Κοινοβουλευτική Δράση

(Video) Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στον 102 Fm στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής και το Σ/Ν του ΥΠΕΣ με τίτλο «Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνου στο Δημόσιο τομέα» (10-01-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
καλή χρονιά και χρόνια πολλά.

Είναι η πρώτη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής τη νέα χρονιά και εύχομαι σε κάθε μια και σε κάθε έναν από εσάς:
-υγεία,
-προκοπή
-και ευημερία.

Μακάρι το 2023 να κάνει πράξη κάθε επιθυμία δική σας και των μελών της οικογένειας σας.

Είθισται να λέμε ότι το τέλος κάθε χρόνου σηματοδοτεί ένα ελπιδοφόρο νέο ξεκίνημα. Κάπως έτσι κάθε αρχή συνοδεύεται από στόχους οι οποίοι πρέπει να είναι:
-ρεαλιστικοί,
-συμβατοί με την πραγματικότητα που βιώνουμε
-και συγκεκριμένοι,
διότι η σαφήνεια αποτελεί τη βάση της νόησης και παράλληλα τη βασική αρχή της καλής νομοθέτησης.

Σήμερα έχω τη χαρά και την τιμή να εισηγούμαι ένα σχέδιο νόμου το οποίο:
-χαράσσει το μέλλον
-και ανοίγει δρόμους.

Πιστεύω ότι η πολιτική πρέπει να δίνει ζωή και δύναμη σε ιδέες που διαμορφώνουν το αύριο και να τους επιτρέπει να απλώνονται στο χώρο και στο χρόνο.

Επίσης, θεωρώ αυτονόητο ότι κάθε ορθή νομοθετική πρωτοβουλία πρέπει να είναι «ζωντανή» και «αληθινή» στον καιρό της. Να πατάει γερά στην ψυχή του συνόλου και να προχωράει μαζί του στο καλύτερο αύριο. Όχι να αντιστέκεται στην ιστορική πορεία... Διότι, στους καιρούς που ζούμε, η πολιτική που συνειδητοποιεί την ανάγκη της ουσιαστικής αλλαγής στο πεδίο των πράξεων, είναι μια αληθινή πολιτική.

Το νομοσχέδιο με τίτλο «πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στο δημόσιο τομέα» υπηρετεί την αρχή που μόλις σας περιέγραψα.

Πρόκειται για μια δυναμική θεσμική παρέμβαση που χαρακτηρίζεται από οριζόντια και εγκάρσια διάσταση, η οποία αντιπροσωπεύει ένα στέρεο πολιτικό πλέγμα οργάνωσης της Δημόσιας Διοίκησης και σε καμία περίπτωση δεν είναι ένας τυπικός νομικός μηχανισμός που σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο με τον καταμερισμό των αρμοδιοτήτων.
Κάθε άλλο θα έλεγα...

Εξυπηρετεί τους βασικούς πολιτικούς στόχους της οικονομικής ανάπτυξης και της κοινωνικής προόδου:
-αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα συνολικά του κρατικού μηχανισμού,
-συμβάλλοντας στον εξορθολογισμό του
-και φυσικά στη βελτιστοποίηση του συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων του δημόσιου τομέα.

Με λίγα λόγια, θέτουμε τις βάσεις ώστε να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς!

Αναπτύσσοντας και εμβαθύνοντας της συμμετοχική Δημοκρατία φέρνουμε την κεντρική διοίκηση πιο κοντά στους πολίτες, επενδύοντας στην:
-καλύτερη συνεργασία,
-στην έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση, όταν για παράδειγμα εξελίσσονται επικίνδυνα φαινόμενα,
-αλλά και στην εμπέδωση της διαφάνειας.
Στρέφουμε, λοιπόν, το βλέμμα μας στη λύση και όχι στο πρόβλημα...

Το Σχέδιο Νόμου που εισηγούμαι αποτελεί μια ριζική μεταρρύθμιση που κάνει πράξη την αποκέντρωση.

Όλες και όλοι σε αυτήν την αίθουσα έχουμε στηλιτεύσει την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων σε πολλά επίπεδα.

Πολλές φορές δεν γνωρίζουμε ποια αρμοδιότητα έχει ένας Δήμος, μια Περιφέρεια, ένα Υπουργείο και ένας αποκεντρωμένος Οργανισμός.

Σε αυτό το αλαλούμ βάζουμε τέλος! Ξεδιαλύνουμε ποιος κάνει τι!

Το πράττουμε με αίσθημα ευθύνης προς τους συμπατριώτες μας, ώστε να υπάρξει και ευθύνη και λογοδοσία του καθενός έναντι της αρμοδιότητάς του.

Κάθε ένας δημόσιος λειτουργός πρέπει να γνωρίζει επακριβώς τα καθήκοντά του και να τα επιτελεί στο ακέραιο.

Ασάφειες και άγνοια δεν νοούνται σε μια οργανωμένη, σε μια υπεύθυνη Πολιτεία.

Στο πλαίσιο αυτό οργανώνεται ένας ευρύς μηχανισμός συντονισμού στον οποίο συμμετέχουν όλοι οι συναρμόδιοι φορείς που φέρουν ευθύνη για την υλοποίηση του «Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης». Δηλαδή Υπουργεία, Δήμοι, Περιφέρειες και Αποκεντρωμένοι Οργανισμοί.

Τον συνολικό συντονισμό αυτού του διοικητικού πλέγματος αναλαμβάνει ως «Συντονιστής» ο εκάστοτε Υπουργός Εσωτερικών.

Στις αρμοδιότητές του είναι:
-η παρακολούθηση θεμάτων που αφορούν στην υλοποίηση του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης,
-ο συντονισμός, η παρακολούθηση και η αξιολόγηση του έργου των εμπλεκόμενων φορέων του δημόσιου τομέα το οποίο συνδέεται με την προώθηση και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
-και φυσικά η εποπτεία και η καθοδήγηση του «Κεντρικού Σημείου Αναφοράς».

Ως «Κεντρικό Σημείο Αναφοράς» που θα έχει την επιχειρησιακή ευθύνη της υλοποίησης του νέου συστήματος, ορίζεται ο εκάστοτε Γενικός Γραμματέας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών.

Θα:
-υποδέχεται,
-χειρίζεται
-και αξιολογεί θέματα που άπτονται της υλοποίησης του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης.

