Κοινοβουλευτική Δράση

Αρ. πρωτ.:5936/21.06.2022 Θεσσαλονίκη, 21 Ιουνίου 2022 Προς Υπουργό:-Οικονομικών Ερώτηση: «Επαναπροσδιορισμός αντικειμενικών αξιών στον Νομό Θεσσαλονίκης» Παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός των νέων αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, που ισχύουν από 1η Ιανουαρίου 2022, διαμορφώθηκε με γνώμονα τη σύγκλιση εμπορικών και αντικειμενικών αξιών σύμφωνα και με τα διεθνή εκτιμητικά πρότυπα, σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται να οδηγεί κατά τόπους σε πολύ υψηλές τιμές.Στην πράξη αποδεικνύεται ότι υπάρχουν ζώνες που δεν παρουσιάζουν ομοιογενή…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το Ν/Σ του Υπουργείου Οικονομικών με θέμα την αναμόρφωση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (14-06-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ευθύνη,
-καθήκον
-και υποχρέωση
κάθε υπεύθυνης ηγεσίας είναι να αναζητά και να διαμορφώνει τις κατάλληλες πολιτικές που θα οδηγούν τους πολίτες στις λεγόμενες «καλύτερες ημέρες».

Αναφέρομαι σε παρεμβάσεις που προσφέρουν στην κοινωνία:
-ασφάλεια,
-σταθερότητα
-και ηρεμία.

Άρα, η γρήγορη και κυρίως ορθή λήψη αποφάσεων είναι θέμα επιβίωσης, όπως αποδείχθηκε τα προηγούμενα δύσκολα χρόνια στη διάρκεια των οποίων το πολιτικό μας περιβάλλον διακρινόταν από μια:
-παθητική,
-αμυντική
-και πάντοτε αργοπορημένη εφαρμογή της πολιτικής στο πεδίο.

Είναι, λοιπόν, επιτακτική ανάγκη, στον περίπλοκο κόσμου του διεθνούς αναβρασμού και των αλλεπάλληλων κρίσεων, κάθε σοβαρή Κυβέρνηση να βοηθά τον πολίτη να βλέπει το μέλλον.

Εφαρμόζοντας την παραπάνω αρχή, επιχειρούμε να διευρύνουμε το πλάνο σκέψης της κοινωνίας πέρα από τον στενό ορίζοντα του σήμερα.

Εξάλλου, όπως επανειλημμένα έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης:
-έχουμε πρόγραμμα τετραετίας,
-σχέδιο οκταετίας
-και όραμα δεκαετίας.

Με απλά λόγια, η Ελλάδα του 2030 θα διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από όσα κάνουμε εμείς τώρα!

Το μέλλον δεν έχει παρέλθει...
Αντίθετα, βρίσκεται εμπρός μας.

Γι' αυτό, για μια ευέλικτη Κυβέρνηση όπως η δική μας, η λήψη άμεσων αποφάσεων έχει ως προσανατολισμό τη δράση με γνώμονα το αύριο.

Στην προκειμένη περίπτωση, αν κάνουμε εικόνες τους αριθμούς, το 2022 κλείνουμε οριστικά το κεφάλαιο της χρεοκοπίας του 2010.

Καταρτίζουμε:
-αξιόπιστα
-και σαφή σχέδια
δημοσιονομικής πολιτικής, χάρη στα οποία η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας υπερβαίνει σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρά τις εντεινόμενες πιέσεις που υφίσταται από την ενεργειακή κρίση και τα κύματα ακρίβειας που αυτή προκαλεί.

Η ισχυρή δυναμική που καταγράφει, όπως αποτυπώθηκε στα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, βάσει των οποίων το ελληνικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, είναι άκρως ενθαρρυντική αν αναλογιστούμε ότι η αύξηση του ΑΕΠ βασίζεται μεταξύ άλλων στη σημαντική ενίσχυση:
-των επενδύσεων που καταγράφουν τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση στην ευρωζώνη
-και των εξαγωγών που διαμορφώνονται σε ιστορικά υψηλό επίπεδο.

Βάσει των στοιχείων, σημειώθηκε άνοδος:
-της κατανάλωσης των νοικοκυριών κατά 11,6%,
-των ιδιωτικών επενδύσεων κατά 12,7%
-και των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών κατά 9,6%.

Ουσιαστικά αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι προβλέψεις για την ελληνική οικονομία παραμένουν θετικές εν μέσω ενός δυσμενούς περιβάλλοντος, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναφέρουν ότι η Ελλάδα θα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης σε επενδύσεις το 2022, με διψήφιο ποσοστό.

Η εξέλιξη αυτή αποκτά πολλαπλάσια αξία αν αναλογιστούμε ότι συνοδεύεται από:
-σημαντική συρρίκνωση της ανεργίας
-και στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μέσα από συνεχείς μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

Επίσης, κομβικής σημασίας είναι και το προσεχές Eurogroup της 16ης Ιουνίου, το οποίο θα σημάνει την έξοδο της χώρας από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας και κατ' επέκταση την πολυπόθητη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην «ευρωπαϊκή κανονικότητα».

