Κοινοβουλευτική Δράση

Αρ. πρωτ.:2107/10.01.2022 Θεσσαλονίκη, 10 Ιανουαρίου 2022 Προς Υπουργούς:-Προστασίας του Πολίτη-Παιδείας και Θρησκευμάτων Ερώτηση «Καταδίκη των απειλών κατά του Πρύτανη του Α.Π.Θ.» Η μεγάλη επιτυχία της λήξης της 34χρόνης κατάληψης σε χώρο της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που επετεύχθη με την άριστη συνεργασία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με την Πρυτανεία στιγματίστηκε από την αήθη επίθεση με μαφιόζικα χαρακτηριστικά εναντίον του Πρύτανη, κου Νίκου Παπαϊωάννου.Η αυτονόητη, αλλά και…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2022 (14-12-2021)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
αγαπητοί συνάδελφοι,
το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι!

Έτσι, οι επιλογές που έχουμε στη ζωή είναι δυο:
-Ή ενεργούμε με κριτήριο πώς θα βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας, αφήνοντας ένα ευδιάκριτο θετικό ίχνος στην ατομική και συλλογική μας διαδρομή,
-ή χάνουμε την ευκαιρία παραδιδόμενοι στις δυνάμεις της αδράνειας, βιώνοντας μοιρολατρικά τις συνέπειες της δικής μας άρνησης να παρέμβουμε δυναμικά και αποφασιστικά όπου μπορούσαμε.

Προφανώς ό,τι ισχύει στη ζωή αντανακλάται και στην πολιτική. Και το επισημαίνω αυτό, διότι εκτιμώ πως ήρθε η στιγμή η πατρίδα μας να φύγει προς τα εμπρός.

Να πάψει να αντιλαμβάνεται τον εαυτό της με όρους του 1974 και επιτέλους να γίνει όσα μπορεί, αλλά δεν τόλμησε έως σήμερα.

Όχι γιατί δεν μπορούσε, αλλά πρωτίστως γιατί κάποιοι δεν ήθελαν να τη δουν να εξελίσσεται.

Δεν την άφησαν να γίνει αυτό που θα μπορούσε να πετύχει... διότι οι ίδιοι ήταν εγκλωβισμένοι σε:
-εμμονές
-και ιδεοληψίες
οι οποίες πέραν του ότι είναι ξεπερασμένες και ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ίσως γιατί οι ίδιοι έθεταν εσκεμμένα τον πήχη χαμηλά...

Ήρθε, λοιπόν, η στιγμή που η ελληνική οικονομία πρέπει να μεταβεί με ασφάλεια από τους μη εμπορεύσιμους κλάδους της στους εξωστρεφείς.

Να δώσει έμφαση στις εξαγωγές,
-να ενθαρρύνει τις άμεσες επενδύσεις,
-να στηρίξει την καινοτομία.

Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κινείται εντός αυτού του πλαισίου, αφού οι πολιτικές που εφαρμόζουμε ξεπερνούν κατά πολύ: -τον χρόνο ζωής μιας αξιολόγησης από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς,
-όπως επίσης και τον χρονικό ορίζοντα μιας κυβερνητικής θητείας.

Θέλουμε να αφήσουμε θετικό αποτύπωμα στη χώρα βοηθώντας τους συμπατριώτες μας να απαντήσουν συλλογικά σε δυο θεμελιώδη ερωτήματα:
-Πρώτον, τι είδους χώρα θέλουμε
-και δεύτερον, τι παραγωγικό μοντέλο επιθυμούμε.

Εφόσον δοθούν «καθαρές» απαντήσεις στα δυο ερωτήματα που μόλις έθεσα, τότε θα απλοποιηθεί η διαδικασία λήψης των όποιων απαραίτητων αποφάσεων.

Κυρίες και κύριοι,
οφείλουμε να κατανοήσουμε πως για να μην βρεθούμε ξανά σε δύσκολη θέση στο άμεσο μέλλον, πρέπει να στραφούμε σε ένα παραγωγικό μοντέλο διαφορετικό από αυτό που είχαμε όταν μπήκαμε στην κρίση.

Στην Κυβέρνηση το γνωρίζουμε πολύ καλά, γι' αυτό λειτουργούμε:
-μεθοδικά
-και στοχευμένα για το σήμερα,
περιορίζοντας στο βαθμό που είναι εφικτό τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Μέλημα μας είναι να προσφέρουμε στους Έλληνες όραμα για το αύριο.

Απαιτούνται:
-χρόνος
-και αντοχές,
όμως μπορούμε να υπερνικήσουμε τις δυσκολίες εφόσον κεφαλαιοποιήσουμε τις θετικές εξελίξεις των τελευταίων μηνών σε επίπεδο οικονομίας.

Το οφείλουμε στους εαυτούς μας, μα πρωτίστως στις επόμενες γενιές!

Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο προϋπολογισμός του 2022.

Αποδεικνύει πως οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και επιβεβαιώνει ότι:
-η επιτυχία
-ή η αποτυχία
των πολιτικών που εφαρμόζονται εξαρτώνται αποκλειστικά από τον σχεδιασμό που έχει προηγηθεί.

Ως οικονομολόγος γνωρίζω ότι οι αριθμοί είναι αληθινοί, ταυτόχρονα όμως είναι και λίγο... κουραστικοί για όσους μας ακούν. Έτσι θα προσπαθήσω να αναφερθώ μόνο στους απολύτως απαραίτητους προσφέροντας στους συμπολίτες μας το περίγραμμα της μεγάλης εικόνας.

Προ ημερών η Eurostat έχρισε την Ελλάδα πρωταθλήτρια Ευρώπης όσον αφορά στην ανάπτυξη το 3ο τρίμηνο του 2021, με 13,4% έναντι:
-11,4% της Ιρλανδίας
-και 3,9% της ευρωζώνης.

