Κοινοβουλευτική Δράση

Αρ. πρωτ.: 3755/13.03.2024 Θεσσαλονίκη, 13 Μαρτίου 2024 Προς Υπουργό:Υποδομών και Μεταφορώνκ. Χρήστο Σταϊκούρα Ερώτηση«Δημιουργία τοπικών τμημάτων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας στην Θεσσαλονίκη» Η σχετικά νεοσύστατη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), που είναι υπεύθυνη για την εποπτεία και την εφαρμογή των κανόνων που διέπουν τη λειτουργία της Πολιτικής Αεροπορίας, έχει έδρα και γραφεία αποκλειστικά στην Αθήνα και έχει στελεχωθεί κυρίως με υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από την κεντρική Υπηρεσία.Στον Κρατικό…
Αρ. πρωτ.: 3691/11.03.2024 Θεσσαλονίκη, 11 Μαρτίου 2024Προς Υπουργό:Προστασίας του Πολίτηκ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη Ερώτηση«Καμία σύλληψη για τον τραυματισμό αστυνομικού από κουκουλοφόρους στην είσοδο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης» Το απόγευμα της Κυριακής 10 Μαρτίου 2024, ομάδα κουκουλοφόρων που συμμετείχε στη συγκέντρωση κατά της ομοφοβικής επίθεσης που πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου στη Θεσσαλονίκη, επιτέθηκε αναίτια εναντίον αστυνομικού που βρισκόταν στην είσοδο του χώρου όπου φιλοξενείται το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.Όπως προκύπτει από…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Ολομέλεια της Βουλής για την ίδρυση Μη Κρατικών Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα (07-03-2024)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας.

50 χρόνια Μεταπολίτευσης:
-με επιτεύγματα και ελλείμματα,
-με προσδοκίες και οράματα.

Με:
-δόγματα,
-μύθους,
-πολώσεις,
-νοοτροπίες,
-αγώνες
-διεκδικήσεις,
-νίκες
-και κατακτήσεις.
Με:
-γεγονότα,
-παρασκήνια
-στρατηγικές επιλογές
-και πρωταγωνιστές,
αλλά και μια ωριμότητα τα τελευταία χρόνια, την οποία αποκτήσαμε ως κοινωνία, αφού προηγουμένως κοιτάξαμε κατάματα την άβυσσο της οικονομικής κρίσης.

Σε αυτήν τη συγκεντρωτική:
-παράθεση
-και αξιολόγηση
πεπραγμένων, ο ιστορικός βηματισμός αποκτά ιδιαίτερη αξία όταν εμβαθύνουμε στην ουσία των πραγμάτων. Μονάχα τότε κάθε επέτειος παύει να λειτουργεί ως ανακύκλωση των περασμένων και ανοίγει το δρόμο προς το μέλλον, δημιουργώντας προοπτική.

Και σήμερα, με το νομοσχέδιο που συζητούμε για τα μη Κρατικά ΑΕΙ, αντικρίζουμε τις καινούργιες απαιτήσεις της νέας εποχής, που αναδύονται μέσα από τον υπό εξέλιξη:
-οικονομικό
-και παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας.

Γιατί η πρόκληση με την οποία βρισκόμαστε αντιμέτωποι στην παρούσα χρονική περίοδο, είναι να δείξουμε ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα διδάγματα που επέφεραν οι κρίσεις. Ιδίως τώρα, που η Ελλάδα έχει μπροστά της καθαρό πολιτικό ορίζοντα να καλύψει το χαμένο έδαφος και να συγκλίνει με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Η ίδρυση μη Κρατικών μη Κερδοσκοπικών πανεπιστημίων είναι μια εμβληματική μεταρρύθμιση, διότι απελευθερώνει την Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην πατρίδα μας από:
-ιδεοληψίες δεκαετιών
-και αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Είναι και μια επιβεβλημένη μεταρρύθμιση, γιατί κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές φεύγουν από την Ελλάδα για να σπουδάσουν σε μη κρατικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και αρκετοί εξ' αυτών δεν επιστρέφουν ποτέ πίσω.

Περισσότερα από 40.000 Ελληνόπουλα σπουδάζουν σήμερα στο εξωτερικό, εκ των οποίων:
-18.000 στην Κύπρο,
-περίπου 9.500 στη Μεγάλη Βρετανία
-και άλλα 4.200 στη Βουλγαρία.

Χώρες υποδοχής είναι, επίσης:
-η Ιταλία,
-η Τσεχία,
-η Γερμανία,
-η Ολλανδία
-και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Γιατί, λοιπόν, να μην επαναπατρίσουμε αυτά τα παιδιά ώστε να σπουδάζουν στον τόπο τους;

Γιατί να μην ανακουφίσουμε τις οικογένειες τους από τα σημαντικά έξοδα;

Γιατί, σε τελική ανάλυση, η πατρίδα μας να μην καταστεί με αξιώσεις χώρα παροχής ανταγωνιστικών υπηρεσιών εκπαίδευσης, προσελκύοντας χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο;

Γιατί από χώρα εξαγωγής φοιτητών να μην γίνει η χώρα εισαγωγής φοιτητών;

Το ζήτημα δεν είναι ταξικό, όπως προσπαθούν να το παρουσιάσουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά θέμα συντονισμού με την πραγματικότητα.