Η πολιτική έγκριση της διαδικασίας εξόδου από το παραπάνω καθεστώς σηματοδοτεί το οριστικό τέλος της μνημονιακής περιόδου για την Ελλάδα, που θα συνοδεύεται από:
-την ενεργοποίηση
-και εκταμίευση δόσης ύψους 748 εκατομμυρίων ευρώ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
στο πλαίσιο αυτό το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που συζητούμε, εισάγει σημαντικές και στοχευμένες μεταρρυθμίσεις που αναπτύσσουν τον ελληνικό χρηματοπιστωτικό τομέα.

Μέλημα μας είναι ο Οργανισμός Διαχείρισης του Δημόσιου Χρέους να ανταποκριθεί αρτιότερα στις σύγχρονες απαιτήσεις, έχοντας στη διάθεσή του όλα τα κατάλληλα εργαλεία.

Υπό αυτήν την οπτική:
-εξορθολογίζουμε
-και βελτιώνουμε
σημαντικές θεσμικές όψεις του δημόσιου και χρηματοοικονομικού συστήματος της χώρας.

Για παράδειγμα, βοηθούμε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής σταθερότητας να μεταβεί στη νέα εποχή.

Στόχος του είναι η αποεπένδυση του από το τραπεζικό σύστημα, ενώ αποκτά πιο ευέλικτο διοικητικό όργανο αφού συνενώνονται η Εκτελεστική Επιτροπή και το Γενικό Συμβούλιο.

Δηλαδή, έχει πλέον τη δυνατότητα να συμβαδίσει με τις εξελίξεις που έχουν συντελεστεί στο πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της κεφαλαιαγοράς και την αρχιτεκτονική του χρηματοπιστωτικού συστήματος σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, δρώντας σε ένα διαρκώς διευρυμένο και πολυπλοκότερο φάσμα επενδυτικών υπηρεσιών και χρηματοπιστωτικών μέσων.

Πιο συγκεκριμένα:
-Η εποπτεία του περνά από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς στο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο ορίζει ένα μέλος του Δ.Σ.

-Εισάγεται υποχρέωση οι ετήσιοι ισολογισμοί του να συντάσσονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.

-Χορηγείται σύντομη παράταση της διάρκειας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας κατά τρία χρόνια, έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2025.

-Προστίθενται προϋποθέσεις ανεξαρτησίας για τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ. και αίρονται οι υφιστάμενοι περιορισμοί στα δικαιώματα ψήφου του Ταμείου.

-Τέλος, περιορίζονται τα ειδικά δικαιώματα διοίκησης του Ταμείου στα Δ.Σ. των τραπεζών, προκειμένου να αρθούν επικαλύψεις της ισχύουσας τραπεζικής νομοθεσίας και ταυτόχρονα να αυξηθεί η επενδυσιμότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ιδρύθηκε για να διασώσει τις τράπεζες και όχι να αποτελέσει δημόσιο πυλώνα του τραπεζικού συστήματος.

Όσον αφορά στον ισχυρισμό της Αντιπολίτευσης ότι το δημόσιο χάνει την εποπτεία των τραπεζών, αποτελεί αφελές επιχείρημα.

Εσείς θέλετε ένα τραπεζικό σύστημα πλήρως ελεγχόμενο... Αυτή ως ιδέα είναι ύποπτη...
Εμείς θέλουμε ένα τραπεζικό σύστημα:
-σταθερό,
-ισχυρό,
-εύρωστο
-και πάνω από όλα υγιές!

Που θα λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και δεν θα «στραγγαλίζεται» από το κρατικό έλεγχο προκειμένου να εξυπηρετεί πρόσωπα και καταστάσεις κατά το δοκούν.

Οι εποχές απόπειρας Βενεζουελοποίησης της ελληνικής οικονομίας ανήκουν ανεπιστρεπτί στο παρελθόν...

Η Ελλάδα της άφησε οριστικά πίσω της το βράδυ της 7ης Ιουλίου 2019.

Και ευτυχώς, γιατί τα αποτελέσματα φάνηκαν άμεσα.

Ενδεικτικά σας αναφέρω τα κόκκινα δάνεια, ο όγκος των οποίων ήταν στα 75,3 δισεκατομμύρια ευρώ όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας και σήμερα μειώθηκαν δραστικά στα 17,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Για να μην θυμηθούμε την απόπειρα Τσίπρα-Βαρουφάκη να δημιουργήσουν «παράλληλο τραπεζικό» σύστημα υπό κρατικό έλεγχο.

Ή το κλείσιμο των τραπεζών,
-τα capital controls,
-τη συρρίκνωση των καταθέσεων,
-τα «βοσκοτόπια» και τη χορήγηση δανείων με αδιαφανείς διαδικασίες από συγκεκριμένη τράπεζα.