Την ίδια στιγμή η αμερικανική τράπεζα Goldman Sachs προέβλεψε ότι η Ελλάδα θα σπρώξει το κάρο της ανάπτυξης στην Ευρώπη την επόμενη διετία, αφού για πρώτη φορά μετά από περίπου 15 χρόνια το ελληνικό ΑΕΠ θα «τρέχει» ταχύτερα από το αντίστοιχο της ευρωζώνης λειτουργώντας ως προωθητήρας ανάπτυξης και όχι ως «βαρίδιο» ή «χαλασμένο γρανάζι» μιας καλοκουρδισμένης μηχανής.
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι το αντίστοιχο 3ο τρίμηνο του 2020 αποτελεί χαμηλή βάση σύγκρισης εξαιτίας της πανδημίας, όποιος δεν αντιλαμβάνεται ή δεν θέλει να παραδεχθεί ότι η αναπτυξιακή πρωτιά της Ελλάδας θα συνεχιστεί για τα επόμενα 2 έως 4 έτη, τουλάχιστον εθελοτυφλεί.

Ασφαλώς δεν γίναμε Γερμανία από τη μια ημέρα στην άλλη, που διαθέτει την ισχυρότερη και μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Όμως είναι σημαντικό ότι επιστρέφουμε πρώτοι από όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής οικογένειας στα προ πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στο τέταρτο τρίμηνο του έτους αναμένεται να έχει ανακτηθεί το σύνολο των ετήσιων απωλειών ΑΕΠ του 2020, με το επίπεδο του πραγματικού ΑΕΠ στο τέλος του 2022 να υπερβαίνει το αντίστοιχο επίπεδο του 2019 κατά 1,7%.

Το κατορθώνουμε υλοποιώντας με:
-σύνεση,
-στοχοπροσήλωση
-και τόλμη
σειρά μεταρρυθμίσεων που καθιερώνουν την Ελλάδα ως:
-σύγχρονη
-και αποτελεσματική περιφερειακή οικονομία.

Κάπως έτσι, ο δρόμος της ανάπτυξης είναι ορθάνοιχτος μπροστά μας!

Δεν θα μεταμορφωθούμε σε ατμομηχανή της Ευρώπης, όμως πλέον αντανακλούμε αξιοπιστία όπως παραδέχεται και ο νέος υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας κ. Κρίστιαν Λίντνερ.

Και όλα αυτά με:
-λιγότερους φόρους για νοικοκυριά και επιχειρήσεις,
-περισσότερες επενδύσεις,
-περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας.

Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος χάρη:
-στη φιλική προς τις επιχειρήσεις πολιτική,
-τη φορολογική εκλογίκευση,
-τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων,
-τη λιγότερη γραφειοκρατία,
-την ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης
-και τη μόχλευση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων
μαρτυρούν πως η εθνική μας οικονομία ανακτά τη δυναμική της.

Με λίγα λόγια, βρισκόμαστε στο σημείο που από τη φάση της ανάκαμψης περνούμε στο στάδιο της ανάπτυξης.

Για τα έτη 2021 και 2022 ο προϋπολογισμός του 2022 προβλέπει σωρευτική ανάπτυξη 11,7%.

Πιο συγκεκριμένα, ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2021 αναθεωρείται σημαντικά προς τα πάνω αφού από το:
-το 3,6% που προβλεπόταν στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Σταθερότητας 2022-2025
-και 6,1% στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού,
εκτινάσσεται στο 6,9% για φέτος και 4,5% τον επόμενο χρόνο με οδηγό:
-την ιδιωτική κατανάλωση,
-τις επενδύσεις
-και τις εξαγωγές.

Αναλογιστείτε ότι μιλούμε για ένα έτος στο πρώτο εξάμηνο του οποίο εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε ισχύ σημαντικά περιοριστικά μέτρα όσον αφορά στην άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας.

Χαρακτηριστικό και δομικό στοιχείο της οικονομικής ανάπτυξης που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη είναι η σημαντική μείωση της ανεργίας, με την αποκλιμάκωση της να κυμαίνεται στο 1,7%, από το 15,9% που αναμένεται να κλείσει φέτος, στο 14,2%.
Η αναθέρμανση της αγοράς εργασίας αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα μας και σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην πρωτόγνωρη οικονομική ενίσχυση νοικοκυριών και επιχειρήσεων ύψους 43 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Δεσμευτήκαμε πως κανένας δεν θα μείνει μόνος στη διάρκεια της πανδημίας και το κάναμε πράξη, γιατί ο πολιτικός μας λόγος είναι συμβόλαιο.

Ενδεικτικά παραθέτω στοιχεία της μηνιαίας Έρευνας Εργατικού Δυναμικού, βάσει των οποίων από τον Μάιο του 2021 καταγράφονται διαδοχικές αυξήσεις του εργατικού δυναμικού σε ετήσια βάση για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2019 (+2,4% κατά μέσο όρο), με τον αριθμό των οικονομικά ενεργών ατόμων να βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Όσον αφορά στους υπόλοιπους δείκτες:
-η ιδιωτική κατανάλωση θα αυξηθεί κατά 3,3% φέτος και 3% το 2022.
-Οι επενδύσεις θα αυξηθούν κατά 11,7% το 2021 και 21,9% το 2022.
-Οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 14,1% φέτος και κατά 11,1% το 2022.

Επίσης, αυξάνονται οι δαπάνες για κύριες συντάξεις (από τα 29,477 δισεκατομμύρια ευρώ στα 29,793 δισεκατομμύρια ευρώ), έχοντας προηγηθεί οι αυξήσεις που δόθηκαν φέτος στους συνταξιούχους με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης.

Ακόμη αυξάνονται και οι δαπάνες για τα οικογενειακά επιδόματα (από τα 1,087 δισεκατομμύρια ευρώ στα 1,102 δισεκατομμύρια ευρώ), στοιχείο που προκύπτει από τη διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων σε συνδυασμό με τη μείωση των εισοδημάτων που αποτυπώθηκε στις φετινές φορολογικές δηλώσεις.

