Συνεντεύξεις

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στον Flash 99,4 Fm και την εκπομπή «Μέχρι νεωτέρας», με τον δημοσιογράφο Λάζαρο Λαζάρου (09-04-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην ΑΡΤ Τηλεόραση και την εκπομπή «Χωρίς χρώμα» με τον δημοσιογράφο Γιώργο Βαθιώτη (27-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στο Πρακτορείο Fm και την εκπομπή «Επί της ουσίας» με τον δημοσιογράφο Νίκο Γιώτη (22-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Βεργίνα τηλεόραση και την εκπομπή «Τα Λέμε» με την δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα (22-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στον Flash 99,4 Fm και την εκπομπή «Ανάλυση που μας αφορά» με τον Γιάννη Μαγκριώτη (21-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Dion τηλεόραση και την εκπομπή «Ξεκινάμε μαζί» με την δημοσιογράφο Δήμητρα Μακρή (21-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στην Pella Τηλεόραση και την εκπομπή «Βήμα στην Κεντρική Μακεδονία» με τον δημοσιογράφο Κοσμά Ερυθρόπουλο (14-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στoν ΑΡΤ Fm 90,6 Fm και την εκπομπή «AΡΤ Μαγκαζίνο» με την δημοσιογράφο Ελευθερία Κοσμοπούλου (14-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου, στη Φωνή της Ελλάδας και την εκπομπή «Η Ελλάδα στον κόσμο» με τον δημοσιογράφο Γιώργο Διονυσόπουλο (11-03-2024)

Συνέντευξη του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρου Καράογλου στην εφημερίδα "Η εβδομαδιαία" και τον δημοσιογράφο Άγγελο Γαβρή, που δημοσιεύτηκε στις 02 Μαρτίου 2024

«Σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη δεν θα έχει γυρίσει απλά σελίδα αλλά θα έχει ανοίξει νέο κεφάλαιο στην ιστορία της»

1) Κύριε Καράογλου, πρόσφατα, ταξιδέψατε στην Βιέννη στο πλαίσιο της συνεδρίασης του ΟΑΣΑ. Αναφέρομαι σε πρότερη δήλωσή σας, στην οποία τονίζατε, ήδη από το 2023, πως το 2024, θα είναι το τέλος μιας μακράς περιόδου ύφεσης για την Ελλάδα. Σε συνάρτηση με το δημοσίευμα του "Economist", πιστεύετε πως αφήνουμε πίσω μας τις κακές μέρες;


"Έχω την ακλόνητη πεποίθηση ότι το 2024 θα είναι μια καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα, τους συμπατριώτες μας και την εθνική μας οικονομία. Οι μισθοί στον δημόσιο τομέα αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια, ξεπάγωσαν οι τριετίες στον ιδιωτικό τομέα, μειώσαμε τη φορολογία, η οικονομία μας αναπτύσσεται ταχύτερα από το μέσο όρο στην Ευρωζώνη, γίνονται σημαντικές επενδύσεις σε επίπεδο υποδομών, βελτιώσαμε το επενδυτικό περιβάλλον, αλλάξαμε την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και είναι εφικτό να συνεχίσουμε να παράγουμε πλεόνασμα με βιώσιμη ανάπτυξη. Επίσης, το χρέος μας σε σχέση με το ΑΕΠ μειώνεται με ρυθμό ρεκόρ, ενώ τα ελληνικά ομόλογα διαπραγματεύονται κοντά στα ισπανικά. Πρόκειται για επιτεύγματα που στα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης φάνταζαν "όνειρο θερινής νυκτός" και σήμερα αποτελούν αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Ως εκ τούτου η Ελλάδα έπαψε να είναι δακτυλοδεικτούμενη στην Ευρώπη και από παράδειγμα προς αποφυγή αποτελεί σήμερα παράδειγμα προς μίμηση και δίκαια θεωρείται χώρα της χρονιάς, όπως μας κατέταξε ο Economist. Εκπέμπει δημοσιονομική υγεία, σταθερότητα, συνέπεια, αξιοπιστία, στοιχεία που της έλειψαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Άρα, λοιπόν, όσα έχουμε πετύχει τα τελευταία 4,5 χρόνια είναι μεγάλες κατακτήσεις που ήρθαν ως αποτέλεσμα μιας συνετής δημοσιονομικής πολιτικής που βασίζεται στον ρεαλισμό και διακρίνεται από έντονο κοινωνικό αποτύπωμα. Βεβαίως, το ζήτημα της ακρίβειας είναι υπαρκτό και μας απασχολεί έντονα. Δεν το κρύβουμε κάτω από το χαλί, ούτε παριστάνουμε πως δεν υπάρχει. Απεναντίας, η εφαρμογή του συνόλου των μέτρων που έχουμε λάβει θα οδηγήσει, όπως σημειώνει σε δηλώσεις του ο αρμόδιος Υπουργός κ. Σκρέκας, σε σημαντικές μειώσεις τιμών έως 15% σε κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών που είναι βασικά για τα νοικοκυριά και αφορούν την καθημερινότητά μας. Παραμένω, λοιπόν, αισιόδοξος ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας".