Μόνο που οι συγκρίσεις του χθες με το σήμερα είναι αναπόφευκτες και μοιραία εις βάρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Τον Ιούλιο του 2019 οι καταθέσεις ήταν στα 136,9 δισεκατομμύρια ευρώ, όταν τον Δεκέμβριο του 2014 ήταν στα 160, 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σήμερα είναι στα 178,2 δισεκατομμύρια ευρώ, στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της κρίσης το 2010.

Τι μας δείχνουν οι αριθμοί; Ότι ενώ την περίοδο 2015-2019 η Ευρώπη προχωρούσε μπροστά αξιοποιώντας το ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον, η Ελλάδα ήταν «όμηρος» της ιδεοληψίας και της ανικανότητας του ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα οι ελληνικές τράπεζες να οδηγούνται σε μια αχρείαστη 3η ανακεφαλαιοποίηση.

Το «γιατί» είναι απλό:
-Πρόσθεσε κόστος στο Δημόσιο,
-απαξίωσε τις προηγούμενες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου,
-άλλαξε την ιδιοκτησιακή δομή των πιστωτικών ιδρυμάτων
-και τροποποίησε προς το χειρότερο τα σχέδια αναδιάρθρωσής τους.

Για να μιλήσω ξανά με αριθμούς, η αξία των μετοχών που κατείχε το Ελληνικό Δημόσιο κατέρρευσε στα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ τον Ιούνιο του 2019, όταν στο τέλος του 2014 ήταν στα 11,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Με λίγα λόγια, η κατάρρευση των ελληνικών τραπεζών είναι αποτέλεσμα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Εάν αναζητάτε υπαίτιους, κοιταχτείτε στον καθρέφτη.

Εμείς προχωρούμε την Ελλάδα μπροστά!

Με συνέπεια, αποφασιστικότητα, εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, οδηγούμε την ελληνική οικονομία σε ένα περιβάλλον υψηλής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Με δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας!
Με ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής!
Για μια Ελλάδα ακμαία και ισχυρή!

Υπερψηφίζουμε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών γιατί δείχνει το δρόμο της προόδου.
Γιατί διαμορφώνει συνθήκες σταθερότητας και ασφάλειας.

Γιατί ανοίγει δρόμος ανάπτυξης στη μεταμνημονιακή Ελλάδα.

Γιατί η Κυβέρνηση που κατήργησε στην πράξη τα μνημόνια είναι της Νέας Δημοκρατίας.

Γιατί χάρη στη Νέα Δημοκρατία οι Έλληνες παίρνουμε τη ζωή μας πίσω!

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 4267/30.03.2022 Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2022 Προς:- Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας Ερώτηση «Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας» Οι πρόσφατες εξελίξεις και η παγκόσμια συγκυρία αναδεικνύουν για ακόμη μια φορά την ανάγκη αξιοποίησης εναλλακτικών μορφών ενέργειας και τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στην πατρίδα μας. Οι λόγοι μετάβασης σε αυτές τις μορφές ενέργειας είναι προφανείς, αλλά η τρέχουσα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τους ενισχύει…
Αρ. πρωτ.:4265/30.03.2022Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2022 Προς Υπουργούς:-Ανάπτυξης και Επενδύσεων-Υποδομών και Μεταφορών- Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ερώτηση«Εκσυγχρονισμός νομοθετικού πλαισίου για τις πίστες αυτοκινητιδίων» Το νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη και λειτουργία πιστών αυτοκινητιδίων (Go Kart) παραμένει το ίδιο τα τελευταία σχεδόν 22 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα στην ΚΥΑ 7034/1298 του 2000 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 368, αναφέρονται οι προϋποθέσεις, οι προδιαγραφές και οι όροι εγκατάστασης και λειτουργίας για…
Αρ. πρωτ.: 4266/30.03.2022 Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2022 Προς:- Υπουργό Οικονομικών Ερώτηση «Παράταση προθεσμίας επαναπιστοποίησης για διατήρηση εγγραφής στο ειδικό Μητρώο του άρθρου 19 του ν. 4583/2018» Με εγκύκλιο του περασμένου έτους το Υπουργείο Οικονομικών προέβη στην παράταση προθεσμίας επαναπιστοποίησης για διατήρηση εγγραφής στο ειδικό Μητρώο του άρθρου 19 του ν. 4583/2018, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Συγκεκριμένα και κατά παρέκκλιση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου…
Αρ. πρωτ.: 3356/18.02.2022 Θεσσαλονίκη, 18 Φεβρουαρίου 2022 Προς Υπουργούς:-Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων-Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ερώτηση «Περιορισμός υψηλών ποσοστών σπατάλης τροφίμων στη χώρα μας» Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του «Χαροκόπειου» Πανεπιστημίου, που έρχονται στη δημοσιότητα, τα ελληνικά νοικοκυριά σπαταλούν κατά κεφαλήν 142 κιλά τροφίμων ετησίως. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι μία τετραμελής οικογένεια μέσα σε ένα χρόνο σπαταλά και πετά πάνω από μισό τόνο τροφίμων, που δεν έχουν καταναλωθεί. Συνολικά στη χώρα μας…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής και το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ (17-02-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

για πολλούς «πολιτική είναι η τέχνη του συγκερασμού των συμφερόντων». Πιστεύουν ότι οι τελικές αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται με γνώμονα την πλευρά προς την οποία γέρνει η πολιτική «ζυγαριά».