Δεν νοείται να συζητούμε για την εκπαίδευση του 2030 με:
-όρους,
-φρασεολογία
-και επιχειρήματα του 1974.

Αυτού του είδους οι:
-πρακτικές,
-λογικές
-και συμπεριφορές
δεν είναι προοδευτισμός, αλλά οπισθοδρόμηση.

Όπως είναι:
-υποκρισία
-και στρουθοκαμηλισμός, να παριστάνουν τους τιμητές των δημόσιων πανεπιστημίων εκείνες και εκείνοι που:
-έχουν φοιτήσει οι ίδιες και οι ίδιοι
-ή στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια,
αλλά και εκείνες και εκείνοι, που ενώ στην Ελλάδα πολεμούν τα μη κρατικά ΑΕΙ, διδάσκουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Κύπρο και το εξωτερικό.

Στη Νέα Δημοκρατία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης, υλοποιούμε εθνική πολιτική και όχι:
-κομματική
-ή προσωπικού συμφέροντος.

Δεν βλέπουμε τους φοιτητές ως "πελάτες", αλλά ως ενεργούς πολίτες που πρέπει να αποκτήσουν τα κατάλληλα γνωστικά εφόδια για να διαπρέψουν και να σηκώσουν την Ελλάδα ψηλότερα.

Και επειδή είναι καιρός να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, παρά τη διαρκή προσπάθεια της Αριστεράς να μπολιάσει την κοινωνία με τα κλισέ και τους μύθους της, το αφήγημα ότι δήθεν ο ερχομός ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των δημοσίων, δεν έχει δράκο!

Και αυτό, γιατί το 70% των άρθρων του νομοσχεδίου αναφέρεται στην ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστήμιου.

Ποτέ ξανά και καμία Κυβέρνηση στο παρελθόν δεν ενίσχυσε τόσο πολύ την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της.

Σήμερα, η χρηματοδότηση των ΑΕΙ από εθνικούς και άλλους πόρους είναι διπλάσια αυτής του 2018, φθάνοντας το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια έγιναν 25.000 διορισμοί δασκάλων και καθηγητών.

Την ίδια ώρα:
-διπλασιάστηκαν τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.
-τα γυμνάσια και τα λύκεια πέρασαν στην ψηφιακή εποχή με διαδραστικούς πίνακες παντού,
-ενισχύουμε την επαγγελματική εκπαίδευση προσφέροντας εξειδικευμένη γνώση και σίγουρη απασχόληση και
-αναβαθμίσαμε το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ως Κέντρο Δια βίου μάθησης.

Και για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, η δημιουργία μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην πατρίδα μας θα προχωρήσει μέσα από αυστηρές
-οικονομικές
-και εκπαιδευτικές προδιαγραφές.

Είναι ένα νομοσχέδιο:
-καλά προετοιμασμένο
-και μελετημένο,
με βάση όσα ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Κάθε παράρτημα πρέπει να διαθέτει κατ' ελάχιστον τρεις σχολές, με ένα τουλάχιστον πρόγραμμα πρώτου κύκλου σπουδών η καθεμία.

Προβλεπόμενο:
-διδακτικό,
-διοικητικό,
-τεχνικό προσωπικό.

Άρτιες εγκαταστάσεις με τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
Και φυσικά θα αξιολογούνται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Και τέλος, δεν θα δέχεται φοιτητές από το... παράθυρο. Θα εισάγονται αυτοί που δικαιούνται να φοιτήσουν.

Δεν πρόκειται για... βιομηχανία παραγωγής πτυχιούχων, αλλά για ένα ιστορικό βήμα προς τα εμπρός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη χώρα μας.

Με αυτές τις σκέψεις, εννοείται ότι υπερψηφίζω το νομοσχέδιο.

Μάλιστα, καλώ και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να πράξουν το ίδιο, γιατί αρνούμαι να δεχθώ ότι Έλληνες Βουλευτές θα καταψηφίσουν άρθρα που αναφέρονται ρητά στην ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου.

Σε τελική ανάλυση, με την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας θα αποδειχθεί στην πράξη ποιά κόμματα λειτουργούν με μεταρρυθμιστική πυξίδα και ποιά συγκρούονται με την πραγματικότητα, η οποία τους προσπερνά.

Σας ευχαριστώ.