Υπό το πρίσμα αυτό, αναπτύσσονται και οι νέοι ρόλοι των εκπροσώπων των λοιπών εμπλεκομένων φορέων ως «Επιμέρους Σημεία Αναφοράς».

Ακολούθως, συστήνεται ένα γνωμοδοτικό όργανο, το «Εθνικό Συμβούλιο Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης» με κύριο σκοπό τη διατύπωση απόψεων και εισηγήσεων προς τον Υπουργό Εσωτερικών αναφορικά με θέματα ανακατανομής και μεταφοράς αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων διακυβέρνησης.

Βάσει όσων προβλέπονται στο «Εθνικό Συμβούλιο Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης», καθιερώνεται σύστημα στο οποίο οι ασκούμενες δημόσιες πολιτικές:
-ταξινομούνται σύμφωνα με το Διεθνές Πρότυπο «COFOG»,
-καταγράφονται, κατηγοριοποιούνται, κατανέμονται και εποπτεύονται με σκοπό τη βελτιστοποίηση:
-του συντονισμού,
-της διάδρασης
-και της συλλειτουργίας των διαφορετικών επιπέδων διακυβέρνησης.

Από τη στιγμή που φέρει τον τίτλο «Εθνικό Συμβούλιο», είναι αυτονόητο ότι η συμμετοχή θα πρέπει να είναι ευρεία και αντιπροσωπευτική.

Αυτό συνεπάγεται ότι θα απαρτίζεται από καταρτισμένα στελέχη. Πιο συγκεκριμένα, Πρόεδρος θα είναι ο Γενικός Γραμματέας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών.
Επίσης θα συμμετέχει:
-ο Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών και Οργάνωσης του Υπουργείου Εσωτερικών,
-ένας εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.
-ένας εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης,
-ένας εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης,
-ένας εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών,
-ένας εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος,
-ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος,
-και ένας εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που υπηρετεί στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του «Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης», συνιστάται το «Επιχειρησιακό Κέντρο Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης», το οποίο υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Οργανώσεων της Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημόσιο Τομέα.

Αυτό είναι που θα αναλάβει τη διαρκή:
-καταγραφή,
-κατηγοριοποίηση
-και κατανομή
των αρμοδιοτήτων των εμπλεκομένων φορέων.

Μάλιστα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του εν λόγω οργάνου εμπίπτει:
-η επιστημονική,
-τεχνική
-και διοικητική υποστήριξη του «Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης» και του Υπουργού Εσωτερικών ως «Συντονιστή».

Άλλωστε, με το Σχέδιο Νόμου που συζητούμε προβλέπεται η κατά περίπτωση συγκρότηση «Συντονιστικών Οργάνων Υλοποίησης Δημόσιας Πολιτικής» σε επιμέρους θεματικές.

Έτσι, όταν προκύπτουν σημαντικά ζητήματα προς επίλυση και εμπλέκονται πολλοί συναρμόδιοι φορείς ανεξαρτήτως επιπέδου διακυβέρνησης, θα υπάρχουν γενικοί όροι και κοινή μεθοδολογία συντονισμού των κατά περίπτωση εμπλεκομένων, σύμφωνα με τις αρχές του «Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης».

Σημαντικό εργαλείο ανάδειξης και επιτυχίας του νέου μοντέλου που θέλουμε εφαρμόσουμε είναι οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες.

Αναφέρομαι σε:
-πληροφοριακά συστήματα
-και εφαρμογές
που θα συνδράμουν υποστηρικτικά στην:
-καταγραφή,
-κατηγοριοποίηση
-και κατανομή των αρμοδιοτήτων
που σας ανέφερα προηγουμένως. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η επικοινωνία και η συνεργασία του «Κεντρικού Σημείου Αναφοράς» με τα «Επιμέρους Σημεία Αναφοράς».

Σχετικά με την κατανομή-ανακατανομή και την εν γένει μεταφορά των αρμοδιοτήτων, το Σχέδιο Νόμου εισάγει με σαφήνεια:
-αρχές,
-κριτήρια
-και διαδικασίες
ανεξαρτήτως του επιπέδου διακυβέρνησης.

Εξυπακούεται ότι η συζήτηση για την κατανομή των αρμοδιοτήτων είναι συνεχής και συστηματική και σε ό,τι αφορά την παρούσα Κυβέρνηση θα συνεχίσει να διεξάγεται σταθμισμένα, προκειμένου να επιλύονται κρίσιμα μεθοδολογικά ζητήματα.

Θέλουμε οι όποιες μεταβιβάσεις αρμοδιοτήτων να είναι:
-σύννομες,
-συνταγματικές,
-οικονομικά σταθμισμένες,
-λειτουργικές
-και τέλος να αποβαίνουν προς όφελος των Ελλήνων πολιτών.

Μιας ο λόγος περί αρμοδιοτήτων, στο Σχέδιο Νόμου που συζητάμε αναγράφονται με ακρίβεια οι δημόσιες πολιτικές που εμπλέκουν και τα τρία επίπεδα διοίκησης.

Μιλώ για τα Υπουργεία, συμπεριλαμβανομένων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τις Περιφέρειες και τους Δήμους. Προτείνονται δέκα Λειτουργικές Περιοχές που κατηγοριοποιούν το σύνολο των αρμοδιοτήτων που εκτελούνται από τους ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού.

Είναι οι εξής:
1) Κοινωνική Πολιτική, Απασχόληση και Δημόσια Υγειά,
2) Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός,
3) Περιβάλλον, Χωροταξία και Πολεοδομία,
4) Υποδομές και Μεταφορές,
5) Αγροτική Ανάπτυξη,
6) Μεταποίηση, Εμπόριο, Τουρισμός
7) Δημοτική Αστυνομία και Πολιτική Προστασία,
8) Προγραμματισμός, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και Εξυπηρέτηση του Πολίτη,
9) Οικονομική Διαχείριση και Προμήθειες,
10) Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και Διοικητικές λειτουργίες.

Τέλος, ως πρώτη προτεραιότητα της Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης είναι το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων που αφορούν σε θέματα:
-διαχείρισης φυσικών καταστροφών
-και υδάτινων πόρων.

Είναι δυο τομείς στους οποίους εντοπίζεται το μεγαλύτερο ζήτημα επικάλυψης δραστηριοτήτων.