Πέραν, όμως, της πολιτικής των συμφερόντων υπάρχει και η πολιτική των αξιών, όπως αυτή που υπηρετεί διαχρονικά η Νέα Δημοκρατία.

Για να είναι αποτελεσματική η πολιτική:
-δεν πρέπει να κλείνει τα μάτια στα προβλήματα,
-δεν πρέπει να αρκείται στη διαχείριση των καταστάσεων,
-ούτε να βάζει νερό στο κρασί της.
Αντίθετα, πρέπει να προσφέρει λύσεις!

Να προσπερνά τους εραστές της ακινησίας.
Να ακούει την κοινωνία και να έχει το χάρισμα να προσαρμόζεται:
-στα θέλω
-και τις ανάγκες των πολλών.

Την παραπάνω αρχή υπηρετεί στο ακέραιο το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ.

Επιδίωξη μας είναι ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης:
-να σέβεται
-και να υπηρετεί τον πολίτη.

Να τον εξυπηρετεί και όχι να τον βασανίζει.

Να γίνει πρότυπο λειτουργίας και όχι εστία ταλαιπωρίας!

Οι οργανωτικές τομές που δρομολογούμε μετατρέπουν έναν βραδυκίνητο δημόσιο οργανισμό σε μια φιλική υπηρεσία για κάθε ασφαλισμένο.

Αίρουν τη γραφειοκρατία,
-βάζουν τέλος στις καθυστερήσεις απονομής συντάξεων
-και εκσυγχρονίζουν ένα οργανισμό στη λειτουργία του οποίου καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της στρεβλής και αντιπαραγωγικής ανάπτυξης του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα.

Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ,
-η πρόσληψη διευθυντικών στελεχών υψηλού επιπέδου από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα,
-η επιβράβευση της απόδοσης των εργατικών υπαλλήλων,
-η απλοποίηση της λειτουργίας προμηθειών
είναι ορισμένες από τις μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις που θα συμβάλλουν καθοριστικά ώστε το σημερινό δαιδαλώδες σύστημα να ανταποκρίνεται εφεξής στις ανάγκες των πολιτών.
Ασκούμε, λοιπόν, κοινωνική πολιτική για τους πολλούς, γιατί στο δικό μας αξιακό κώδικα υπεράνω όλων είναι ο πολίτης!

Εκείνος που ζητά εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου.

Εκείνος που ζητά γρήγορη λήψη αποφάσεων.

Εκείνος που ορθά απαιτεί από τις δημόσιες υπηρεσίες να προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα το συμφέρον των ασφαλισμένων.

Όπως μου εξιστόρησε πρόσφατα φίλος που είχε την ατυχία να μπλέξει στη βαβέλ του ΕΦΚΑ, όσα συμβαίνουν στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν περιγράφονται. «Μόνο αν τα ζήσεις θα καταλάβεις» μου είπε και όταν διηγήθηκε την τραυματική του εμπειρία, κατάλαβα τι ακριβώς εννοούσε...

Τα λόγια του επιβεβαίωσαν εμμέσως οι φορείς που πήραν το λόγο στις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, κ. Παναγιώτης Κόλλιας, χαρακτήρισε «αναγκαίες» τις αλλαγές για την αναβάθμιση του ΕΦΚΑ. Μίλησε για «δραστικές λύσεις» που συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό του Φορέα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, ο κ. Θανάσης Εξαδάκτυλος, ο οποίος επισήμανε πως όλοι οι υγειονομικοί αναμένουν τη στιγμή «που το ασφαλιστικό ταμείο θα λειτουργεί με ταχύτητα και διαφάνεια».

«Η αναγκαιότητα του εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική» πρόσθεσε από την πλευρά του ο διευθυντής και νομικός σύμβουλος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας κ. Αντώνης Μεγγούλης.
Ενώ την ικανοποίηση του για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ εξέφρασε και ο εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Γιάννης Βουτσινάς.

Με λίγα λόγια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι αλλαγές που προωθούμε σηματοδοτούν μια νέα εποχή στον ΕΦΚΑ.

Αναλογιστείτε ότι ο συγκεκριμένος φορέας εξυπηρετεί περισσότερους από 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους και συγκεντρώνει μόνος του το 48% των παραπόνων που έχουν υποβληθεί στον Συνήγορο του Πολίτη.

Άρα, λόγω και του κοινωνικού του χαρακτήρα, η δραστική παρέμβαση μας είναι αναγκαία!

Όσον αφορά τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, προσωπικά δεν με εκπλήσσει! Ως κόμμα της Αριστεράς δεν γνωρίζει τη λέξη «αυτοκριτική».