 

Αρ. πρωτ.:3465 / 27- 2 -2024 Θεσσαλονίκη, 27 Φεβρουαρίου 2024Προς Υπουργό:Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμούκ. Κυριάκο Πιερρακάκη Ερώτηση «Τι σχεδιάζει η Ελληνική Κυβέρνηση για να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας»Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β' 1384/24/04/2017).Σε εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας…
Αρ. πρωτ.:3384/22-2-24 Θεσσαλονίκη, 22 Φεβρουαρίου 2024 Προς Υπουργό:Προστασίας του Πολίτηκο Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ΕΡΩΤΗΣΗ «Ερωτήματα σχετικά με την εκκένωση της κατάληψης στην Νομική Σχολή του ΑΠΘ» Το πρωί της Δευτέρας 19 Φεβρουαρίου 2024, πρώτο θέμα σε όλα τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης ήταν η είδηση ότι αστυνομικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επιχείρηση στην Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με στόχο να βάλουν τέλος στην κατάληψη. Όπως διαβάσαμε στα ρεπορτάζ που…
Αρ. πρωτ.: 2780/24.01.2024 Θεσσαλονίκη, 23 Ιανουαρίου 2024Προς Υπουργό:Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμούκο Κυριάκο Πιερρακάκη ΕΡΩΤΗΣΗ «Ίδρυση Κ.Ε.Ε.Κ. στα Κουφάλια του δήμου Χαλκηδόνας» Ένας από τους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε όλη την επικράτεια.Στα Κουφάλια, την έδρα του Δήμου Χαλκηδόνας στον Νομό Θεσσαλονίκης υπάρχει η ανάγκη και κυρίως οι υποδομές για να ιδρυθεί και…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Ολομέλεια της Βουλής και το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών για την επιστολική ψήφο (23-01-2024)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Καλή χρονιά σε όλες και όλους:
-με υγεία για εσάς και τις οικογένειες σας,
-αλλά και ομοφωνία στα σημαντικά νομοσχέδια που συμβάλλουν τα μέγιστα ώστε η πατρίδα μας να προχωρά:
-σταθερά,
-τολμηρά,
-μπροστά.

Είναι σημαντικό και εξόχως συμβολικό ότι στη νέα κοινοβουλευτική χρονιά κάνουμε... ποδαρικό με ένα νομοσχέδιο το οποίο θεσπίζει τον θεσμό της επιστολική ψήφου, που ως νομοθετική πρωτοβουλία αφορά όλους τους Έλληνες, ανεξαρτήτως εάν κατοικούν στο εξωτερικό ή εντός της χώρας.

Το γεγονός ότι η επιστολική ψήφος εξασφάλισε επί της αρχής ευρεία πλειοψηφία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή δεν ικανοποιεί μονάχα ένα ομόθυμο αίτημα της ομογένειας, αλλά στέλνει ηχηρό μήνυμα στην κοινωνία πως το πολιτικό προσωπικό της χώρας διαθέτει την ωριμότητα να προτάξει τη λογική απέναντι σε κάθε λογής μικροκομματικό και μικροπολιτικό τακτικισμό.

Άλλωστε, δεν πρόκειται για μια:
-δεξιά,
-αριστερή
-ή κεντρώα πρωτοβουλία,
αλλά για μέσο εμβάθυνσης της Δημοκρατίας μας, την αναγκαιότητα της οποίας αναγνωρίζουν και υποστηρίζουν 7 στους 10 συμπολίτες μας, όπως αποτυπώνεται σε όλες τις μετρήσεις της κοινής γνώμης.

Άρα, στη συμπλήρωση 50 χρόνων Μεταπολίτευσης, η Ελλάδα κάνει ένα ποιοτικό άλμα δημοκρατίας.

Διότι, δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι το νομοσχέδιο που συζητούμε είναι μια:
-ριζοσπαστική και
-προοδευτική τομή εκσυγχρονισμού,
η οποία προφανώς δεν αλλοιώνει το εκλογικό αποτέλεσμα, όπως ισχυρίζονται όσοι αντιτάσσονται σε αυτήν, αλλά απεναντίας:
-βελτιώνει την εκλογική διαδικασία,
-διευρύνει το εκλογικό σώμα,
-αυξάνει τη συμμετοχή, φέρνοντας τους πολίτες πιο κοντά στην πολιτική και στο αναφαίρετο δικαίωμα της άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος.

Και αυτό, γιατί αίρονται όλα τα αντικειμενικά εμπόδια που στερούν από όσους έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν να ψηφίσουν από απόσταση στις προσεχείς ευρωεκλογές:
-το κόμμα
-και τους υποψήφιους της επιλογής τους.

Συν τοις άλλοις είναι ζήτημα ποιότητας της δημοκρατίας.
Δεν νοείται η σύνθεση κανενός κοινοβουλίου:
-εθνικού
-ή ευρωπαϊκού,
να εξαρτάται από εξωγενείς παράγοντες όπως:
-τι καιρό θα κάνει την ημέρα των εκλογών,
-τις δουλειές,
-τις σπουδές
-ή την οικονομική δυνατότητα της καθεμιάς και του καθενός να μεταβεί στον τόπο όπου είναι εγγεγραμμένος.

