και την εκτεταμένη χρήση πιστωτικών καρτών.

Επίσης, αποδεικνύοντας η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι είναι μια Κυβέρνηση, η οποία νοιάζεται για το κοινωνικό κράτος πρέπει να τονίσω ότι έχουμε ενίσχυση των δαπανών για την υγεία. Ειδικότερα το 2024 η επιχορήγηση προς νοσοκομεία και πρωτοβάθμια υγεία αυξάνεται κατά 15% συγκριτικά με το 2023. Διαμορφώνεται δηλαδή σε 2,65 δισ. ενώ το 2023 είναι 2,31 και το 2022 ήταν 2,04. Η αύξηση υπερκαλύπτει την άνοδο των λειτουργικών δαπανών καθώς επίσης και της μισθοδοσίας.

Τέλος, γιατί είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό που δεν πρέπει να ξεχνάμε και με αφορμή τα τραγικά γεγονότα των πλημμυρών και των φωτιών έχουμε μεγαλύτερη κάλυψη των αναγκών λόγω φυσικών καταστροφών. Έτσι, λοιπόν, το 2024 διπλασιάζονται σε 600 εκατομμύρια από 300 εκατομμύρια οι πόροι Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για την κάλυψη των δαπανών κρατικής αρωγής έναντι φυσικών καταστροφών.
Όμως, αγαπητοί συνάδελφοι, πολιτική πρέπει να κάνουμε για τον άνθρωπο και όχι μόνο για τους αριθμούς. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πετύχουμε την κοινωνική δικαιοσύνη έτσι ώστε ο πολίτης να αισθάνεται ότι γίνεται συμμέτοχος της καλής οικονομικής πορείας που έχει η χώρα δημοσιονομικά. Έτσι, λοιπόν, ο προϋπολογισμός του 2024 ενισχύει το εισόδημα των πολιτών. Η μόνιμη ενίσχυση του εισοδήματος μεταφράζεται σε μόνιμη αύξηση των αποδοχών και περαιτέρω κατάργηση φορολογικών βαρών. Το συνολικό όφελος στους πολίτες ξεπερνάει τα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024.

Ειδικότερα και επιγραμματικά θα έχουμε από 1/1/2024 αύξηση κατά 10,55 στις αποδοχές των 660.000 περίπου δημοσίων υπαλλήλων κάτι που γίνεται μετά από 14 χρόνια στασιμότητας, μια που εδώ και 14 χρόνια οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν πάρει αύξηση. Θα έχουμε νέα αύξηση του βασικού κατώτατου μισθού για τον ιδιωτικό τομέα από τον Απρίλιο του 2014. Θα έχουμε αυξήσεις στις συντάξεις για δεύτερη συνεχή χρονιά εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 3%. Θα έχουμε αύξηση κατά 8% του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Θα έχουμε αύξηση κατά 8% στα επιδόματα αναπηρίας που ξεκίνησε ήδη από τα μέσα του 2023. Θα έχουμε εφάπαξ ενίσχυση στα τέλη του 2023 στους συνταξιούχους με προσωπική διαφορά. Θα έχουμε κατάργηση της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης και στο δημόσιο και στους συνταξιούχους. Θα έχουμε αύξηση του αφορολογήτου κατά 1.000 ευρώ για οικογένειες με παιδιά. Θα έχουμε μείωση κατά 10% του ΕΝΦΙΑ για κατοικίες που ασφαλίζονται από φυσικές καταστροφές. Θα έχουμε τη θέσπιση του youth pass για νέους ηλικίας 18 και 19 χρόνων. Ενώ οι εργαζόμενοι οι συνταξιούχοι δεν θα έχουν πλέον καμία παρακράτηση και βέβαια όλοι μας θυμόμαστε ή πρέπει να θυμόμαστε ότι από το 70% παρακράτησης που είχαν στη σύνταξή τους εφόσον εργάζονταν με το νόμο Κατρούγκαλου τώρα πάμε σε ουσιαστικά κατάργηση της παρακράτησης αυτής.
Κλείνοντας η υπεραπόδοση του προϋπολογισμού, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στηρίζεται στην υπεραπόδοση της οικονομίας. Η οικονομία μας, τα δημοσιονομικά της μεγέθη εξελίσσονται πάρα πολύ θετικά.