Αποποιείται των ευθυνών του και επικαλείται «καλές προθέσεις»....

Ωστόσο το μοντέλο που εφάρμοσε από το 2016 άφησε ένα χαοτικό αποτύπωμα, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από εκείνα που υποτίθεται ότι θα έλυνε...

Πόσο... προοδευτικό άραγε είναι αυτού του είδους το κοινωνικό κράτος;

Πόσο... προοδευτικό είναι η Πολιτεία να ταλαιπωρεί τους πολίτες;

Πόσο... προοδευτικό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης να επηρεάζει αρνητικά τις ζωές 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων;

Θα ήθελα να πω και ορισμένες κουβέντες για τη σπέκουλα που γίνεται γύρω από τους νέους διευθυντές που θα στελεχώσουν το νέο ΕΦΚΑ.

Η επιλογή να προσελκύσουμε έμπειρους επαγγελματίες από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα βελτιώνει το management και κυρίως την αποτελεσματικότητα του οργανισμού.

Ας είμαστε ειλικρινείς...
Οι ικανότητες και η εμπειρία αμείβονται ανάλογα.

Κανένας:
-ικανός
-και έμπειρος
επαγγελματίας δεν θα άφηνε την καριέρα και τις απολαβές του στον ιδιωτικό τομέα για να εργαστεί στο δημόσιο χωρίς να αμειφθεί ανάλογα.

Άλλωστε, μιλάμε για θητεία 3 ετών με δυνατότητα μιας μόνο ανανέωσης και αυστηρή στοχοθεσία.

Σε τελική ανάλυση η Κυβέρνηση δεν θα κριθεί για το μισθό που προσφέρει, αλλά θα αξιολογηθεί για το εάν τα άτομα που επέλεξε έκαναν σωστά τη δουλειά τους.
Για το εάν εκπλήρωσαν την αποστολή τους.

Και για να μην ξεχνιόμαστε...

Η πρόσληψη ιδιωτών σε διευθυντικές θέσεις του δημοσίου έγινε, πριν από τον ΕΦΚΑ, στο Ελληνικό Κτηματολόγιο μετά την ψήφιση του νόμου 4512 το 2018 από την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα!

Επίσης, θέλω να κάνω μια αναφορά για την επιβράβευση των εργατικών υπαλλήλων. Άκουσα τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης να κάνουν λόγο για «αντικοινωνικό» νομοσχέδιο.

Πόσο «αντικοινωνικό» είναι ένα νομοθέτημα που θεσμοθετεί για όλους τους υπαλλήλους τη δυνατότητα πριμοδότησης, άρα υψηλότερων αποδοχών, εφόσον «πιάνουν» συγκεκριμένους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους στην εργασία τους;

Συνοψίζοντας, ο ΕΦΚΑ του 2022 δεν θα έχει καμία σχέση με τον ΕΦΚΑ του 2016.

Εξυπακούεται ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο γιατί είμαστε υπερήφανοι που με την ψήφο μας επιλύουμε το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

Βλέπετε, στον δικό μας κήπο δεν αφήνουμε τα αγριόχορτα να ρίξουν τη σκιά τους στα λουλούδια. Και ο νοών νοείτω...

Κλείνω με μια συμβουλή προς τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ ...
Με την έως τώρα αντιπολιτευτική σας συμπεριφορά, το κόμμα σας βλέπει την πλάτη της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Αν δεν αλλάξετε νοοτροπία, σύντομα θα βλέπει την πλάτη όλων των Ελλήνων.

Σας ευχαριστώ.

Αρ. πρωτ.: 3225/14.02.2022 Θεσσαλονίκη, 14 Φεβρουαρίου 2022 Προς:- Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Ερώτηση «Ενίσχυση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού» Μια από τις καθοριστικές διαδικασίες κατά τη μαθητική πορεία ενός νέου ατόμου είναι η επιλογή του επαγγέλματος που θα ακολουθήσει. Μια διαδικασία αρκετά σημαντική, που θα κρίνει και θα καθορίσει τόσο το μέλλον του, όσο και τη μετέπειτα πορεία του εντός του κοινωνικού συνόλου. Οι δυσκολίες, οι αμφιβολίες και οι φοβίες, που…

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με θέμα τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (09-02-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

όσοι είμαστε οικονομολόγοι διδαχθήκαμε στα πανεπιστημιακά συγγράμματα ότι η οικονομία είναι ένα σύνολο από ανταγωνιστικές αγορές οι οποίες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Στο πέρασμα των χρόνων:
-η εμπειρία
-και η εφαρμογή στην πράξη
μας οδήγησε να επαναδιατυπώσουμε άτυπα την παραπάνω θεωρία θέτοντας ως κεντρική ιδέα ότι «η οικονομία είναι μέρος της κοινωνίας, η οποία είναι μέρος της βιόσφαιρας».