Εξίσου σημαντική είναι και η δημοσιονομική εξυγίανση με μείωση του ελλείμματος κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες ή περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στον προϋπολογισμό προβλέπεται έλλειμμα 7,416 δισεκατομμυρίων ευρώ στο ισοζύγιο γενικής κυβέρνησης που αντιστοιχεί στο 4% του ΑΕΠ έναντι εκτίμησης για έλλειμμα 17,073 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021 ή ποσοστό 9,6%, κάτι που σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία ανασαίνει πιο ελεύθερα.

Φυσικά, πρωτεύον παράγοντας για την ώθηση της οικονομικής δραστηριότητας το 2022 αποτελεί το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας.

Όπως ανέφερα στις συζητήσεις στην Επιτροπή Οικονομικών, πρόκειται για έναν σημαντικό καταλύτη:
-προόδου
-και ευημερίας
ο οποίος θα προσδώσει στην εθνική μας οικονομία επιπλέον 2,9 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, συμβάλλοντας στη μείωση του μακροχρόνιου επενδυτικού κενού που υπήρχε.

Μιλούμε για το «εμβόλιο» ανάταξης της ελληνικής οικονομίας.

Για το «φάρμακο» που θα διαμορφώσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μεσοπρόθεσμα, οι οποίοι θα υποστηριχθούν από γενναία αύξηση των επενδύσεων κατά 21,9%.

Μιλούμε για χρήματα που θα έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στην πραγματική οικονομία από το 2022 μέχρι το 2026.

Γιατί, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, δεν νοείται ανάπτυξη χωρίς επενδύσεις.

Μονάχα έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας και εισόδημα.

Συνοψίζοντας, ο προϋπολογισμός του 2022 είναι ο προϋπολογισμός:
-της συνέπειας
-και της αποτελεσματικότητας.

Είναι προϋπολογισμός ρεαλιστικών προβλέψεων, αλλά και στόχων.

Είναι προϋπολογισμός αναγέννησης, ο οποίος:
-λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα της πανδημίας
-και κρατά πυρομαχικά στο οικονομικό οπλοστάσιο.

Είναι ένας προϋπολογισμός επανεκκίνησης που:
-απλώνει ανθεκτικό δίχτυ προστασίας γύρω από τους συμπατριώτες μας,
-οδηγεί στην αναθέρμανση της αγοράς εργασίας, όμως πάνω από όλα σηματοδοτεί τη στροφή προς ένα οικονομικό μοντέλο περισσότερο:
-εξωστρεφές,
-ανταγωνιστικό
-και πράσινο.

Το μοντέλο που πραγματικά έχουμε ανάγκη!

Ταυτόχρονα, καθιστά το κράτος μας πιο αποτελεσματικό και μοιράζει πιο δίκαια τον παραγόμενο πλούτο.

Κυρίες και κύριοι,
αγαπητοί συνάδελφοι,
ο προϋπολογισμός του 2022 βασίζεται στην εμπειρία εφαρμογής πολιτικών στην πράξη.

Πολιτικών που έχουν δικαιωθεί για:
-την ορθότητα
-και την αποτελεσματικότητά τους,
οι οποίες εξειδικεύθηκαν με βάση τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής οικονομίας.

Το συμπέρασμα είναι ότι η ελληνική οικονομία:
-αντέχει σθεναρά,
-ανακάμπτει ταχύτατα
-και αντεπιτίθεται δυναμικά!

Το ντόμινο που συντελείται θα συμπαρασύρει προς το καλύτερο όλους τους ποιοτικούς δείκτες και μακάρι:
-μήνα με το μήνα,
-χρόνο με το χρόνο
οι εκτιμήσεις μας να διαψεύδονται προς το καλύτερο.

Οι εξελίξεις που συντελούνται δεν είναι απλά «ενθαρρυντικές».

Προσφέρουν πολύτιμο δημοσιονομικό χώρο στην Πολιτεία να συνεχίσει να βρίσκεται ενεργά δίπλα σε όσους δοκιμάζονται, διασφαλίζοντας την απαραίτητη δημοσιονομική ισορροπία.

Τα εύσημα από το Eurogroup,
-η πλήρης επιστροφή της χώρας στις διεθνείς αγορές,
-το ιστορικά χαμηλό κόστος δανεισμού,
-η πρόωρη αποπληρωμή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου,
-η μείωση της ανεργίας και η «συγκράτηση» των λουκέτων,
-η αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής,
-η σημαντική πρόοδος στη μείωση των «κόκκινων δανείων»
-και η ολοκλήρωση του εθνικού σχεδίου χρηματοδότησης της οικονομίας από το Ταμείο Ανάκαμψης
αποτελούν τα... υλικά της «συνταγής» για την ευημερία των Ελλήνων.

Οι πολιτικές που περιέγραψα βοηθούν να αντισταθμιστούν οι κίνδυνοι από την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση.

Σε έναν κόσμο που πορεύεται με χαμηλές ταχύτητες, η Ελλάδα πατάει γκάζι!

Οι μηχανές της ανεβάζουν στροφές, φροντίζοντας η ώθηση που δίνεται να είναι ασφαλής και συνετή.

Κλείνοντας, θέλω να απευθυνθώ στα στελέχη της αντιπολίτευσης. Ιδίως στους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ...

Το «όχι σε όλα» δεν είναι ιδεολογία. Είναι πολιτική πρακτική του ανορθολογισμού.

Η άρνηση σας στα πάντα είναι άρνηση στη λογική.

Είναι άρνηση
-στην πρόοδο των Ελλήνων
-και στην αλληλεγγύη που χρειάζονται οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες τις οποίες δήθεν υποστηρίζετε.

Είναι μια στείρα άρνηση στη συγκρότηση μιας κοινωνικής συμμαχίας που σήμερα είναι περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ ώστε να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες προκλήσεις της εποχής.

Θα έπρεπε να είναι κοινός μας αντίπαλος η αντιμετώπιση των ανισοτήτων.