Κάνω αυτήν την επισήμανση, θέλοντας να καταδείξω ότι η εφαρμογή της επιστολικής ψήφου είναι επίκαιρη όχι μόνο γιατί επιτρέπει την ουσιαστική συμμετοχή στις εκλογές των Ελλήνων του εξωτερικού, αλλά και γιατί προσφέρει διέξοδο σε συμπολίτες μας:
-με κινητικά προβλήματα,
-προβλήματα υγείας
-και μεγάλης ηλικίας.

Με λίγα λόγια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν χορηγούμε κανένα δικαίωμα ψήφου, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι κακοπροαίρετα, αλλά διευκολύνουμε την άσκηση του ήδη υπάρχοντος δικαιώματος.

Παράλληλα:
καταπολεμούμε την αποχή
-και εφαρμόζουμε αυξημένες δικλείδες ασφάλειας και διαφάνειας.

Είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με απόλυτη επιτυχία σε άλλες δημοκρατίες, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την εκλογική διαδικασία πιο αντιπροσωπευτική.

Ως εκ τούτου έχει θεμελιώδη αξία η ιστορική μεταρρύθμιση για την οποία συζητούμε να υπερψηφιστεί με τη μέγιστη δυνατή πλειοψηφία.

Γιατί έτσι ενδυναμώνουμε τη Δημοκρατία μας και μαζί της την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στην πολιτική!

Ωστόσο, ο εκσυγχρονισμός του τρόπου εκλογής των Ευρωβουλευτών μας δεν περνά μονάχα μέσα από τη διασφάλιση των βασικών συνταγματικών αρχών:
-της αμεσότητας,
-της καθολικότητας
-και της μυστικότητας της ψήφου.

Συνδέεται άμεσα με την εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων, οι οποίοι εφεξής θα απεικονίζουν πληρέστερα το εκλογικό σώμα.

Είναι μια διαδικασία που πρέπει να γίνει, ιδίως τη στιγμή που σε αυτούς εξακολουθούν να περιλαμβάνονται Έλληνες κάτοικοι του εξωτερικού που σήμερα δεν βρίσκονται στη ζωή.
Και αυτό γιατί, ενώ ο θάνατός τους δηλώθηκε στον τόπο κατοικίας τους:
-στη Γερμανία,
-στη Σουηδία,
-στην Αυστραλία
και όπου αλλού ανθεί ο οικουμενικός ελληνισμός, εν τούτοις δεν δηλώθηκε στα δημοτολόγια που είναι εγγεγραμμένοι.

Κλείνοντας, καθώς αναφέρθηκα στον εκσυγχρονισμό του τρόπου εκλογής των Ευρωβουλευτών, θέλω να καταθέσω στο Σώμα τον προβληματισμό μου, που περισσότερο είναι αγωνία, όσον αφορά στο ζήτημα του σταυρού προτίμησης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό το μοντέλο δεν προσφέρει καλή υπηρεσία στην πατρίδα.

Σέβομαι την άποψη ότι ως εκλογικό σύστημα η λίστα περιγράφεται «προνομιακή» για τον εκάστοτε πολιτικό αρχηγό.
Ωστόσο, στην πράξη συμβάλλει αποδεδειγμένα στην καλύτερη επιλογή υποψηφίων.

Από τη στιγμή που και στις ευρωεκλογές καθιερώθηκε η σταυροδοσία παρατηρούμε άτομα που δεν έχουν καμία σχέση με την πολιτική και τα οποία απολαμβάνουν δημοσιότητας, γιατί ήταν επιτυχημένοι:
-αθλητές
- ή ηθοποιοί,
-αναγνωρίσιμα πρόσωπα,
να εκπροσωπούν την πατρίδα μας στο υψηλότερο επίπεδο δίχως να έχουν καμία ουσιαστική γνώση των ευρωπαϊκών θεμάτων.

Η Ευρωβουλή:
δεν είναι γήπεδο που με μια περίτεχνη κίνηση θα αποσπάσεις την επιδοκιμασία,
ούτε θέατρο που με ένα καλό σενάριο κερδίζεις το χειροκρότημα για τις ατάκες που λες.

Αντίθετα:
-απαιτεί πολιτικό αισθητήριο,
-προϋποθέτει βαθιές και όχι επιδερμικές γνώσεις.

Δεν απαξιώνω κανέναν και καμία.
Θέτω, όμως, έναν εύλογο προβληματισμό, διότι στην ευρωθητεία που ολοκληρώνεται τον προσεχή Ιούνιο, 5 από τους συνολικά 21 ευρωβουλευτές μας απασχόλησαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τη δικαιοσύνη.

Ένας στους τέσσερις ευρωβουλευτές βρέθηκε στη φυλακή ή κινδύνευσε με φυλάκιση...

Στο ίδιο πλαίσιο, ενδεχομένως η χώρα θα μπορούσε να «σπάσει» σε πολλές περιφέρειες από τις οποίες να εκλέγονται οι ευρωβουλευτές μας.

Ας το σκεφτούμε για το μέλλον, γιατί η ενιαία περιφέρεια δεν προσφέρει καμία τοπική εγγύτητα και μοιραία οι πολίτες στρέφονται προς εκείνους και εκείνες που γνωρίζουν καλύτερα μέσα από την τηλεόραση, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν και να γνωρίσουν τα πρόσωπα που διαθέτουν την τεχνογνωσία να μας εκπροσωπήσουν επάξια στο υψηλότερο επίπεδο.