Ανεξάρτητα ποια από τις δυο απόψεις ασπάζεται κανείς, πέραν:
-της έντασης
-και των όποιων πεδίων παρέμβασης,
η ουσία παραμένει η ίδια αφού στο διεθνοποιημένο οικονομικό περιβάλλον που ζούμε η οικονομία πρέπει να τίθεται πάντα στην υπηρεσία των ανθρώπων, εξασφαλίζοντας:
-κοινωνική δικαιοσύνη
-και ευημερία.

Ως εκ τούτου η οικονομία αποκτά κοινωνικά χαρακτηριστικά μόνο όταν περιορίζονται:
-η οικονομική δυσπραγία
-και οι ανισότητες.

Για το σκοπό αυτό η Κυβέρνηση υλοποιεί ανθρωποκεντρικές πολιτικές που στον πυρήνα τους έχουν την ενίσχυση:
-των χαμηλών
-και μεσαίων εισοδημάτων.

Άλλωστε, τόσο οι επιχειρήσεις, όσο και οι ιδιώτες μπορούν να ακμάζουν μόνο αν η οικονομία τίθεται στην υπηρεσία τους.

Στο πλαίσιο αυτό οραματιζόμαστε και εργαζόμαστε για την υιοθέτηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που θα είναι:
-βιώσιμο
-και συμπεριληπτικό,
απαλλαγμένο από ξεπερασμένα δόγματα και αποτυχημένες πρακτικές που έχουν κριθεί στο πεδίο της πράξης.

Ένα παραγωγικό μοντέλο στο οποίο θα χωρούν όλοι, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Ένα παραγωγικό μοντέλο προσανατολισμένο στις ανάγκες:
-των πολιτών
-και της αγοράς,
δίχως μονοδιάστατα χαρακτηριστικά.

Έχοντας ως αρχή πως όταν αλλάζουν οι ιδέες έρχεται πάντα και η σειρά της πραγματικότητας, η Κυβέρνηση μας κινείται σε τρεις άξονες:
-στην ενίσχυση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων,
-στην προσπάθεια η ενίσχυση αυτή να φτάνει πάντα στον πολίτη και να αποτυπώνεται στον οικογενειακό του προϋπολογισμό,
-καθώς και στην προσπάθεια η ενίσχυση αυτή να είναι δημοσιονομικά εφικτή.

Η αλήθεια είναι πως παρά τη δυσμενή συγκυρία εντός του 2021 ενισχύθηκε το διαθέσιμο εισόδημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των νοικοκυριών.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις καίριες παρεμβάσεις της Κυβέρνησης που αποδεικνύει εμπράκτως πως συνομιλεί διαρκώς με την κοινωνία και ακούει τις αγωνίες της.

Στις δρομολογημένες παρεμβάσεις προστίθενται και άλλες που έχουν ως κεντρική επιλογή τη μείωση των φορολογικών βαρών.

Ήδη ανακοινώθηκε:
-η νέα μόνιμη μείωση του ΕΝΦΙΑ, από τον οποίο θα εισπραχθούν 350 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα,
-η δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού για το 2022, το ύψος της οποίας θα ανακοινωθεί εντός του Μαΐου,
-ενώ αναμένεται νέα παρέμβαση για την επιδότηση στους λογαριασμούς ενέργειας για τον μήνα Φεβρουάριο.

Από εκεί και πέρα, όλα είναι ανοιχτά για το αν θα μειωθεί ο συντελεστής ΦΠΑ για βασικά τρόφιμα ή τα καύσιμα, αρκεί φυσικά να το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά μας περιθώρια.

Σχετικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή, ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Σταϊκούρας, είπε ότι ενώ διατέθηκαν στις επιχειρήσεις περίπου 8,3 δισεκατομμύρια ευρώ, οι οφειλές που έχουν βεβαιωθεί είναι περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ και τον Ιούνιο αναμένεται να επιστραφούν περίπου 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Άρα, διαμορφώνουμε ένα μέτωπο ορθολογισμού και υπευθυνότητας απέναντι σε εκείνους που μοιράζουν αφειδώς χρήματα που δεν υπάρχουν.

Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους!

Το άκρως θετικό είναι ότι οι εκτεταμένες μεταρρυθμίσεις που έχουν λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια αλλάζουν δομικά την εθνική μας οικονομία.

Μάλιστα, με την πολύτιμη συνεισφορά του Ταμείου Ανάκαμψης δημιουργούνται μοναδικές συνθήκες ώστε μεσοπρόθεσμα η οικονομική ανάπτυξη να ξεπεράσει κατά πολύ τα σημερινά προβλεπόμενα επίπεδα και να σταθεροποιηθεί υψηλότερα συγκριτικά με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε κάθε περίπτωση η χώρα πρέπει να επενδύσει στη γνώση και το ταλέντο!

Να εμπιστευθεί και να βασιστεί στις τεράστιες δημιουργικές δυνάμεις της νέας γενιάς.