Η διαχείριση των κινδύνων αποτελεί δομικό στοιχείο του Σχεδίου Νόμου. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ο ν. 4795/2021 συμπληρώνεται με διατάξεις που αφορούν στη συστηματική διαχείριση των κινδύνων που επηρεάζουν την υλοποίηση των στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων των φορέων του δημοσίου τομέα, με σκοπό την αποτελεσματικότερη λειτουργία του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου.

Η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης κινδύνων είναι πολυεπίπεδη ανάγκη καθώς συμβάλλει στη θετική αξιολόγηση της χώρας από διεθνείς οργανισμούς. Ιδιαίτερα στο πλαίσιο αξιολόγησης της δημόσιας ακεραιότητας από τον ΟΟΣΑ, βάσει δεικτών που έχει καθιερώσει, ενώ βαθμολογείται και η ανθεκτικότητα των χωρών στους κινδύνους διαφθοράς και την ανάπτυξη δράσεων ενίσχυσης της δημόσιας ακεραιότητας.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις, λοιπόν, θεσπίζεται η υποχρέωση κάθε φορέα να αναπτύσσει και να εφαρμόζει:
-πολιτική,
-πλαίσιο
-και διαδικασία διαχείρισης κινδύνων βάσει των διεθνώς αποδεκτών προτύπων.

Ακόμη, προβλέπονται:
-τα Όργανα Διαχείρισης Κινδύνων και οι αρμοδιότητες αυτών,
-η υποχρέωση τήρησης Μητρώου Κινδύνων από όλους τους φορείς,
-το Κεντρικό Αποθετήριο Κινδύνων Διαφθοράς, στο οποίο συλλέγονται δεδομένα και πληροφορίες αναφορικά με τους κινδύνους διαφθοράς που αντιμετωπίζουν οι φορείς του Δημοσίου Τομέα
-και τέλος η οργάνωση ειδικού προγράμματος Επαγγελματικής Επάρκειας Διαχειριστή Κινδύνων στα πρότυπα των Πιστοποιήσεων του Εσωτερικού Ελεγκτή και του Συμβούλου Ακεραιότητας.

Περισσότερα θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε όταν γίνει η συζήτηση επί των άρθρων.

Συνοψίζοντας,
με αποφασιστικότητα, θάρρος και τόλμη, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά σε μια τεράστια θεσμική παρέμβαση η οποία απουσίαζε από την πατρίδα μας για δεκαετίες.
Συζητούσαμε την αναγκαιότητα ύπαρξής της, αναγνωρίζαμε τη σημασία της, μα κανείς δεν προχωρούσε στην υλοποίησή της. Μέχρι σήμερα!

Η Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση συνεπικουρεί την:
-οργάνωση
-και ψηφιοποίηση του Κράτους, που προηγήθηκαν.

Μιλώ για ένα πλέγμα πολιτικών οι οποίες υλοποιούνται για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά.

Το Έργο που μόλις παρουσίασα θα υλοποιηθεί σε τέσσερις φάσεις

Η πρώτη αφορά στην καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και την κατάθεση βέλτιστων πρακτικών.
Η δεύτερη θα επικεντρωθεί στην καταγραφή των αρμοδιοτήτων.
Η τρίτη θα εστιάσει στον καθορισμό του νομοθετικού πλαισίου.
Η τέταρτη αφορά στην ανάπτυξη πλατφόρμας και συστήματος παρακολούθησης αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων.

Επί της ουσίας ερχόμαστε να καλύψουμε την απουσία δέσμης ενιαίων κανόνων για τις διαδικασίες οριοθέτησης αρμοδιοτήτων και καθορισμού θεσμικών οργάνων με σχετικές αρμοδιότητες, αναφορικά με την κατανομή και τη διάρθρωση των δημοσίων πολιτικών, αλλά και ειδικότερα ως προς τη μεταφορά αρμοδιοτήτων των διαφόρων φορέων του δημοσίου τομέα ανεξαρτήτως διακυβέρνησης.

Με απλά λόγια, αλλάζουμε το πρότυπο διοικητικής οργάνωσης και λειτουργίας, με απώτερο σκοπό τη δόμηση ενός μηχανισμού:
-συντονισμού
-και διαλειτουργικότητας των εμπλεκόμενων δημόσιων φορέων, με άξονα τη χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση προς όφελος των συμπατριωτών μας.
Γιατί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Ελλάδα του 2023 είναι πολύ καλύτερη από την Ελλάδα που παραλάβαμε το 2019.

Πλέον διαθέτουμε:
-όραμα,
-καθαρή ματιά
-και πάνω από όλα προοπτική να αξιοποιήσουμε το σύνολο των δυνατοτήτων μας.

Αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να πάει χαμένη!
Η Ελλάδα παύει να είναι η συγκεντρωτικότερη χώρα της Ευρώπης.

Παύει να είναι παράδειγμα προς αποφυγή και γίνεται παράδειγμα προς μίμηση προτάσσοντας δυο λέξεις- κλειδιά αναφορικά με το μέλλον της:
-Αποκέντρωση
-και στοχοπροσήλωση.

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής για τον Προϋπολογισμό του 2023 (15-12-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριοι Υπουργοί,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

προτού αναφερθώ στον προϋπολογισμό του 2023 θεωρώ φρόνιμο από την πλευρά μου να κάνω μια σύντομη αναφορά στο περίφημο Qatar Gate. Είναι μια ποινική υπόθεση η οποία δίχως καμία αμφιβολία έχει και πολιτικές επιπτώσεις στο πολιτικό σύστημα.

Δεν αναφέρομαι μόνο στο ελληνικό, αλλά και στο ευρωπαϊκό...

Στο εγχώριο πολιτιστικό σύστημα, διότι στη χώρα μας επικεντρώνουμε την προσοχή μας στην «εικόνα» του πολιτικού. Βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος...

Σταθερές όπως:
-η παιδεία,
η επαγγελματική σταδιοδρομία,
-ο κρυστάλλινος ιδεολογικός προσανατολισμός,
-η ικανότητα διοίκησης,
-η ακεραιότητα,
παραμερίζουν για να «προκριθούν»:
-το life style,
-η «φήμη»,
-το star system.

Το γεγονός ότι 2 από τους συνολικά 20 Έλληνες Ευρωβουλευτές είναι υπό κράτηση, πρέπει να μας προβληματίσει. Η αναλογία είναι 10%.