Η στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων,
-η συνδρομή στους συμπατριώτες μας που έχουν περισσότερο ανάγκη.

Δυστυχώς για μια ακόμη φορά προτάσσετε το κομματικό σας μικροπολιτικό συμφέρον πάνω από το συλλογικό καλό.

Κρίνεστε για την ατολμία σας αυτή!

Και επειδή πολύ συζήτηση γίνεται, όταν έρθει η ώρα της κάλπης, στο τέλος της τετραετίας, θα λάβετε την πιο ηχηρή απάντηση!

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής για τον προϋπολογισμό του 2022 (24-11-2021)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Αγαπητοί συνάδελφοι:
-τα στοιχεία,
-οι αριθμοί,
εφόσον γνωρίζεις να τα διαβάζεις και να τα αναλύεις λένε πάντα την αλήθεια!

Τα συμπεράσματα που εξάγονται από την ανάγνωσή τους δεν χρειάζονται πολιτικές αναλύσεις γιατί η οικονομία εδράζεται σε διαπιστώσεις που βασίζονται στην πραγματικότητα και ως εκ τούτου δεν επιδέχονται ερμηνείες.

Στην προκειμένη περίπτωση ο προϋπολογισμός του 2022 είναι:
-το τεκμήριο επιτυχίας της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας
-και η απόδειξη ότι η οικονομία μας μετασχηματίζεται, ούσα έτοιμη να προσελκύσει σημαντικές επενδύσεις.
Αν και καταρτίζεται για δεύτερο συνεχόμενο έτος υπό καθεστώς αβεβαιότητας λόγω:
-της πανδημίας
-και των διεθνών οικονομικών εξελίξεων,
είναι προφανές ότι η Ελλάδα αφήνει πίσω της το δύσκολο παρελθόν και κοιτά με αισιοδοξία το μέλλον επαναπροσδιορίζοντας τη θέση της στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη.

Το πράττει διότι δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι η επόμενη χρονιά σηματοδοτεί την επιστροφή σε συνθήκες απόλυτης κανονικότητας, αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στο τέταρτο τρίμηνο του έτους αναμένεται να έχει ανακτηθεί το σύνολο των ετήσιων απωλειών ΑΕΠ του 2020, με το επίπεδο του πραγματικού ΑΕΠ στο τέλος του 2022 να υπερβαίνει το αντίστοιχο επίπεδο του 2019 κατά 1,7%.

Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος χάρη:
-στη φιλική προς τις επιχειρήσεις πολιτική,
-τη φορολογική εκλογίκευση,
-τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων,
-τη λιγότερη γραφειοκρατία,
-την ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης
-και τη μόχλευση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων
μαρτυρούν πως η εθνική μας οικονομία ανακτά τη δυναμική της και με αφετηρία το πλήθος των μεταρρυθμίσεων που υλοποιούνται μεθοδικά από τον Ιούλιο του 2019 έως σήμερα, πλέον κινείται σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης που είναι υψηλότεροι από το μέσο όρο της Ευρώπης.

Βρισκόμαστε, λοιπόν, στο σημείο που από τη φάση της ανάκαμψης περνούμε στο στάδιο της ανάπτυξης.

Συγκρατείστε τα εξής στοιχεία:
Για τα έτη 2021 και 2022 ο προϋπολογισμός του 2022 προβλέπει σωρευτική ανάπτυξη 11,7%. Μιλούμε για ένα ποσοστό που μας καθιστά πρωταθλητές ανάπτυξης στη ζώνη του ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2021 αναθεωρείται σημαντικά προς τα πάνω αφού από το:
-το 3,6% που προβλεπόταν στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Σταθερότητας 2022-2025
-και 6,1% στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού,
εκτινάσσεται στο 6,9% για φέτος και 4,5% τον επόμενο χρόνο με οδηγό:
-την ιδιωτική κατανάλωση,
-τις επενδύσεις
-και τις εξαγωγές.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε σχέση με την ύφεση 9% που παρατηρήθηκε το 2020, η οικονομία μας έχει ήδη καλύψει περισσότερα από τα 2/3 του απολεσθέντος εγχώριου προϊόντος.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο αν αναλογιστούμε ότι μιλούμε για ένα έτος στο πρώτο εξάμηνο του οποίο εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε ισχύ σημαντικά περιοριστικά μέτρα όσον αφορά στην άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας.

Χαρακτηριστικό και δομικό στοιχείο της οικονομικής ανάπτυξης που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη είναι η σημαντική μείωση της ανεργίας, με την αποκλιμάκωση της να κυμαίνεται στο 1,7%, από το 15,9% που αναμένεται να κλείσει φέτος, στο 14,2%.

Η αναθέρμανση της αγοράς εργασίας αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα μας και σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην πρωτόγνωρη οικονομική ενίσχυση νοικοκυριών και επιχειρήσεων ύψους 43 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Δεσμευτήκαμε πως κανένας δεν θα μείνει μόνος στη διάρκεια της πανδημίας και το κάναμε πράξη, γιατί ο πολιτικός μας λόγος είναι συμβόλαιο.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μηνιαίας Έρευνας Εργατικού Δυναμικού, από τον Μάιο του 2021 καταγράφονται διαδοχικές αυξήσεις του εργατικού δυναμικού σε ετήσια βάση για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2019 (+2,4% κατά μέσο όρο), με τον αριθμό των οικονομικά ενεργών ατόμων να βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Όσον αφορά στους υπόλοιπους δείκτες:
-η ιδιωτική κατανάλωση θα αυξηθεί κατά 3,3% φέτος και 3% το 2022.
-Οι επενδύσεις θα αυξηθούν κατά 11,7% το 2021 και 21,9% το 2022.
-Οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 14,1% φέτος και κατά 11,1% το 2022.

Επίσης, αυξάνονται οι δαπάνες για κύριες συντάξεις (από τα 29,477 δισεκατομμύρια ευρώ στα 29,793 δισεκατομμύρια ευρώ), έχοντας προηγηθεί οι αυξήσεις που δόθηκαν φέτος στους συνταξιούχους με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης.