Οι «καταλύτες» για αυτήν την «εκτόξευση» υπάρχουν και το νομοσχέδιο που συζητούμε απόψε επιδιώκει να τους ενισχύσει αντιμετωπίζοντας μια σειρά από επείγουσες καταστάσεις που διαμορφώθηκαν τον Ιανουάριο του 2022, λόγω της πανδημίας αλλά και της πρόσφατης κακοκαιρίας.

Μέσω της νομοθετικής πρωτοβουλίας διευκολύνουμε τους συμπατριώτες μας και επαγγελματικούς κλάδους να ανταποκριθούν σε μια σειρά φορολογικών υποχρεώσεων προς το κράτος.

Επίσης, διασφαλίζουμε την αποτελεσματικότητα της δικαστικής προστασίας των πολιτών, ανάγκη η οποία προέκυψε από την αναστολή της λειτουργίας των δικαστηρίων στις περιοχές της χώρας που επλήγησαν από την πρόσφατη κακοκαιρία.

Στο πλαίσιο αυτό παρατείνεται έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022, αντί για 31 Ιανουαρίου του 2021, η δυνατότητα καταβολής της πρώτης δόσης ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών/δόσεων των φυσικών και νομικών προσώπων.

Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών σε 2 έως 48 δόσεις, από φόρο εισοδήματος και προστίμων που προκύπτουν από τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, για αναδρομικά ποσά συντάξεων, προηγούμενων ετών.
Επιπλέον, διευκολύνονται με παράταση έως την 31η Μαρτίου 2022 χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων και όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία μετάβασης ακινήτων που είχαν υποβάλλει τις δηλώσεις φόρου μεταβίβασης, γονικών παροχών και δωρεών έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Ακόμη, το επίδομα προσωπικού:
-Ενόπλων Δυνάμεων,
-Σωμάτων Ασφαλείας
-και ΕΚΑΒ,
απαλλάσσεται αναδρομικά από την πρωτοχρονιά του 2022 από το φόρο εισοδήματος κατά ποσοστό 100% αντί 65%.

Συνοψίζοντας, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίζει το νομοσχέδιο γιατί πολιτική δεν είναι μόνο οι μεγάλες αποφάσεις αλλά και η διαχείριση των λεπτομερειών. Εκείνες, δηλαδή, που κάνουν την ουσιαστική διαφορά.

Σας ευχαριστώ.

Ομιλία του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Θ. Καράογλου στην Ολομέλεια της Βουλής για την ανέγερση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο της Θεσσαλονίκης (08-02-2022)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Υπό φυσιολογικές συνθήκες η σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής θα ήταν πανηγυρική για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Δεν είναι μικρό πράγμα το Εθνικό Κοινοβούλιο να επικυρώνει θεωρητικά ομόφωνα τη δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» για την ανέγερση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο της Θεσσαλονίκης, η οποία:
-ενισχύει
-και αναβαθμίζει
τις υποδομές της πόλης μου στον τομέα της υγείας.

Λέω «υπό φυσιολογικές συνθήκες», διότι δυστυχώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση -και ιδίως οι συνάδελφοι που εκπροσωπούν τις δυο εκλογικές περιφέρειες της Θεσσαλονίκης- βάζουν την υποταγή στο κόμμα πάνω από το συμφέρον της πόλης που θεωρητικά υπηρετούν.

Το «παρών» που ψήφισαν στην τελευταία συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων υπενθυμίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αρχίζει εκεί που τελειώνει η λογική.

Η απόφαση που πήρατε είναι ανεξήγητη...

Πρωτίστως, όμως, είναι μικρόψυχη!

Και το χειρότερο είναι ότι εχθρεύεται τη βελτίωση της ποιότητας ζωής συνολικά των Βορειοελλαδιτών γιατί, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, το Παιδιατρικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των παιδιών όλης της Μακεδονίας και της Θράκης.
Πρόκειται για μια σύγχρονη μονάδα υγείας που θα αποτελέσει πρότυπο:
-νοσηλείας,
-περίθαλψης
-και φροντίδας,
μέσα από την εφαρμογή καινοτόμων συστημάτων:
-οργάνωσης
-και λειτουργίας,
που θα παρέχει ευρύ φάσμα νοσηλευτικών υπηρεσιών για τον πληθυσμό παιδιών και εφήβων στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

Η ιδεοληπτική σας εμμονή, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, εντάσσεται σε μια συνολική οπισθοδρομική αντίληψη που σας διακατέχει.

Προτιμάτε την αντίδραση από την πρόοδο...

Απεχθάνεστε τις αλλαγές:
-σπεκουλάρετε τη μιζέρια...
-βάζετε πλάτη μόνο στη στασιμότητα.

Είναι η κλασσική συμπεριφορά της Αριστεράς που εξαιρεί τον εαυτό της από την εξισωτική μιζέρια που επιφυλάσσει για τους υπόλοιπους.