Μέσα από τις δυο επισημάνσεις θέλω να καταδείξω την ανάγκη οι Ευρωβουλευτές μας να έχουν γνώση των ευρωπαϊκών θεμάτων και να μην αντιμετωπίζουν τις Βρυξέλλες ως εφαλτήριο για την εθνική πολιτική τους καριέρα.

Με αυτές τις σκέψεις, αλλά και τον προσωπικό προβληματισμό, σας ζητώ να υπερψηφίσετε το νομοσχέδιο για την επιστολική ψήφο.

Είναι ζήτημα εμβάθυνσης της Δημοκρατίας!

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Ολομέλεια της Βουλής για τον προϋπολογισμό του 2024 (15-12-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

ο προϋπολογισμός του 2024 είναι η έμπρακτη απόδειξη πως η ευημερία των αριθμών δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως τη δυστυχία των ανθρώπων. Και αυτό, γιατί στην προκειμένη περίπτωση αντανακλάται:
-η αξιοπιστία της ελληνικής οικονομίας
-και η άσκηση μιας ουσιαστικής κοινωνικής πολιτικής η οποία αποδίδει σημαντικά οφέλη για τους συμπατριώτες μας.

Ο προϋπολογισμός της νέας χρονιάς είναι δίκαιος,
-περιλαμβάνει την πλειονότητα των προεκλογικών μας δεσμεύσεων,
-στηρίζει τα εισοδήματα,
-εκπέμπει σταθερότητα.

Παράλληλα, συνδυάζει:
-δημοσιονομική σοβαρότητα
-και κοινωνική ευαισθησία,
δίχως να μας διαφεύγουν ορισμένες ποιοτικές παράμετροι, όπως για παράδειγμα ότι:
-είναι ο πρώτος που κατατίθεται μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας,
-συνοδεύεται από διαδοχικές αναβαθμίσεις της πιστοληπτικής μας ικανότητας από διακεκριμένους διεθνείς οίκους αξιολόγησης
-και έλαβε τα εύσημα της Κομισιόν, η οποία τον χαρακτήρισε "πειθαρχημένο".

Και όλα αυτά δίχως να παρεκκλίνουμε στο ελάχιστο ως προς τη βασική επιδίωξη να βελτιώσουμε την καθημερινότητα κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα, συμπαρασύροντας προς το καλύτερο το βιοτικό τους επίπεδο.

Η πρώτη αύξηση στους μισθούς 660.000 δημοσίων υπαλλήλων μετά από 14 δύσκολα χρόνια, που θα αποφέρει ετήσιο όφελος ανά υπάλληλο 1.476 ευρώ "καθαρά",
-το "ξεπάγωμα" των τριετιών για τους μισθωτούς,
-η νέα αύξηση κατά 3% στις συντάξεις 1.800.000 συνταξιούχων από 1ης Ιανουαρίου του 2024,
η αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για 1,3 εκατομμύρια φορολογούμενους με παιδιά,
-η αύξηση 8% του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος από τον Δεκέμβριο του 2023,
είναι αποτέλεσμα της συνετής πολιτικής που εφαρμόζουμε με προσήλωση, η οποία επιτρέπει στην Κυβέρνηση να επιστρέφει στην κοινωνία το μέρισμα της ανάπτυξης.

Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά την επέκταση του επιδόματος μητρότητας στους 9 μήνες από 4 μήνες που είναι σήμερα για ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες, με την παροχή να διαμορφώνεται στο ύψος του κατώτατου μισθού.
Ή με τη μονιμοποίηση της απαλλαγής δικαιούχων του ΕΚΑΣ από τη συμμετοχή τους στη φαρμακευτική δαπάνη,
-την έκπτωση 10% στον ΕΝΦΙΑ για περισσότερα από 1 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα που ασφαλίζουν την κατοικία τους για φυσικές καταστροφές.
-αλλά και τη μείωση του Τέλους Επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες, εφόσον πληρούν τα κριτήρια του νέου τρόπου φορολόγησης.

Φυσικά, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι οι στόχοι που θέσαμε και σήμερα έχουμε:
-την ικανότητα
-και την ικανοποίηση να υλοποιούμε,
γίνονται κατάκτηση εν μέσω αλλεπάλληλων εξωγενών κρίσεων, τις οποίες η ελληνική οικονομία απορροφά σθεναρά.

Τη στιγμή που οικονομίες δυτικών χωρών, οι οποίες θεωρούνταν εύρωστες, δοκιμάζονται σκληρά, η δική μας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτική.
Το 2024:
-θα "τρέχει" με ρυθμό ανάπτυξης 2,9%, που είναι ο τρίτος υψηλότερος στην Ευρώπη,
-θα έχει χαμηλότερο πληθωρισμό (2,6%),
-θα καταγράφει ακόμα μεγαλύτερη μείωση του δημόσιου χρέους της ως προς το ποσοστό του ΑΕΠ και θα διακρίνεται από υψηλά ποσοστά απασχόλησης, καθώς η ανεργία αναμένεται να μειωθεί στο 10,6% από 11,2% που ήταν φέτος.