Ακόμη αυξάνονται και οι δαπάνες για τα οικογενειακά επιδόματα (από τα 1,087 δισεκατομμύρια ευρώ στα 1,102 δισεκατομμύρια ευρώ), στοιχείο που προκύπτει από τη διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων σε συνδυασμό με τη μείωση των εισοδημάτων που αποτυπώθηκε στις φετινές φορολογικές δηλώσεις.

Εξίσου σημαντική είναι και η δημοσιονομική εξυγίανση με μείωση του ελλείμματος κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες ή περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στον προϋπολογισμό προβλέπεται έλλειμμα 7,416 δισεκατομμυρίων ευρώ στο ισοζύγιο γενικής κυβέρνησης που αντιστοιχεί στο 4% του ΑΕΠ έναντι εκτίμησης για έλλειμμα 17,073 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021 ή ποσοστό 9,6%, κάτι που σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία ανασαίνει πιο ελεύθερα.

Φυσικά, πρωτεύον παράγοντας για την ώθηση της οικονομικής δραστηριότητας το 2022 αποτελεί το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας.

Πρόκειται για έναν σημαντικό καταλύτη:
-προόδου
-και ευημερίας
ο οποίος θα προσδώσει στην εθνική μας οικονομία επιπλέον 2,9 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, συμβάλλοντας στη μείωση του μακροχρόνιου επενδυτικού κενού που υπήρχε.

Μιλούμε για το «εμβόλιο» ανάταξης της ελληνικής οικονομίας.

Για το «φάρμακο» που θα διαμορφώσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μεσοπρόθεσμα, οι οποίοι θα υποστηριχθούν από γενναία αύξηση των επενδύσεων κατά 21,9%.

Μιλούμε για χρήματα που θα έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στην πραγματική οικονομία από το 2022 μέχρι το 2026.

Γιατί, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, δεν νοείται ανάπτυξη χωρίς επενδύσεις.

Μονάχα έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας και εισόδημα.

Μονάχα έτσι θα αφήσουμε πίσω μας μια δύσκολη δεκαετή κρίση και η πατρίδα μας θα βαδίσει με ασφάλεια στο δρόμο της ισχυρής ανάπτυξης.

Συνοψίζοντας, ο προϋπολογισμός του 2022 είναι ο προϋπολογισμός:
-της συνέπειας
-και της αποτελεσματικότητας.

Περιλαμβάνει φοροελαφρύνσεις,
-απλώνει ανθεκτικό δίχτυ προστασίας γύρω από τους συμπατριώτες μας,
-οδηγεί στην αναθέρμανση της αγοράς εργασίας και σε σταδιακή άνοδο των μισθών,
όμως πάνω από όλα σηματοδοτεί τη στροφή προς ένα οικονομικό μοντέλο περισσότερο:
-εξωστρεφές,
-ανταγωνιστικό
-και πράσινο.

Καθιστά το κράτος μας πιο αποτελεσματικό και μοιράζει πιο δίκαια τον παραγόμενο πλούτο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
η ελληνική οικονομία ανακάμπτει πιο γρήγορα από ότι αναμενόταν αρχικά και με υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Σε συνδυασμό με:
-την ισχυρή επαναφορά του τουρισμού,
-την ενίσχυση στις εξαγωγές αγαθών
-και την κύρια επίδραση της κατανάλωσης
έχουμε το δικαίωμα να ατενίζουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

Βασίζουμε σε ένα δύσκολο μονοπάτι, όμως:
-οι αγώνες του ελληνικού λαού,
-οι θυσίες του,
πιάνουν τόπο.
Δικαιώνονται!

Στο πλαίσιο αυτό σας καλώ να αφήσετε στην άκρη στείρες:
-μικροκομματικές
-και μικροπολιτικές διαφορές.
Να επιδείξετε πνεύμα συναίνεσης και να ψηφίσετε και εσείς τον προϋπολογισμό του νέου έτους.

Στο τέλος του δρόμου η εθνική συνεννόηση, για την οποία τόσο συχνά κάνετε λόγο στην αντιπολίτευση, μπορεί και πρέπει από κάπου να ξεκινήσει.

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.:341/15.10.2021 Θεσσαλονίκη, 15 Οκτωβρίου 2021 Προς Υπουργούς:Εργασίας και Κοινωνικών ΥποθέσεωνΠαιδείας και Θρησκευμάτων Ερώτηση«Χωρίς κατάλληλες υποδομές το κτίριο του 1ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης» Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Θέρμης λειτουργεί από το 2006 για την επαγγελματική εκπαίδευση και επιμόρφωση παιδιών με ειδικές ανάγκες με απώτερο στόχο να μπορούν στη συνέχεια να ενταχθούν στην παραγωγική διαδικασία.Ωστόσο, σε επίπεδο προσβασιμότητας και καταλληλότητας των κτιριακών υποδομών του Εργαστηρίου φαίνεται να υπάρχουν…

Ομιλία Θ. Καράογλου στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής και τη συζήτηση για το προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2022 (14-10-2021)

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ., κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Ολομέλεια της Βουλής και το Ν/Σ του Υπουργείου Οικονομικών για το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (21-09-2021)

Αρ. πρωτ.: 8982/14.9.2021 Θεσσαλονίκη, 13 Σεπτεμβρίου 2021 Προς Υπουργό:Οικονομικών Ερώτηση«Απαλλαγή μυδοκαλλιεργητών από το τέλος επιτηδεύματος» Αντιμέτωποι με μία απρόσμενη εξέλιξη βρέθηκαν οι επαγγελματίες μυδοκαλλιεργητές κατά την υποβολή των δηλώσεων χρήσης 2020. Πιο συγκεκριμένα παρατηρήθηκε ότι οι μυδοκαλλιεργητές (ΚΑΔ 32.14) επιβαρύνονται με τέλος επιτηδεύματος στις φορολογικές τους δηλώσεις, κάτι ωστόσο που δεν συνέβαινε το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Ε2140/2020.Στις 20 Αυγούστου 2020 δημοσιεύθηκε η Ε.2140/2020, με θέμα παροχή οδηγιών για…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ., κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (28-07-2021)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

στα χρόνια πριν την ενηλικίωσή μας, αλλά και τα επόμενα ως γονείς, έχουμε ακούσει και έχουμε πει πολλές φορές τη φράση: «Μπες στο πανεπιστήμιο και το μέλλον είναι μπροστά σου».