Εξίσου ανησυχητικό, όμως, είναι και το γεγονός ότι από τις τελευταίες αποκαλύψεις «τραυματίζεται» βαθύτατα και το ευρωπαϊκό πολιτικό σύστημα, διότι τίθεται υπό αμφισβήτηση ολόκληρος ο πολιτικός μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να γιγαντωθεί περαιτέρω η αμφισβήτηση των ευρωπαϊκών θεσμών, ούτε φυσικά να δώσουμε χώρο να αναπτυχθεί περαιτέρω ο ευρωσκεπτικισμός.

Γι' αυτό πιστεύω ότι με τη στάση και τη συμπεριφορά μας οφείλουμε να στείλουμε ηχηρό μήνυμα στην κοινωνία πως καμία βαλίτσα γεμάτη χρήματα δεν είναι πιο ισχυρή από:
-την αξιοπρέπεια
-και την εντιμότητα.

Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, ίσως είναι ευκαιρία να αξιολογήσουμε εκ νέου τον τρόπο εκλογής των Ευρωβουλευτών καταργώντας τον σταυρό προτίμησης. Είναι μια πρόταση που έχω καταθέσει στο δημόσιο διάλογο μέσα από το βιβλίο μου για τη συνταγματική αναθεώρηση.

Πιστεύω ότι στην Ευρωβουλή οφείλουμε ως χώρα να στέλνουμε τους καλύτερους και όχι:
-«κούφια σύμβολα»,
-αναγνωρίσιμα πρόσωπα
-ή όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να στηρίξουν την υποψηφιότητα τους.

Η Ευρώπη είναι προέκταση της χώρας μας και εκεί δίνονται σημαντικές μάχες που απαιτούν οι αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο να παίρνονται από αξιόλογους ανθρώπους και σε καμία περίπτωση με πολιτική ελαφρότητα ή γνώμονα το προσωπικό όφελος.

Κλείνω την παρένθεση και περνάω στην ουσία της συζήτησης...

Κάθε προϋπολογισμός είναι και ένας οικονομικός απολογισμός. Στην προκειμένη περίπτωση το «ταμείο» έχει μόνο θετικό πρόσημο, διότι πιστοποιεί ότι η ελληνική οικονομία είναι:
-ανθεκτική,
-αισιόδοξη
-και πάνω από όλα έχει ισχυρή προοπτική.

Πρώτον αναπτύσσεται ισχυρά και σταθερά με ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης 5,6% για το 2022 και 1,8% για το 2023.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι τη νέα χρονιά το ΑΕΠ θα υπερβεί τα 224 δισεκατομμύρια ευρώ, υψηλότερο κατά 25% συγκριτικά με το 2018. Δηλαδή, το 2023 η Ελλάδα θα αναπτυχθεί με διπλάσιο ρυθμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρά το γεγονός ότι ζούμε σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον οικονομικής επιβράδυνσης εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Δεύτερον, αυτό που κρατώ από τον προϋπολογισμό του 2023 είναι η σημαντική συρρίκνωση της ανεργίας. Την παραλάβαμε στο 17% και σήμερα είναι στο 12,5%. Υποχώρησε κοντά στις 5 μονάδες, καταγράφει τη χαμηλότερη τάση της τελευταίας 12ετίας και προσεγγίζει τα επίπεδα του 2010.

Δεν έτυχε, πέτυχε! Όπως λέει και ο αρμόδιος Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης.

Εάν δίπλα στην αποκλιμάκωση της ανεργίας προσθέσετε:
-την διπλή και οσονούπω τριπλή αύξηση του κατώτατου μισθού,
-τις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών,
-καθώς και τα μέτρα στήριξης της κοινωνίας,
σχηματίζεται η εικόνα της αισθητής αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος κάθε εργαζόμενου και κάθε νοικοκυριού.

Τρίτο σημείο στο οποίο αξίζει να σταθούμε είναι η σημαντική ενίσχυση των επενδύσεων και των εξαγωγών.

Βάσει των εκτιμήσεων φέτος η χώρα μας αναμένεται να καταγράψει ιστορικό ρεκόρ όσον αφορά στις άμεσες ξένες επενδύσεις και στις εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Θα είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης στον ρυθμό αύξησης των επενδύσεων την επόμενη τριετία, κάτι που δεν πρέπει να το προσπερνούμε ελαφρά την καρδία...

Σημαντική είναι η προσφορά και των δημοσίων επενδύσεων αφού προβλέπεται να αγγίξουν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ, με τα 8,3 δισεκατομμύρια να προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα 3,6 δισεκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Περνώ, τώρα, στις σημαντικές παρεμβάσεις για το 2023.

Η μόνιμη κατάργηση της καταβολής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στους:
-υπαλλήλους του δημοσίου,
-στους συνταξιούχους
-και στον ιδιωτικό τομέα
αυξάνει το πραγματικό τους εισόδημα.

Η διατήρηση σε μόνιμη βάση της μείωσης κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα προσφέρει πολύτιμες ανάσες στους συμπατριώτες μας.

Το ίδιο θα συμβεί:
-και με την επέκταση της αναστολής του ΦΠΑ για τις νέες οικοδομές
-και με την κατάργηση υπό προϋποθέσεις του τέλους επιτηδεύματος
-και με την επέκταση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων, σε υπηρεσίες διάθεσης μη αλκοολούχων ποτών και ροφημάτων και σε μια σειρά άλλων υπηρεσιών.

Περιέγραψα ορισμένες, μόνο, νέες φοροαπαλλαγές που θα προστεθούν στις περισσότερες από 50 μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών της τελευταίας τριετίας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
ο προϋπολογισμός του 2023 αντανακλά το κύρος και την αξιοπιστία που εκπέμπει πλέον η Ελλάδα.

Το δημόσιο χρέος, μέσα σε μια τριετία, προβλέπεται ότι θα έχει υποχωρήσει κατά 50 ποσοστιαίες μονάδες και το 2023 να έχει μειωθεί κάτω από το 160% του ΑΕΠ.

Η μείωση αυτή θα είναι η μεγαλύτερη στους κόλπους της Ε.Ε. από το 2019 και έρχεται ως συνέχεια των 11 αναβαθμίσεων της ελληνικής οικονομίας τα τελευταία τρία χρόνια, με τέσσερις από αυτές κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης και μια θέση κάτω από την πολυπόθητη επενδυτική βαθμίδα που αποτελεί εθνικό στόχο κεφαλαιώδους σημασίας.

Συνοψίζοντας, η ελληνική οικονομία είναι ανθεκτική και αναπτυσσόμενη.