Τα παραπάνω, λοιπόν, στοιχεία πιστοποιούν ότι η πατρίδα μας βαδίζει στον ορθό δρόμο, μειώνει το χρέος και επιτυγχάνει θετικούς ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και πρωτογενή πλεονάσματα περισσότερα μάλιστα από αυτά που εκτιμάται. Τα καταφέρνουμε καλύτερα από το αναμενόμενο παρά τις δυσκολίες και τις διεθνείς αντιξοότητες. Συνεχίζουμε, λοιπόν, στην ίδια πολιτική διαθέτοντας εφεδρείες που μας επιτρέπουν να βρισκόμαστε διαρκώς δίπλα στους συμπατριώτες μας διαθέτοντας στοχευμένα δημοσιονομικούς πόρους προκειμένου να πετύχουμε τη μέγιστη οικονομική και κοινωνική αποτελεσματικότητα γιατί μετά από χρόνια βλέπουμε ότι η Ελλάδα νοικοκυρεύεται, προοδεύει, εξελίσσεται.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Αρ. πρωτ.: 956/2-10-2023 Θεσσαλονίκη, 02 Οκτωβρίου 2023 Προς:Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμούκο Κυριάκο Πιερρακάκη ΕΡΩΤΗΣΗ «Εικόνες εγκατάλειψης και απαξίωσης στο Καυτανζόγλειο Εθνικό Στάδιο» Η πρόσφατη δημοσιοποίηση μελέτης για τη στατικότητα του στεγάστρου Καλατράβα στο ΟΑΚΑ, η οποία οδήγησε στην προσωρινή αναστολή κάθε αθλητικής και πολιτιστικής δραστηριότητας στο κεντρικό στάδιο και στο ποδηλατοδρόμιο, μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες και οι χώροι να είναι ασφαλείς για τους αθλητές και τους πολίτες, είναι…

(Video) Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα τη διοικητική συνεργασία στον τομέα της φορολογίας (30-08-2023)

Αρ. πρωτ.:2355/20.02.2023 Θεσσαλονίκη, 20 Φεβρουαρίου 2023 Προς Υπουργούς:-Οικονομικών, κο Χρήστο Σταϊκούρα-Εσωτερικών, κο Μάκη Βορίδη Ερώτηση«Ειδική ρύθμιση για την πλήρωση θέσεων του διαγωνισμού για την Α.Α.Δ.Ε.» Σε πλήρη εξέλιξη των διαδικασιών βρίσκεται ο γραπτός διαγωνισμός 1Γ/2022 του ΑΣΕΠ για την πλήρωση 822 θέσεων Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με γραπτό διαγωνισμό στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), με στόχο να ενισχύσει τις υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής με νέα, καταρτισμένα στελέχη σε…

(Video) Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Οικονομικών της Βουλής και το Σ/Ν του ΥΠΟΙΚ για την εξαγορά κατεχόμενων ακινήτων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου (16-02-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
εκλεκτά μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών,
όλοι θα συμφωνήσουμε ότι η πολιτική πρέπει να κοιτάζει κατάματα υπαρκτά προβλήματα που προκλήθηκαν σε δύσκολες εποχές για το Κράτος και να δίνει λύσεις στα ζητήματα που ταλανίζουν μια κοινωνία.

Να προσφέρει διεξόδους, να «κλείνει πληγές» και να μη συντηρεί χρόνιες νεφελώδεις καταστάσεις τις οποίες κληροδοτεί από γενιά σε γενιά, μεταθέτοντας στους επόμενους την ευθύνη της οριστικής διευθέτησης.

Αυτό που μόλις περιέγραψα κάνει το Σχέδιο Νόμου που συζητούμε σήμερα, διότι επιλύει ένα διαχρονικό κοινωνικό πρόβλημα που αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς των κατεχόμενων δημόσιων ακινήτων που διαχειρίζεται το Υπουργείο Οικονομικών.

Ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου εξυπηρετεί στο ακέραιο το δημόσιο συμφέρον, αφενός γιατί προωθείται η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου προς όφελος της:
-τουριστικής,
-βιομηχανικής
-και αγροτικής ανάπτυξης της χώρας
και αφετέρου, διότι διευθετεί οριστικά εκκρεμείς υποθέσεις που αφορούν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου.

Άρα, περιγράφοντας τη νομοθετική πρωτοβουλία που συζητούμε, θα έλεγα ότι έχει:
-κοινωνικό
-και αποκαταστατικό χαρακτήρα.

Μη σας ξενίζουν οι δυο λέξεις που χρησιμοποίησα...

Αυτή είναι η πραγματικότητα, η οποία γίνεται πράξη μέσω μιας σαφούς διαδικασίας αυστηρού ελέγχου εκ μέρους των αρμοδίων οργάνων η οποία διαλύει κάθε υπόνοια ότι ενδεχομένως θα υπάρξει μια γενική τακτοποίηση αυθαίρετων κατόχων με τη μαζική απονομή τίτλων κυριότητας σε καταπατητές.