Αμέσως μετά προτρέπαμε τα παιδιά μας να πάρουν γρήγορα το πτυχίο τους «ώστε να βρουν μια καλή δουλειά και να έχουν μια καλή σταδιοδρομία».

Και όμως, παρόλα αυτά η Ελλάδα κατέχει μια αρνητική πρωτιά αφού είμαστε «παγκόσμιοι πρωταθλητές» στους άνεργους πτυχιούχους.

Πρόκειται για μια πραγματικότητα η οποία έπαψε να μας σοκάρει αφού πλέον το πτυχίο δείχνει όμορφο στην κορνίζα, αλλά δυστυχώς δεν φτάνει...

Οι προσπάθειες εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που επιχειρήθηκαν στα χρόνια της μεταπολίτευσης ήταν δεκάδες. Όμως στην πράξη κάθε εγχείρημα κατέληγε σε απορρύθμιση...

Οι τροχοί της άμαξας σπάνια κινήθηκαν προς τα εμπρός στη συγκεκριμένη κατεύθυνση και κάπως έτσι επί 47 χρόνια εξακολουθούμε να συζητούμε μονότονα τι είδους παιδεία θέλουμε...

Στα χρόνια που προηγήθηκαν λέξεις όπως:
-αξιοσύνη,
-αριστεία
-και εξωστρέφεια
εξοστρακίστηκαν από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Ήταν «θύματα» μιας εμμονικής επιμονής που έμοιαζε με υποταγή σε μια αριστερόστροφη λογική η οποία, από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου και του άκρατου λαϊκισμού, υποσχόταν «εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις».

Η ορμή εκείνης της περιόδου, σε συνδυασμό με έναν οπισθοδρομικό δογματισμό που κυριάρχησε, «έσπειρε» τμήματα ΑΕΙ σχεδόν σε όλη τη χώρα ώστε οι υποψήφιοι «να παίρνουν τουλάχιστον ένα χαρτί», αδιαφορώντας για το αν το εκπαιδευτικό μας σύστημα πατούσε σε στέρεες βάσεις.

Κάπως έτσι, ενώ η Ελλάδα έχει το 4ο υψηλότερο ποσοστό εγγραφών σε ΑΕΙ μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, εν τούτοις το 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτά ποτέ.

Αντίστοιχα, σχεδόν το 42% των φοιτητών μας σπουδάζει για περισσότερα τα έξι χρόνια, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Eurostat, το 2018 η Ελλάδα κατείχε την τελευταία θέση στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών με ρυθμό αποφοίτησης 9,17%,
το οποίο απέχει πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που κυμαίνεται στο 24,5%.

Αυτή ήταν η αντίληψη των πραγμάτων που ίσχυε μέχρι πρότινος και δεν χωρά καμία αμφιβολία επ' αυτού.

Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, γιατί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης οραματίζονται και επενδύουν σε ένα σύγχρονο σχολείο, το οποίο θα παρέχει:
-περισσότερα
-και καλύτερα εφόδια.

Θέλουμε το ελληνικό σχολείο να είναι:
-πιο ουσιαστικό,
-πιο δημιουργικό,
-πιο ποιοτικό,
-πιο ανοιχτό.

Να συνδυάζει την καινοτομία:
-με την τεχνολογία
και τη γνώση,
λειτουργώντας ως ο κοινός προορισμός χιλιάδων μαθητών που κάνουν όνειρα για το μέλλον.

Κατά την προσωπική μου άποψη, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από τη στιγμή που συμφωνούμε για την αμυντική στρατηγική της χώρας, θα πρέπει να συμφωνούμε και σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική στρατηγική της πατρίδας μας, ιδίως από τη στιγμή που η Παιδεία είναι η πρώτη γραμμή άμυνας κάθε Έθνους.

Ας μην γελιόμαστε, η Παιδεία είναι η μεγαλύτερη
επένδυση που μπορούμε να κάνουμε ως χώρα. Και δεν υπερβάλλω, γιατί πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε πως το επίπεδο της Παιδείας καθορίζει το παρόν και το μέλλον μας.

Προφανώς κάθε μεταρρύθμιση κρίνεται και αξιολογείται στο πεδίο της πραγματικότητας. Το ίδιο ισχύει και με την παρούσα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία θα κριθεί στην τάξη και στα αμφιθέατρα.

Όμως, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, αυτήν τη φορά έχουμε την αποφασιστικότητα να πετύχουμε γιατί είναι πασιφανές ότι η κοινωνία μας έπαψε να σκοντάφτει στη διαχρονική αναβλητικότητα που διέκρινε το λαό μας.

Πρόσφατη δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα της Κυριακής αποκαλύπτει ότι στην πατρίδα μας υπάρχει το κρίσιμο κοινωνικό σύνολο που στηρίζει με κάθε τρόπο την αλλαγή για το μέλλον της πατρίδας μας.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μέτρηση 7 στους 10 συμπατριώτες μας συστρατεύονται με την κυβερνητική πρόταση για:
-την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
-την καθιέρωση ορίου φοίτησης
-και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια,
ενώ 3 στους 4 συμφωνούν με τη χρήση κάρτας για την είσοδο στα ΑΕΙ.

Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι συντριπτικό «ναι» στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση λέει:
-το 53,4% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ,
-το 76,6% των ψηφοφόρων του ΚΙΝΑΛ
-και το 34,6% των ψηφοφόρων του ΚΚΕ.