Γι' αυτό και τολμώ να περιγράψω τον προϋπολογισμό του 2023 ως:
-ιστορικό,
-συμβολικό
-και κομβικό.

Ιστορικός γιατί είναι ο πρώτος που καταρτίζεται μετά από 12 χρόνια εκτός του πλαισίου μνημονιακής επιτήρησης.

Συμβολικός, γιατί επιβεβαιώνει την ανάκτηση της οικονομικής μας αυτονομίας.

Κομβικός, διότι μας δείχνει το μέλλον. Πως, δηλαδή, η ορθολογική διαχείριση της οικονομίας, οδηγεί σε μια αναπτυξιακή «έκρηξη» που συμπαρασύρει τις επόμενες γενιές.

Με αυτές τις σκέψεις, εξυπακούεται ότι υπερψηφίζω τον προϋπολογισμό του 2023.

Όπως είδατε απέφυγε κάθε αναφορά στην κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης, διότι είναι όμηροι της στείρας λογικής του «όχι σε όλα».

Όσο εμείς προσελκύουμε επενδύσεις, εσείς μεμψιμοιρείτε.

Όσο εμείς μειώνουμε φόρους, εσείς φαντασιώνεστε «Δούρειους Ίππους».

Όσο εμείς ασκούμε υπεύθυνη και αξιόπιστη πολιτική, εσείς προσπαθείτε να λύσετε τα εσωτερικά σας ζητήματα.

Όσο εμείς αυξάνουμε το εθνικό εισόδημα κατά 27 δισεκατομμύρια ευρώ σε 33 μήνες παρά τις μεγάλες κρίσεις της πανδημίας και της ενέργειας, εσείς αναζητάτε άλλοθι στις δημοσκοπήσεις.

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 6251/05.07.2022 Θεσσαλονίκη, 5 Ιουλίου 2022 Προς:- Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Ερώτηση «Ολοκληρωτική καταστροφή στις καλλιέργειες στον Δήμο Χαλκηδόνας» Τεράστιες είναι οι καταστροφές, που άφησε πίσω η πρόσφατη χαλαζόπτωση, που έπληξε περιοχές του Δήμου Χαλκηδόνας και συγκεκριμένα την πόλη των Κουφαλίων, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Καλλιέργειες χιλιάδες στρεμμάτων υπέστησαν ολική καταστροφή με τους αγρότες και τους παραγωγούς να βρίσκονται σε απόγνωση, βλέποντας τις σοδειές τους να διαλύονται…
Αρ. πρωτ.:5936/21.06.2022 Θεσσαλονίκη, 21 Ιουνίου 2022 Προς Υπουργό:-Οικονομικών Ερώτηση: «Επαναπροσδιορισμός αντικειμενικών αξιών στον Νομό Θεσσαλονίκης» Παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός των νέων αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, που ισχύουν από 1η Ιανουαρίου 2022, διαμορφώθηκε με γνώμονα τη σύγκλιση εμπορικών και αντικειμενικών αξιών σύμφωνα και με τα διεθνή εκτιμητικά πρότυπα, σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται να οδηγεί κατά τόπους σε πολύ υψηλές τιμές.Στην πράξη αποδεικνύεται ότι υπάρχουν ζώνες που δεν παρουσιάζουν ομοιογενή…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το Ν/Σ του Υπουργείου Οικονομικών με θέμα την αναμόρφωση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (14-06-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ευθύνη,
-καθήκον
-και υποχρέωση
κάθε υπεύθυνης ηγεσίας είναι να αναζητά και να διαμορφώνει τις κατάλληλες πολιτικές που θα οδηγούν τους πολίτες στις λεγόμενες «καλύτερες ημέρες».

Αναφέρομαι σε παρεμβάσεις που προσφέρουν στην κοινωνία:
-ασφάλεια,
-σταθερότητα
-και ηρεμία.

Άρα, η γρήγορη και κυρίως ορθή λήψη αποφάσεων είναι θέμα επιβίωσης, όπως αποδείχθηκε τα προηγούμενα δύσκολα χρόνια στη διάρκεια των οποίων το πολιτικό μας περιβάλλον διακρινόταν από μια:
-παθητική,
-αμυντική
-και πάντοτε αργοπορημένη εφαρμογή της πολιτικής στο πεδίο.

Είναι, λοιπόν, επιτακτική ανάγκη, στον περίπλοκο κόσμου του διεθνούς αναβρασμού και των αλλεπάλληλων κρίσεων, κάθε σοβαρή Κυβέρνηση να βοηθά τον πολίτη να βλέπει το μέλλον.

Εφαρμόζοντας την παραπάνω αρχή, επιχειρούμε να διευρύνουμε το πλάνο σκέψης της κοινωνίας πέρα από τον στενό ορίζοντα του σήμερα.

Εξάλλου, όπως επανειλημμένα έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης:
-έχουμε πρόγραμμα τετραετίας,
-σχέδιο οκταετίας
-και όραμα δεκαετίας.

Με απλά λόγια, η Ελλάδα του 2030 θα διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από όσα κάνουμε εμείς τώρα!

Το μέλλον δεν έχει παρέλθει...
Αντίθετα, βρίσκεται εμπρός μας.

Γι' αυτό, για μια ευέλικτη Κυβέρνηση όπως η δική μας, η λήψη άμεσων αποφάσεων έχει ως προσανατολισμό τη δράση με γνώμονα το αύριο.

Στην προκειμένη περίπτωση, αν κάνουμε εικόνες τους αριθμούς, το 2022 κλείνουμε οριστικά το κεφάλαιο της χρεοκοπίας του 2010.

Καταρτίζουμε:
-αξιόπιστα
-και σαφή σχέδια
δημοσιονομικής πολιτικής, χάρη στα οποία η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας υπερβαίνει σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρά τις εντεινόμενες πιέσεις που υφίσταται από την ενεργειακή κρίση και τα κύματα ακρίβειας που αυτή προκαλεί.

Η ισχυρή δυναμική που καταγράφει, όπως αποτυπώθηκε στα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, βάσει των οποίων το ελληνικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, είναι άκρως ενθαρρυντική αν αναλογιστούμε ότι η αύξηση του ΑΕΠ βασίζεται μεταξύ άλλων στη σημαντική ενίσχυση:
-των επενδύσεων που καταγράφουν τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση στην ευρωζώνη
-και των εξαγωγών που διαμορφώνονται σε ιστορικά υψηλό επίπεδο.