Οι θετικές αυτές εξελίξεις συμπυκνώνονται στο ότι τα έσοδα αυξάνονται κατά 9,1% δίχως να αυξηθεί κανένας φορολογικός συντελεστής!

Το καταφέραμε γιατί ιεραρχήσαμε τις προτεραιότητές μας, γεγονός που μας επέτρεψε να μιλούμε σήμερα για μια σειρά μόνιμων φοροελαφρύσεων.

Αναφέρομαι:
-στην κατάργηση της παρακράτησης 30% στους εργαζόμενους συνταξιούχους,
-στη μονιμοποίηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ σε μεταφορές, γυμναστήρια, σχολές χορού, κινηματογράφους και αγαθά δημόσιας υγείας,
-στη μείωση κατά 50% του φόρου χρηματιστηριακών συναλλαγών,
-στην κατάργηση του φόρου τόκων ομολόγων σε κρατικά και επιχειρηματικά ομόλογα,
-στη μείωση του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων από 0,5% σε 0,2%,
-καθώς και στην επέκταση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ για το Α' εξάμηνο του 2024 σε καφέ και ταξί.

Όσον αφορά στο σκέλος των επενδύσεων, στις οποίες δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση γιατί σε αυτές καθρεφτίζεται η αναπτυξιακή δυναμική της εθνικής μας οικονομίας, το 2023 αυξήθηκαν κατά 7,1%, ενώ το 2024 προβλέπεται αύξηση κατά 15,1%.

Ως στόχος θα επιτευχθεί μέσω συνδυασμού δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένων των αυξημένων επενδύσεων από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τέλος, επειδή ακούω τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης να επαναλαμβάνουν μονότονα ότι δεν μεριμνούμε για την ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής, θα αναφέρω τη σημαντική αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία και την υγεία.

Για την υγεία αυξάνουμε 20% τη χρηματοδότηση των νοσοκομείων, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται σε 481 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η αύξηση των δαπανών για την παιδεία θα ανέλθει σε 255 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για χρήματα που θα προέλθουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό από τον περαιτέρω περιορισμό της φοροδιαφυγής, που αποτελεί άλλη μια σημαντική στόχευση για το 2024.

Συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς περιορίσαμε τα χρήματα που χάνει το κράτος από τη μη είσπραξη του ΦΠΑ από 23% το 2018 στο 15% φέτος και εργαζόμαστε προκειμένου το 2026 να κυμαίνεται περίπου στο 9%.

Η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές τους πρώτους μήνες του 2024,
-η υποχρεωτικότητα του συστήματος myData,
-η γενίκευση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης,
-οι νέες ρυθμίσεις για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις,
-τα μέτρα αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου
-και το νέο δίκαιο σύστημα φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες,
είναι πολιτικές παρεμβάσεις περιορίζουν το φαινόμενο.

Συνοψίζοντας, ο προϋπολογισμός του 2024 κλείνει οριστικά τον κύκλο της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας.

Είναι προϋπολογισμός:
-υψηλών προσδοκιών
-και θετικών παρεμβάσεων, καθώς επιτυγχάνει τη σύγκλιση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Σας προτρέπω να τον υπερψηφίσετε, αφήνοντας στην άκρη τη στείρα λογική του "όχι σε όλα".

Αδυνατώ να δεχθώ ότι θα βρεθεί κόμμα του Κοινοβουλίου που θα καταψηφίσει τις αυξήσεις σε δημοσίους υπαλλήλους, μισθωτούς και συνταξιούχους.

Ότι θα προτάξει το κομματικό συμφέρον λέγοντας "όχι" σε φοροελαφρύνσεις.

Ότι θα γυρίσει την πλάτη σε σημαντικές παροχές για την υγεία και την παιδεία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
δεν νοείται να προσεγγίζετε όλα τα ζητήματα με όρους μικροπολιτικής.
Ήρθε η στιγμή να δείτε τη μεγάλη εικόνα και να πείτε "ναι" στον προϋπολογισμό που εξασφαλίζει ένα καλύτερο αύριο στους συμπατριώτες μας.

Τώρα θα δείξετε εάν λάβατε το μήνυμα των εθνικών εκλογών του Ιουνίου.

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για το φορολογικό νομοσχέδιο (04-12-2023)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

ωφέλιμη πολιτική είναι η χρήσιμη και όχι η αρεστή.

Που έχει την τόλμη να λέει την αλήθεια, διότι τα πρόσωπα που την εφαρμόζουν αναγνωρίζουν πως μόνο τότε:
-εκφράζει
-και υπηρετεί την πατριωτική ευθύνη.