Άρα, είναι ώριμες οι συνθήκες να πούμε «ως εδώ με την μετριοκρατία».

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας περιγράφει:
-τη συνολική λογική λειτουργίας
-και το γενικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος που αξίζει στα παιδιά μας.

Όπως εξήγησα την Παρασκευή στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το νέο σχολείο δεν πρέπει να είναι ζήτημα πολιτικής σκοπιμότητας, ούτε πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο.
Πρωτίστως αποτελεί θέμα εθνικής στόχευσης.

Σκοπός της παιδείας πρέπει να είναι η διαμόρφωση: -παραγωγικών
-και σκεπτόμενων προσωπικοτήτων.

Ανθρώπων που:
-σκέφτονται,
-αναζητούν
-και αγαπούν τη γνώση.
Άρα, δική μας ευθύνη είναι η επανασύνδεση της εκπαίδευσης με την παιδεία.

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι κτίσμα πάνω στην άμμο» υποστήριζε ο Αδαμάντιος Κοραής και προσωπικά συμφωνώ απόλυτα μαζί του.

Στο πλαίσιο αυτό απελευθερώνουμε τη δημιουργική δύναμη των σχολείων μας με τρεις συγκεκριμένες κινήσεις:
-Πρώτον, περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας τους τη δυνατότητα να επιτελούν το λειτούργημά τους με μεγαλύτερη αυτονομία.

Ειδικότερα:
-Θα επιλέγουν σχολικά βιβλία,
-θα αξιολογούν τους μαθητές με εναλλακτικούς τρόπους,
-θα αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου,
-θα διοργανώνουν εκπαιδευτικές εκδρομές,
-θα συνεργάζονται με φορείς για τη διοργάνωση δράσεων.

Δεύτερον, ενισχύουμε το ρόλο του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών σε ρόλο ευθύνης.

Για εμάς ευθύνη δεν σημαίνει βάρος και φόβος, αλλά αποστολή και καθήκον.

Στο πλαίσιο αυτό:
-θεσπίζονται υποστηρικτικά όργανα στο Διευθυντή, με μοριοδότηση και συνεκτίμηση στο φάκελο αξιολόγησης, όπως ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες και υποδιευθυντές με εισήγηση του Διευθυντή.
Ακόμη, ο Διευθυντής θα έχει την ευχέρεια να αξιοποιήσει τις σχολικές εγκαταστάσεις για εκδηλώσεις, συνέδρια και προγράμματα, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής.

Τρίτον, θεσπίζουμε πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Το πετυχαίνουμε:
-αφαιρώντας εξουσίες από κεντρικές υπηρεσίες και μεταβιβάζοντας τις σε επίπεδο σχολικής μονάδας,
-κάνοντας πιο ευέλικτο και λειτουργικό το σχήμα των σχολικών συμβουλίων,
-αλλά και καθιερώνοντας διαγνωστικά τεστ αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος για μαθητές της έκτης τάξης του Δημοτικού και της τρίτης τάξης του Γυμνασίου στα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών.

Όσον αφορά στην αναγκαιότητα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, βάζουμε τέλος στο φαινόμενο εισαγωγής φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με χαμηλές βαθμολογίες.

Θέλουμε φοιτητές που θα γίνουν πτυχιούχοι και όχι «αιώνιοι» φοιτητές που χάνουν άσκοπα τα χρόνια τους.

Θέλουμε η νεολαία μας να επιλέγει δρόμους με προοπτική και όχι μονοδρόμους στασιμότητας.

Μια παρατήρηση έχω να κάνω όσον αφορά στις ρυθμίσεις για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση.

Η συγχώνευση των δομών που επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας είναι σωστή. Όμως, ζητώ από την Υπουργό, κα. Κεραμέως, η Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης να συνεχίσει απρόσκοπτα την αυτόνομη λειτουργία της.

Από τα σπλάχνα της στελεχώνονται οι 26 Μητροπόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης, ενώ υπό την φωτισμένη καθοδήγηση του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνα, κ.κ. Γεωργίου, οι απόφοιτοι της διακρίνονται για την επιστημονική τους αξιοσύνη.

Η εγγραφή τους στην Ακαδημία γίνεται μόνο μέσα από τη διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων και συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα:
-Ιερατικών Σπουδών
-και Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.

Ως εκ τούτου, η συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης είναι η ελάχιστη αναγνώριση της πολύπλευρης συνεισφοράς της:
-στην Εκκλησία,
-την κοινωνία,
-τη Θεσσαλονίκη
-και τη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα.

Παρακαλώ, κυρία Υπουργέ, να εξετάσετε το θέμα με προσοχή.

Συνοψίζοντας, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι το πρωτογενές κεφάλαιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης της ελληνικής κοινωνίας.

Μέσω αυτής διασφαλίζουμε στα παιδιά μας:
-αξιοπρέπεια
-και ευθύνη στις επιλογές τους,
κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό εφόσον αναλογιστούμε ότι στα χέρια τους κρατούν το μέλλον της πατρίδας μας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η Κυβέρνηση πορεύεται κοιτάζοντας μπροστά και αγωνιώντας για το μέλλον των Ελλήνων.

Ό,τι έγινε στο παρελθόν αποτελεί ιστορία. Το μέλλον, όμως, είναι μπροστά μας και ως επί το πλείστον πρέπει να το διαμορφώνουν εκείνοι που τολμούν για το καλύτερο.
Μπροστά μας έχουμε μια μεγάλη πρόκληση και η Νέα Δημοκρατία, ως η παράταξη της ευθύνης και των μεταρρυθμίσεων που αλλάζει την Ελλάδα, υπερψηφίζει το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ., κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (21-07-2021)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

ο θυμόσοφος λαός μας έχει μια παροιμία:
«Ό,τι σπείρεις θα θερίσεις».