Βάσει των στοιχείων, σημειώθηκε άνοδος:
-της κατανάλωσης των νοικοκυριών κατά 11,6%,
-των ιδιωτικών επενδύσεων κατά 12,7%
-και των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών κατά 9,6%.

Ουσιαστικά αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι προβλέψεις για την ελληνική οικονομία παραμένουν θετικές εν μέσω ενός δυσμενούς περιβάλλοντος, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναφέρουν ότι η Ελλάδα θα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης σε επενδύσεις το 2022, με διψήφιο ποσοστό.

Η εξέλιξη αυτή αποκτά πολλαπλάσια αξία αν αναλογιστούμε ότι συνοδεύεται από:
-σημαντική συρρίκνωση της ανεργίας
-και στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μέσα από συνεχείς μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

Επίσης, κομβικής σημασίας είναι και το προσεχές Eurogroup της 16ης Ιουνίου, το οποίο θα σημάνει την έξοδο της χώρας από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας και κατ' επέκταση την πολυπόθητη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην «ευρωπαϊκή κανονικότητα».

Η πολιτική έγκριση της διαδικασίας εξόδου από το παραπάνω καθεστώς σηματοδοτεί το οριστικό τέλος της μνημονιακής περιόδου για την Ελλάδα, που θα συνοδεύεται από:
-την ενεργοποίηση
-και εκταμίευση δόσης ύψους 748 εκατομμυρίων ευρώ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
στο πλαίσιο αυτό το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που συζητούμε, εισάγει σημαντικές και στοχευμένες μεταρρυθμίσεις που αναπτύσσουν τον ελληνικό χρηματοπιστωτικό τομέα.

Μέλημα μας είναι ο Οργανισμός Διαχείρισης του Δημόσιου Χρέους να ανταποκριθεί αρτιότερα στις σύγχρονες απαιτήσεις, έχοντας στη διάθεσή του όλα τα κατάλληλα εργαλεία.

Υπό αυτήν την οπτική:
-εξορθολογίζουμε
-και βελτιώνουμε
σημαντικές θεσμικές όψεις του δημόσιου και χρηματοοικονομικού συστήματος της χώρας.

Για παράδειγμα, βοηθούμε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής σταθερότητας να μεταβεί στη νέα εποχή.

Στόχος του είναι η αποεπένδυση του από το τραπεζικό σύστημα, ενώ αποκτά πιο ευέλικτο διοικητικό όργανο αφού συνενώνονται η Εκτελεστική Επιτροπή και το Γενικό Συμβούλιο.

Δηλαδή, έχει πλέον τη δυνατότητα να συμβαδίσει με τις εξελίξεις που έχουν συντελεστεί στο πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της κεφαλαιαγοράς και την αρχιτεκτονική του χρηματοπιστωτικού συστήματος σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, δρώντας σε ένα διαρκώς διευρυμένο και πολυπλοκότερο φάσμα επενδυτικών υπηρεσιών και χρηματοπιστωτικών μέσων.

Πιο συγκεκριμένα:
-Η εποπτεία του περνά από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς στο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο ορίζει ένα μέλος του Δ.Σ.

-Εισάγεται υποχρέωση οι ετήσιοι ισολογισμοί του να συντάσσονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.

-Χορηγείται σύντομη παράταση της διάρκειας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας κατά τρία χρόνια, έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2025.

-Προστίθενται προϋποθέσεις ανεξαρτησίας για τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ. και αίρονται οι υφιστάμενοι περιορισμοί στα δικαιώματα ψήφου του Ταμείου.

-Τέλος, περιορίζονται τα ειδικά δικαιώματα διοίκησης του Ταμείου στα Δ.Σ. των τραπεζών, προκειμένου να αρθούν επικαλύψεις της ισχύουσας τραπεζικής νομοθεσίας και ταυτόχρονα να αυξηθεί η επενδυσιμότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ιδρύθηκε για να διασώσει τις τράπεζες και όχι να αποτελέσει δημόσιο πυλώνα του τραπεζικού συστήματος.

Όσον αφορά στον ισχυρισμό της Αντιπολίτευσης ότι το δημόσιο χάνει την εποπτεία των τραπεζών, αποτελεί αφελές επιχείρημα.

Εσείς θέλετε ένα τραπεζικό σύστημα πλήρως ελεγχόμενο... Αυτή ως ιδέα είναι ύποπτη...
Εμείς θέλουμε ένα τραπεζικό σύστημα:
-σταθερό,
-ισχυρό,
-εύρωστο
-και πάνω από όλα υγιές!

Που θα λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και δεν θα «στραγγαλίζεται» από το κρατικό έλεγχο προκειμένου να εξυπηρετεί πρόσωπα και καταστάσεις κατά το δοκούν.

Οι εποχές απόπειρας Βενεζουελοποίησης της ελληνικής οικονομίας ανήκουν ανεπιστρεπτί στο παρελθόν...

Η Ελλάδα της άφησε οριστικά πίσω της το βράδυ της 7ης Ιουλίου 2019.

Και ευτυχώς, γιατί τα αποτελέσματα φάνηκαν άμεσα.

Ενδεικτικά σας αναφέρω τα κόκκινα δάνεια, ο όγκος των οποίων ήταν στα 75,3 δισεκατομμύρια ευρώ όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας και σήμερα μειώθηκαν δραστικά στα 17,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Για να μην θυμηθούμε την απόπειρα Τσίπρα-Βαρουφάκη να δημιουργήσουν «παράλληλο τραπεζικό» σύστημα υπό κρατικό έλεγχο.

Ή το κλείσιμο των τραπεζών,
-τα capital controls,
-τη συρρίκνωση των καταθέσεων,
-τα «βοσκοτόπια» και τη χορήγηση δανείων με αδιαφανείς διαδικασίες από συγκεκριμένη τράπεζα.

Μόνο που οι συγκρίσεις του χθες με το σήμερα είναι αναπόφευκτες και μοιραία εις βάρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Τον Ιούλιο του 2019 οι καταθέσεις ήταν στα 136,9 δισεκατομμύρια ευρώ, όταν τον Δεκέμβριο του 2014 ήταν στα 160, 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σήμερα είναι στα 178,2 δισεκατομμύρια ευρώ, στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της κρίσης το 2010.