Η Νέα Δημοκρατία ασκεί πολιτικές:
-αυτής της ποιότητας
και αυτού του επιπέδου,
με τους συμπατριώτες μας να της δίνουν στις 25 Ιουνίου ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης για μια δεύτερη συνεχόμενη παραγωγική κυβερνητική θητεία.

Η εντολή του 41% ήταν σαφής!

Η Ελλάδα πρέπει να κλείσει τις εκκρεμότητες με το χθες και να συγκλίνει με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Από το "να γίνουμε Ευρώπη", να κατακτήσουμε το "είμαστε Ευρώπη".

Ο προϋπολογισμός του 2024, τον οποίο θα κληθούμε να ψηφίσουμε σε λίγες ημέρες, αποτέλεσε το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς αυξάνονται περαιτέρω:
-μισθοί,
-συντάξεις
-και παροχές για κρίσιμους τομείς της καθημερινότητας που καθορίζουν την ποιότητα ζωής μας.

Επίσης, η χθεσινή ανακοίνωση αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας από τον διεθνή οίκο αξιολόγησης Fitch, αποτέλεσε μια μεγάλη εθνική επιτυχία, διότι σήμανε το τέλος της μνημονιακής περιόδου μετά από 13 δύσκολα χρόνια γεμάτα θυσίες και κόπους των συμπατριωτών μας.

Το φορολογικό νομοσχέδιο που συζητούμε είναι η τρίτη διάσταση αυτής της προσπάθειας που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για μια Ελλάδα:
-δίκαιη,
-παραγωγική,
-εξωστρεφής
-και ισχυρή,
αφού εφαρμόζουμε ένα συγκροτημένο σχέδιο για να φέρουμε στη χώρα φορολογική δικαιοσύνη.

Άκουσα πολλούς συναδέλφους:
-της αξιωματικής
-και της μείζονος αντιπολίτευσης να ισχυρίζονται ότι ήμαστε... ανακόλουθοι ως προς τις προεκλογικές μας εξαγγελίες.
Αυτό δεν ισχύει...

Η κυβέρνηση,
-ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
-και όλα τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας δεν καλούμαστε να προσγειώσουμε την προεκλογική μας ρητορική στη μετεκλογική πραγματικότητα.

Απεναντίας, πορευόμαστε με τα πόδια γειωμένα στη γη.

Το πρόβλημα, στην προκειμένη περίπτωση, είναι ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση δείχνει με τη στάση της πως δεν ενδιαφέρεται να λυθεί το ζήτημα:
-της φοροδιαφυγής
-και της φοροαποφυγής.

Αυτό εξάγω ως συμπέρασμα από τις έως τώρα τοποθετήσεις σας.

Ωστόσο, αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι βρίσκεστε σε διάσταση με την κοινωνία.

Σε πρόσφατη δημοσκόπηση το 60% των ερωτηθέντων απάντησε ότι πιστεύει πως το φορολογικό νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση και σχεδόν 9 στους 10, ποσοστό 87,9% για την ακρίβεια, θεωρεί τη φοροδιαφυγή σοβαρό πρόβλημα.

Και πραγματικά είναι, δεδομένου ότι δημιουργεί συνθήκες:
-διάρρηξης του κοινωνικού ιστού,
-αθέμιτου ανταγωνισμού
-και διάβρωσης της εμπιστοσύνης των πολιτών προς την ικανότητα και τη διάθεση του Κράτους να εφαρμόσει κανόνες ισονομίας και ισοπολιτείας για όλους τους πολίτες.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες φοροδιαφεύγουν.

Εσείς, όμως, μας ζητάτε να συμβιβαστούμε με μια κοινωνικά άδικη πραγματικότητα, όταν καλείτε να αποδεχθούμε πως περίπου 500.000 ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν χαμηλότερο ετήσιο εισόδημα από τους υπαλλήλους τους που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Αυτά μπορεί να γινόντουσαν αποδεκτά στην Ελλάδα: -των ψευδαισθήσεων
-και των αριστερών παραισθήσεων
της τετραετίας 2015-2019.

Στην Ελλάδα του 2023, όμως:
-του ρεαλισμού
-και της ειλικρίνειας,
η κοινή λογική υπαγορεύει να καταπολεμήσουμε τη φοροδιαφυγή.

Το κάνουμε πράξη, δίχως να αυξήσουμε φόρους!

Το νέο φορολογικό σύστημα είναι ένα τολμηρό βήμα εκσυγχρονισμού της φορολογικής πολιτικής που ασκείται στην πατρίδα μας.

Οδηγεί στη δίκαιη κατανομή βαρών!

Είναι ισορροπημένο και αναλογικό.

Δεν νοείται το 4% των ελεύθερων επαγγελματιών να πληρώνει το 50% των φόρων όλου του κλάδου.

Όπως δεν νοείται το μερίδιο των εσόδων από τη φορολογία των ελεύθερων επαγγελματιών να αγγίζει το 0,8% του ΑΕΠ στην Ελλάδα, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση να κυμαίνεται στο 2,1%, τη στιγμή που ο αριθμός των ελεύθερων επαγγελματιών στη χώρα μας είναι αναλογικά διπλάσιος από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Συγκρατήστε και ένα ακόμα στοιχείο...