Ας είμαστε ρεαλιστές...
Μιλούμε για ακίνητα τα οποία δεν μπορούν να αξιοποιηθούν από το Δημόσιο και τα οποία εάν η Πολιτεία τα διεκδικήσει για τυπικούς λόγους, είναι σίγουρο ότι θα επωμιστεί ένα μεγάλο διοικητικό βάρος για την επιβολή κυρώσεων και προστίμων.

Και ποιο θα είναι το αποτέλεσμα;
Ούτε τελική ανάλυση ούτε το ακίνητο θα αξιοποιηθεί,
ούτε το πρόστιμο καταβάλλεται, ούτε ο ιδιώτης που το χρησιμοποιεί αποβάλλεται.

Στο πλαίσιο αυτό ερχόμαστε να βάλουμε τάξη, θέτοντας σαφείς περιορισμούς και ευδιάκριτες προϋποθέσεις εξαγοράς ώστε τα εν λόγω ακίνητα να αποδοθούν στους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους.

Η παρέμβαση μας αφορά:
-πολίτες και νομικά πρόσωπα που κατέχουν ακίνητο για 30 χρόνια με τίτλο υπέρ των ιδίων ή των δικαιούχων τους επί ακινήτων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου.
-Πολίτες που κατέχουν αδιάλειπτα επί τουλάχιστον 40 χρόνια ακίνητο εφόσον σε αυτό βρίσκεται η κύρια κατοικία τους, η οποία καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες των ιδίων ή των οικογενειών τους.

Αλλά και πολίτες και νομικά πρόσωπα που κατέχουν επί τουλάχιστον 40 χρόνια ακίνητα, εφόσον σε αυτά ασκείται, όπως ανέφερα προηγουμένως, τουριστική, βιομηχανική, βιοτεχνική, εμπορική ή αγροτική δραστηριότητα.

Δεν θα πω περισσότερα για να μην καταχραστώ το χρόνο.

Ωστόσο, κρατείστε τα εξής στοιχεία. Από την τελευταία καταγραφή που έγινε το 2004 από το Υπουργείο Οικονομικών, προέκυψε ότι σε σύνολο 97.029 καταγεγραμμένων Δημόσιων και Ανταλλάξιμων κτημάτων, έχουν καταπατηθεί τα 89.928.

Το ποσοστό αγγίζει το 92%.

Σας τα παραθέτω, διότι είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί και παράλληλα αντικατοπτρίζει το διαχρονικό ζήτημα της περιφρούρησης της δημόσιας περιουσίας.

Συνυπολογίστε ακόμη την απαλλαγή:
-των αρμόδιων διοικητικών υπηρεσιών
-και των δικαστικών αρχών
από εκκρεμείς γραφειοκρατικές διαδικασίες και δίκες.

Όπως επίσης την εισροή σημαντικών εσόδων στον κρατικό προϋπολογισμό:
-τόσο άμεσα από την καταβολή του τιμήματος εξαγοράς,
-όσο και έμμεσα από την καταβολή του φόρου μεταβίβασης, του φόρου ακίνητης περιουσίας και φυσικά την περαιτέρω αξιοποίηση των υπό εξαγορά ακινήτων.

Κλείνω, με μια παρότρυνση προς όλους τους συναδέλφους. Ας πάψουμε, ως Πολιτεία, να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας...

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 2296/15.02.2023 Θεσσαλονίκη, 14 Φεβρουαρίου 2023Προς Υπουργό:-Αγροτικής Ανάπτυξης και Ανάπτυξηςκο. Γιώργο Γεωργαντά Ερώτηση «Πρόβλεψη αποζημιώσεων για τους παραγωγούς πυρηνόκαρπων του Ν. Θεσσαλονίκης» Στην ευρύτερη περιοχή του Σοχού στον Νομό Θεσσαλονίκης περισσότεροι από 30 παραγωγοί πυρηνόκαρπων (κεράσια, ροδάκινα) είδαν τις παραγωγές τους να καταστρέφονται από τις δυσχερείς για τις καλλιέργειες καιρικές συνθήκες συνεχείς βροχοπτώσεις και το χαλάζι την περίοδο Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος 2022. Πρόκειται για την ίδια περίοδο που οι παραγωγοί…
Αρ. πρωτ.: 2199/13.02.2023 Θεσσαλονίκη, 13 Φεβρουαρίου 2023Προς Υπουργό:-Ανάπτυξης και Επενδύσεωνκο Άδωνη Γεωργιάδη Ερώτηση«Επανεξέταση των επιλέξιμων δαπανών του Αναπτυξιακού» Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος 4887/2022 αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στήριξης και ανάπτυξης για τους επαγγελματίες και τις ιδιωτικές επενδύσεις, μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα για προχωρήσουν στην ολιστική αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους και του εξοπλισμού που χρειάζονται, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και την προσφορά προϊόντων υψηλού επιπέδου.Στο πλαίσιο…