Η συγκεκριμένη ρήση βρίσκει πλήρη εφαρμογή στο νομοσχέδιο που συζητούμε για το «νέο σχολείο», αφού με:
-τις προτάσεις
-και την ψήφο μας
συμμετέχουμε στη συνολική αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Όλοι συμφωνούμε ότι η παιδεία πρέπει να διαμορφώνει παραγωγικές και σκεπτόμενες προσωπικότητες.
Ανθρώπους που:
-σκέφτονται,
-αναζητούν
-και αγαπούν τη γνώση.

Άρα, ευθύνη και υποχρέωση όσων νομοθετούμε είναι να προσφέρουμε στα παιδιά μας ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα συνδέει ξανά την εκπαίδευση με την παιδεία.

Δεν θέλουμε μόνο μαθητές με καλές επιδόσεις και αδιαφορία για τη γνώση, ούτε μαθητές που θα αποστηθίζουν απαντήσεις σε τυποποιημένες ερωτήσεις, μα ενεργούς πολίτες οι οποίοι μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα αναγνωρίζουν την αξία και τη συμβολή του σχολείου για:
-την κοινωνία,
-τον πολιτισμό
-και τη δημοκρατία μας.

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι κτίσμα πάνω στην άμμο» υποστήριζε ο Αδαμάντιος Κοραής και προσωπικά συμφωνώ απόλυτα μαζί του.

Γι' αυτό αδυνατώ να κατανοήσω με ποιο σκεπτικό τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα καταψηφίσουν μια νομοθετική μεταρρύθμιση η οποία θα προσφέρει στα παιδιά μας ουσιαστικές ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση.

Εάν δεν σταθούμε σήμερα στο ύψος των περιστάσεων, τότε θα είμαστε συνυπεύθυνοι στα:
-δια-γενεακά χάσματα
-και τις διαιρέσεις του μέλλοντος.

Τον δρόμο μας τον δείχνει η ίδια η κοινωνία, αφού σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε σε κυριακάτικη εφημερίδα 7 στους 10 συμπατριώτες μας βλέπουν θετικά:
-την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
-την καθιέρωση ορίου φοίτησης
-και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια,
ενώ 3 στους 4 συμφωνούν με τη χρήση κάρτας για την είσοδο στα ΑΕΙ.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία που μόλις παρέθεσα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είναι ώριμη για μια μεστή μεταρρύθμιση στο χώρο της παιδείας.

Χρησιμοποιώ σκόπιμα τη λέξη «μεταρρύθμιση», διότι θεωρώ ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποδίδει με ακρίβεια τον παραπάνω όρο αφού περιγράφει:
-τη συνολική λογική λειτουργίας
-και το γενικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος που αξίζει στα παιδιά μας.
Το νέο σχολείο δεν είναι ζήτημα πολιτικής σκοπιμότητας, ούτε πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Πρωτίστως αποτελεί θέμα εθνικής στόχευσης.

Πολύ εύστοχα αναρωτήθηκε η Υπουργός Παιδείας, κα. Κεραμέως: «Θέλουμε εισακτέους ή αποφοίτους»;

Θέλουμε επιτυχόντες στις πανελλαδικές εξετάσεις ή επιστήμονες, προσθέτω εγώ.

Θέλουμε οι μαθητές των σχολείων μας να ξαναβρούν το χαμένο ενδιαφέρον τους για το μάθημα ή πρέπει να αρκεστούμε σε λαϊκίστικες αντιλήψεις που καθιστούν δύσκολη υπόθεση την ανόρθωση της παιδείας μας;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Πριν από λίγα 24ωρα είχα τη χαρά να συναντηθώ στο γραφείο μου με:
-την Διευθύντρια Β΄θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, κα. Ζωή Βαζούρα,
-τον Πρόεδρο της Β΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργο Τόδα
-και τον Πρόεδρο της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, κ. Αναστάσιο Σαρδέλη.

Ανταλλάξαμε απόψεις για το νομοσχέδιο που συζητούμε και θεωρώ φρόνιμο να σας μεταφέρω ορισμένες επισημάνσεις τους, διότι ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί είναι οι πρώτοι που βοηθούν ώστε κάθε σχολική πράξη να γίνεται βίωμα στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μέσα από το διάλογο που είχα μαζί τους κράτησα τις εξής επισημάνσεις.

Συνοψίζοντας, η μετάβαση από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη αποτελεί διαχρονικά μέγα ζητούμενο για την εκπαιδευτική διαδικασία στην πατρίδα μας.

Οι μαθητές μας χρειάζονται κίνητρα.
Θέλουν όραμα και παραδείγματα.

Αυτήν την αρχή υπηρετεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας γιατί διακρίνεται για:
-την τόλμη,
-την αποφασιστικότητα
-την έμπνευση
-και την υψηλή στόχευσή του.

Παραμερίζουμε τις σκοπιμότητες δημιουργώντας το σχολείο της καλλιέργειας και της διάχυσης της ιδέας ώστε να ανυψωθεί το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας.

Ίσως έτσι προσφέρουμε ξανά στην επιστήμη το χαμένο ηθικό πλεονέκτημα της, το οποίο με αφορμή την πανδημία έχει αμαυρωθεί τους τελευταίους μήνες από όσους έχουν πιάσει στασίδι στα τηλεοπτικά παράθυρα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διασπείροντας fake news και καινοφανείς θεωρίες.

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 8101/19.07.2021 Θεσσαλονίκη, 19 Ιουλίου 2021 Προς ΥπουργόΟικονομικών Ερώτηση «Κλείνουν τα υποκαταστήματα της Τράπεζας Πειραιώς στον Δήμο Θερμαϊκού» Έντονο προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί η είδηση για το επικείμενο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στη Νέα Μηχανιώνα του Δήμου Θερμαϊκού, τόσο στις τοπικές αρχές όσο και στους επαγγελματίες και κατοίκους της περιοχής. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο υποκατάστημα της εν λόγω τράπεζας, καθώς έχει ήδη κλείσει αυτό που λειτουργούσε στην…