Στην Ελλάδα:
-ο μέσος μισθωτός πληρώνει 1.160 ευρώ φόρο
-και ο ελεύθερος επαγγελματίας 857 ευρώ φόρο.

Και επειδή προσπαθείτε να σπείρετε κενά δαιμόνια στην κοινωνία, να ξεκαθαρίσουμε οριστικά και αμετάκλητα ότι οι πολλοί που πληρώνουν κανονικά τους φόρους τους δεν έχουν λόγο να ανησυχούν.

Στους 735.000 ελεύθερους επαγγελματίες, περίπου το 40% δεν θα επιβαρυνθεί με καμία αύξηση στη φορολόγηση.

Αντίθετα, περίπου 120.000 εξ αυτών θα δουν μείωση λόγω της κατάργησης του τέλους επιτηδεύματος.

Όσον αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες που είναι παράλληλα:
-συνταξιούχοι,
-μισθωτοί
-ή αγρότες,
τα εισοδήματά τους θα συνυπολογίζονται και ουσιαστικά δεν θα πληρώνουν το σύνολο του τεκμηρίου, παρά μόνο τη διαφορά.

Ως οικονομολόγος, θα σας δώσω ένα παράδειγμα.

Ας υποθέσουμε ότι συμπολίτης μας, ελεύθερος επαγγελματίας, δηλώνει εισόδημα 7.000 ευρώ από μισθωτή εργασία και το τεκμήριο είναι στις 12.000 ευρώ.

Αυτός δεν θα πληρώσει φόρο για το τεκμήριο των 12.000 ευρώ, αλλά των 5.000 ευρώ, που είναι το αποτέλεσμα της διαφοράς των 12.000 ευρώ μείον τις 7.000 ευρώ.

Με λίγα λόγια δεν αδικείται κανένας!
Και για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις, θέλω να θέσω ορισμένα ερωτήματα στους συναδέλφους της αντιπολίτευσης:
-Διαφωνείτε με την οριζόντια μείωση κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες; Εάν ναι, καταψηφίστε το νομοσχέδιο.

-Διαφωνείτε με την αύξηση κατά 1.000 ευρώ του αφορολόγητου για μισθωτούς, συνταξιούχους και κατά κύριο επάγγελμα αγρότες με παιδιά, για τους οποίους η ετήσια ελάφρυνση υπολογίζεται από 90 έως 220 ευρώ ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών; Εάν ναι, καταψηφίστε το νομοσχέδιο.

Και όταν το κάνετε, κοιτάξτε τους συνεπείς φορολογούμενους στα μάτια και απολογηθείτε γιατί αντιτίθεστε:
-στην υποχρεωτική ανάρτηση εσόδων και εξόδων στο Mydata εντός του 2024,
-στην απαγόρευση χρήσης μετρητών στις αγοραπωλησίες ακινήτων.

Ή γιατί διαφωνείτε:
-με το δικαίωμα του ελεύθερου επαγγελματία να αμφισβητήσει το ποσό που προκύπτει από την εφαρμογή του τεκμηρίου της ελάχιστης αμοιβής και της προσφυγής του στις φορολογικές αρχές ώστε να αποδειχθεί η ακρίβεια της δήλωσής του.
-Με τη σκέψη το τεκμήριο της ελάχιστης αμοιβής των ελεύθερων επαγγελματιών να προσαυξάνεται ανάλογα με τα χρόνια επαγγελματικής δραστηριότητας, το σύνολο της μισθοδοσίας και το ύψος του τζίρου της επιχειρήσεις.
-Με τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS,
-την ενεργοποίηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής -και τα υποχρεωτικά ηλεκτρονικά τιμολόγια από το 2024.

Συνοψίζοντας, το νέο φορολογικό νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει καμία οριζόντια φορολόγηση.

Είναι μια εναλλακτική πρόταση ώστε από εδώ και στο εξής οι διασταυρώσεις στοιχείων να είναι:
-πιο αποδοτικές
και πιο ουσιαστικές.

Η φορολογική δικαιοσύνη επιτυγχάνεται μόνο με:
-σταθερούς,
-λογικούς
-και ισορροπημένους φόρους.

Και κάτι τελευταίο...
Ότι παραμένουμε πιστοί στη μείωση τω φόρων προκύπτει και από ένα ακόμα στοιχείο που ανέφερα νωρίτερα.

Με το νέο σύστημα η συμμετοχή των ελεύθερων επαγγελματιών στα συνολικά έσοδα θα αυξηθεί από το 0,8% του ΑΕΠ, στο 1,1% του ΑΕΠ. Επαναλαμβάνω ότι το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 2,1%.

Γιατί αυτοί είμαστε:
Συνεπείς στις δεσμεύσεις μας,
αποτελεσματικοί στην εφαρμογή τους,
-δίπλα σε κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τον προϋπολογισμό του 2024 (24-11-2023)