Το ίδιο πράττετε και στο χώρο της παιδείας. Ενώ καθημερινά κατηγορείτε την ιδιωτική εκπαίδευση, τα ηγετικά σας στελέχη στέλνουν τα παιδιά τους σε ακριβά ιδιωτικά σχολεία.

Όσον αφορά στη δικαιολογία που επικαλεστήκατε ότι δήθεν συμφωνείτε με την κατασκευή του νοσοκομείου, αλλά διαφωνείτε με τη λειτουργία του ως Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου, είναι προσχηματική.

Αναζητάτε άλλοθι για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα.

Και φυσικά, μετά τη γενική κατακραυγή, σας έφταιξαν για πολλοστή φορά «όλοι οι άλλοι», κατηγορώντας την Κυβέρνηση και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για «χυδαία και αήθη παραπληροφόρηση».
Όμως η στάση σας απέναντι και σε αυτό το ζήτημα περιέχει δυο κραυγαλέες υποκρισίες.

Η πρώτη είναι ότι το μνημόνιο συνεργασίας με το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» υπογράφηκε το 2018. Επί ημερών δικής σας διακυβέρνησης...

Στις 29 Ιουνίου του 2020, στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, η εισηγήτρια της μειοψηφίας, εκλεκτή συνάδελφος από το Νομό Κιλκίς, κυρία Ειρήνη Αγαθοπούλου, χαρακτήριζε «σημαντική» τη δωρεά και είχε υποστηρίξει πως είσαστε «θετικοί σε αυτήν τη συμφωνία και στη συνέχισή της».

Έκανε λόγο, μάλιστα, για «εμβληματικά έργα», προσθέτοντας πως η συνεργασία με το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» έγινε «μέσα σε ένα πολιτικό πλαίσιο πολύ συγκεκριμένο».

Μπορείτε να ανατρέξετε στα πρακτικά εκείνης της συνεδρίασης...
Η δεύτερη υποκρισία αφορά στη δαιμονοποίηση της δωρεάς, αφού η υλοποίηση του έργου θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από το Ίδρυμα κατά την ανέλεγκτη κρίση του, μέσω του φορέα υλοποίησης, όπως αυτό ορίζεται στη σύμβαση και σύμφωνα με τους όρους αυτής.

Μαζί του θα κατασκευαστούν όλες οι υποδομές δικτύων και υπηρεσιών, με ό,τι αυτές σημαίνουν για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Ειλικρινά αδυνατώ να κατανοήσω με ποιο σκεπτικό λέτε «όχι» στη δημιουργία ενός σημαντικού νοσοκομείου, για την κατασκευή του οποίου το Δημόσιο δεν θα διαθέσει ούτε ευρώ. Επί της ουσίας είναι δωρεάν!

Και πραγματικά δυσκολεύομαι να αντιληφθώ τους λόγους από τη στιγμή που στη περίοδο της δικής σας διακυβέρνησης εγκρίθηκαν έντεκα έργα ΣΔΙΤ, σύμπραξη δηλαδή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ.

«Δεν είμαστε ενάντιοι με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα» ανέφερε ο Πρόεδρος σας, Αλέξης Τσίπρας, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Τότε ήταν καλά τα χρήματα των ιδιωτών και τώρα δεν είναι;

Δυστυχώς αυτό είναι το επίπεδο της αντιπολίτευσης που ασκείτε.

Θλίβομαι που δεν αντιλαμβάνεστε τη σημασία αυτού του κομβικού έργου.

Θλίβομαι διπλά που εμμέσως λέτε «όχι» στη δημιουργία επιπλέον 700 θέσεων εργασίας, γιατί τόσοι θα απασχοληθούν στο Παιδιατρικό Νοσοκομείο του Φιλύρου από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, ενώ στην πλήρη λειτουργία του θα απασχολεί περισσότερα από 1000 άτομα.

Την ώρα που εσείς δηλώνετε «παρών», εμείς λέμε «ναι» στην κατασκευή ενός υπερσύγχρονου νοσοκομείου στη Θεσσαλονίκη, διεθνών προδιαγραφών, που θα διαθέτει 240 κλίνες και το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο δημόσιας:
-νοσηλείας,
-περίθαλψης
-και φροντίδας.

Εξυπακούεται ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατία ψηφίζει θετικά, γιατί οι κοινωνίες και το κράτος δεν αποτελούν ένα απλό άθροισμα ανθρώπων, αλλά είναι οντότητες που διαποτίζονται από τη βούληση να εμπλουτίσουν τη σχέση τους με στοιχεία:
-ανιδιοτέλειας
-και αλληλεγγύης
έχοντας ως στόχο την ευημερία των ανθρώπων.

Ένα κράτος δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την ενεργό υποστήριξη του πολίτη, όπως και ο πολίτης δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς το κράτος.

Σε τελική ανάλυση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, όπως έγραψε και ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, «όλα περνάνε, μόνο η αλήθεια μένει».

Και στην προκειμένη περίπτωση η αλήθεια απογυμνώνει τα επιχειρήματά σας.

Σας ευχαριστώ.

Σελίδα 1 από 336