Τι μας δείχνουν οι αριθμοί; Ότι ενώ την περίοδο 2015-2019 η Ευρώπη προχωρούσε μπροστά αξιοποιώντας το ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον, η Ελλάδα ήταν «όμηρος» της ιδεοληψίας και της ανικανότητας του ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα οι ελληνικές τράπεζες να οδηγούνται σε μια αχρείαστη 3η ανακεφαλαιοποίηση.

Το «γιατί» είναι απλό:
-Πρόσθεσε κόστος στο Δημόσιο,
-απαξίωσε τις προηγούμενες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου,
-άλλαξε την ιδιοκτησιακή δομή των πιστωτικών ιδρυμάτων
-και τροποποίησε προς το χειρότερο τα σχέδια αναδιάρθρωσής τους.

Για να μιλήσω ξανά με αριθμούς, η αξία των μετοχών που κατείχε το Ελληνικό Δημόσιο κατέρρευσε στα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ τον Ιούνιο του 2019, όταν στο τέλος του 2014 ήταν στα 11,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Με λίγα λόγια, η κατάρρευση των ελληνικών τραπεζών είναι αποτέλεσμα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Εάν αναζητάτε υπαίτιους, κοιταχτείτε στον καθρέφτη.

Εμείς προχωρούμε την Ελλάδα μπροστά!

Με συνέπεια, αποφασιστικότητα, εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, οδηγούμε την ελληνική οικονομία σε ένα περιβάλλον υψηλής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Με δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας!
Με ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής!
Για μια Ελλάδα ακμαία και ισχυρή!

Υπερψηφίζουμε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών γιατί δείχνει το δρόμο της προόδου.
Γιατί διαμορφώνει συνθήκες σταθερότητας και ασφάλειας.

Γιατί ανοίγει δρόμος ανάπτυξης στη μεταμνημονιακή Ελλάδα.

Γιατί η Κυβέρνηση που κατήργησε στην πράξη τα μνημόνια είναι της Νέας Δημοκρατίας.

Γιατί χάρη στη Νέα Δημοκρατία οι Έλληνες παίρνουμε τη ζωή μας πίσω!

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 4267/30.03.2022 Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2022 Προς:- Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας Ερώτηση «Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας» Οι πρόσφατες εξελίξεις και η παγκόσμια συγκυρία αναδεικνύουν για ακόμη μια φορά την ανάγκη αξιοποίησης εναλλακτικών μορφών ενέργειας και τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στην πατρίδα μας. Οι λόγοι μετάβασης σε αυτές τις μορφές ενέργειας είναι προφανείς, αλλά η τρέχουσα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τους ενισχύει…
Αρ. πρωτ.:4265/30.03.2022Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2022 Προς Υπουργούς:-Ανάπτυξης και Επενδύσεων-Υποδομών και Μεταφορών- Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ερώτηση«Εκσυγχρονισμός νομοθετικού πλαισίου για τις πίστες αυτοκινητιδίων» Το νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη και λειτουργία πιστών αυτοκινητιδίων (Go Kart) παραμένει το ίδιο τα τελευταία σχεδόν 22 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα στην ΚΥΑ 7034/1298 του 2000 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 368, αναφέρονται οι προϋποθέσεις, οι προδιαγραφές και οι όροι εγκατάστασης και λειτουργίας για…
Αρ. πρωτ.: 4266/30.03.2022 Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2022 Προς:- Υπουργό Οικονομικών Ερώτηση «Παράταση προθεσμίας επαναπιστοποίησης για διατήρηση εγγραφής στο ειδικό Μητρώο του άρθρου 19 του ν. 4583/2018» Με εγκύκλιο του περασμένου έτους το Υπουργείο Οικονομικών προέβη στην παράταση προθεσμίας επαναπιστοποίησης για διατήρηση εγγραφής στο ειδικό Μητρώο του άρθρου 19 του ν. 4583/2018, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Συγκεκριμένα και κατά παρέκκλιση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου…
Αρ. πρωτ.: 3356/18.02.2022 Θεσσαλονίκη, 18 Φεβρουαρίου 2022 Προς Υπουργούς:-Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων-Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ερώτηση «Περιορισμός υψηλών ποσοστών σπατάλης τροφίμων στη χώρα μας» Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του «Χαροκόπειου» Πανεπιστημίου, που έρχονται στη δημοσιότητα, τα ελληνικά νοικοκυριά σπαταλούν κατά κεφαλήν 142 κιλά τροφίμων ετησίως. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι μία τετραμελής οικογένεια μέσα σε ένα χρόνο σπαταλά και πετά πάνω από μισό τόνο τροφίμων, που δεν έχουν καταναλωθεί. Συνολικά στη χώρα μας…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής και το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ (17-02-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

για πολλούς «πολιτική είναι η τέχνη του συγκερασμού των συμφερόντων». Πιστεύουν ότι οι τελικές αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται με γνώμονα την πλευρά προς την οποία γέρνει η πολιτική «ζυγαριά».

Πέραν, όμως, της πολιτικής των συμφερόντων υπάρχει και η πολιτική των αξιών, όπως αυτή που υπηρετεί διαχρονικά η Νέα Δημοκρατία.

Για να είναι αποτελεσματική η πολιτική:
-δεν πρέπει να κλείνει τα μάτια στα προβλήματα,
-δεν πρέπει να αρκείται στη διαχείριση των καταστάσεων,
-ούτε να βάζει νερό στο κρασί της.
Αντίθετα, πρέπει να προσφέρει λύσεις!

Να προσπερνά τους εραστές της ακινησίας.
Να ακούει την κοινωνία και να έχει το χάρισμα να προσαρμόζεται:
-στα θέλω
-και τις ανάγκες των πολλών.

Την παραπάνω αρχή υπηρετεί στο ακέραιο το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ.

Επιδίωξη μας είναι ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης:
-να σέβεται
-και να υπηρετεί τον πολίτη.

Να τον εξυπηρετεί και όχι να τον βασανίζει.

Να γίνει πρότυπο λειτουργίας και όχι εστία ταλαιπωρίας!

Οι οργανωτικές τομές που δρομολογούμε μετατρέπουν έναν βραδυκίνητο δημόσιο οργανισμό σε μια φιλική υπηρεσία για κάθε ασφαλισμένο.

Αίρουν τη γραφειοκρατία,
-βάζουν τέλος στις καθυστερήσεις απονομής συντάξεων
-και εκσυγχρονίζουν ένα οργανισμό στη λειτουργία του οποίου καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της στρεβλής και αντιπαραγωγικής ανάπτυξης του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα.

Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ,
-η πρόσληψη διευθυντικών στελεχών υψηλού επιπέδου από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα,
-η επιβράβευση της απόδοσης των εργατικών υπαλλήλων,
-η απλοποίηση της λειτουργίας προμηθειών
είναι ορισμένες από τις μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις που θα συμβάλλουν καθοριστικά ώστε το σημερινό δαιδαλώδες σύστημα να ανταποκρίνεται εφεξής στις ανάγκες των πολιτών.
Ασκούμε, λοιπόν, κοινωνική πολιτική για τους πολλούς, γιατί στο δικό μας αξιακό κώδικα υπεράνω όλων είναι ο πολίτης!

Εκείνος που ζητά εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου.

Εκείνος που ζητά γρήγορη λήψη αποφάσεων.

Εκείνος που ορθά απαιτεί από τις δημόσιες υπηρεσίες να προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα το συμφέρον των ασφαλισμένων.

Όπως μου εξιστόρησε πρόσφατα φίλος που είχε την ατυχία να μπλέξει στη βαβέλ του ΕΦΚΑ, όσα συμβαίνουν στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν περιγράφονται. «Μόνο αν τα ζήσεις θα καταλάβεις» μου είπε και όταν διηγήθηκε την τραυματική του εμπειρία, κατάλαβα τι ακριβώς εννοούσε...

Τα λόγια του επιβεβαίωσαν εμμέσως οι φορείς που πήραν το λόγο στις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, κ. Παναγιώτης Κόλλιας, χαρακτήρισε «αναγκαίες» τις αλλαγές για την αναβάθμιση του ΕΦΚΑ. Μίλησε για «δραστικές λύσεις» που συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό του Φορέα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, ο κ. Θανάσης Εξαδάκτυλος, ο οποίος επισήμανε πως όλοι οι υγειονομικοί αναμένουν τη στιγμή «που το ασφαλιστικό ταμείο θα λειτουργεί με ταχύτητα και διαφάνεια».

«Η αναγκαιότητα του εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική» πρόσθεσε από την πλευρά του ο διευθυντής και νομικός σύμβουλος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας κ. Αντώνης Μεγγούλης.
Ενώ την ικανοποίηση του για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ εξέφρασε και ο εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Γιάννης Βουτσινάς.

Με λίγα λόγια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι αλλαγές που προωθούμε σηματοδοτούν μια νέα εποχή στον ΕΦΚΑ.

Αναλογιστείτε ότι ο συγκεκριμένος φορέας εξυπηρετεί περισσότερους από 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους και συγκεντρώνει μόνος του το 48% των παραπόνων που έχουν υποβληθεί στον Συνήγορο του Πολίτη.

Άρα, λόγω και του κοινωνικού του χαρακτήρα, η δραστική παρέμβαση μας είναι αναγκαία!

Όσον αφορά τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, προσωπικά δεν με εκπλήσσει! Ως κόμμα της Αριστεράς δεν γνωρίζει τη λέξη «αυτοκριτική».

Αποποιείται των ευθυνών του και επικαλείται «καλές προθέσεις»....

Ωστόσο το μοντέλο που εφάρμοσε από το 2016 άφησε ένα χαοτικό αποτύπωμα, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από εκείνα που υποτίθεται ότι θα έλυνε...

Πόσο... προοδευτικό άραγε είναι αυτού του είδους το κοινωνικό κράτος;

Πόσο... προοδευτικό είναι η Πολιτεία να ταλαιπωρεί τους πολίτες;

Πόσο... προοδευτικό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης να επηρεάζει αρνητικά τις ζωές 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων;

Θα ήθελα να πω και ορισμένες κουβέντες για τη σπέκουλα που γίνεται γύρω από τους νέους διευθυντές που θα στελεχώσουν το νέο ΕΦΚΑ.

Η επιλογή να προσελκύσουμε έμπειρους επαγγελματίες από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα βελτιώνει το management και κυρίως την αποτελεσματικότητα του οργανισμού.

Ας είμαστε ειλικρινείς...
Οι ικανότητες και η εμπειρία αμείβονται ανάλογα.

Κανένας:
-ικανός
-και έμπειρος
επαγγελματίας δεν θα άφηνε την καριέρα και τις απολαβές του στον ιδιωτικό τομέα για να εργαστεί στο δημόσιο χωρίς να αμειφθεί ανάλογα.

Άλλωστε, μιλάμε για θητεία 3 ετών με δυνατότητα μιας μόνο ανανέωσης και αυστηρή στοχοθεσία.

Σε τελική ανάλυση η Κυβέρνηση δεν θα κριθεί για το μισθό που προσφέρει, αλλά θα αξιολογηθεί για το εάν τα άτομα που επέλεξε έκαναν σωστά τη δουλειά τους.
Για το εάν εκπλήρωσαν την αποστολή τους.

Και για να μην ξεχνιόμαστε...

Η πρόσληψη ιδιωτών σε διευθυντικές θέσεις του δημοσίου έγινε, πριν από τον ΕΦΚΑ, στο Ελληνικό Κτηματολόγιο μετά την ψήφιση του νόμου 4512 το 2018 από την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα!

Επίσης, θέλω να κάνω μια αναφορά για την επιβράβευση των εργατικών υπαλλήλων. Άκουσα τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης να κάνουν λόγο για «αντικοινωνικό» νομοσχέδιο.

Πόσο «αντικοινωνικό» είναι ένα νομοθέτημα που θεσμοθετεί για όλους τους υπαλλήλους τη δυνατότητα πριμοδότησης, άρα υψηλότερων αποδοχών, εφόσον «πιάνουν» συγκεκριμένους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους στην εργασία τους;

Συνοψίζοντας, ο ΕΦΚΑ του 2022 δεν θα έχει καμία σχέση με τον ΕΦΚΑ του 2016.

Εξυπακούεται ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο γιατί είμαστε υπερήφανοι που με την ψήφο μας επιλύουμε το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

Βλέπετε, στον δικό μας κήπο δεν αφήνουμε τα αγριόχορτα να ρίξουν τη σκιά τους στα λουλούδια. Και ο νοών νοείτω...

Κλείνω με μια συμβουλή προς τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ ...
Με την έως τώρα αντιπολιτευτική σας συμπεριφορά, το κόμμα σας βλέπει την πλάτη της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Αν δεν αλλάξετε νοοτροπία, σύντομα θα βλέπει την πλάτη όλων των Ελλήνων.

Σας ευχαριστώ.