2)Οι πρόσφατες αγροτικές κινητοποιήσεις, βρήκαν συνομιλητές στην αντιπολίτευση και την κυβέρνηση, με τόσο εσάς όσο και τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Π.Μαρινάκη, να δηλώνετε πως "λεφτόδεντρα" δεν υπάρχουν και πως έχει εξαντληθεί το δημοσιονομικό περιθώριο. Τι γίνεται με τον πρωτογενή τομέα παραγωγής σε μια περίοδο ακρίβειας και διεθνών εντάσεων;


"Ασφαλώς "λεφτόδεντρα" δεν υπάρχουν, όπως δεν υπάρχουν και "σπόροι" για να φυτέψουμε τα... λεφτόδεντρα και να ικανοποιούσαμε δια παντός τα αιτήματα όλων των κοινωνικών ομάδων. Κύριε Γαβρή, προέρχομαι από αγροτική οικογένεια και έχω μεγαλώσει στο Ζαγκλιβέρι που είναι μια αμιγώς αγροτική περιοχή. Από μικρή ηλικία ξυπνούσα χαράματα για να πάμε οικογενειακώς στο χωράφι και να καλλιεργήσουμε. Έτσι έμαθα τι σημαίνει να αγωνιάς αν θα ρίξει χαλάζι, αν θα έχει ξηρασία, αν σε πλήξει η ακαρπία, ώστε να δεις τον κόπο σου να αποδίδει καρπούς κυριολεκτικά και μεταφορικά. "Πιάνω" τον σφυγμό των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα και αντιλαμβάνομαι από πρώτο χέρι την αγωνία τους. Ωστόσο, σε όλες τις συζητήσεις που κάνω μαζί τους, επισημαίνω ότι τα ζητήματα δεν λύνονται με αποκλεισμούς δρόμων και πως ο διάλογος είναι το κατάλληλο εργαλείο για να γεφυρώνει τις αποστάσεις.
Άλλωστε, γνωρίζουν ότι επί 4,5 χρόνια η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκονται με πράξεις στο πλευρό τους, στηρίζοντας τον αγροτικό κόσμο με διαρκείς παρεμβάσεις. Μειώσαμε τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%, μειώσαμε τον ΦΠΑ για αγορά λιπασμάτων και ζωοτροφών από το 13% στο 6%, καταργήσαμε το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για φορολόγηση των επιδοτήσεων από το πρώτο ευρώ, καταργήσαμε το νόμο Κατρούγκαλου που συνέδεε την ασφαλιστική εισφορά με το εισόδημα, επιστρέψαμε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο, ενισχύσαμε τη ρευστότητα του ΕΛΓΑ με 400 εκ. ευρώ και καταβάλλαμε αποζημιώσεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ την περίοδο 2020-2023. Ακόμη χορηγήσαμε εφάπαξ ενίσχυσης με το 2% του τζίρου για τις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, εξασφαλίσαμε το ακριβώς ίδιο ποσό των 19,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη νέα ΚΑΠ και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον αγροτικό τομέα με νέες παρεμβάσεις που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός, πάντα σε ρεαλιστική βάση. Το φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για 2+8 χρόνια και η προκαταβολή της επιστροφής του ΕΦΚ, ύψους 40 εκ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Και αφορούν το σύνολο του αγροτικού κόσμου.
Ζητώ, λοιπόν, από όλους σύνεση και ψυχραιμία, γιατί οι δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας δεν είναι απεριόριστες. Ξύνουμε, κυριολεκτικά, τον πάτο του βαρελιού και το οικονομικό μας "ταβάνι" έχει συγκεκριμένο όριο".

3) Το νομοσχέδιο για την Παιδεία, την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την εφαρμογή του "Κυπριακού Μοντέλου", είναι ο επόμενος κοινοβουλευτικός στόχος της κυβέρνησης. Τι απαντάτε σε όσους διαφωνούν και μιλούν για ένα νομοσχέδιο που ανοίγει τις πόρτες παραρτημάτων για "Χρυσές μπίζνες" στην Ελλάδα; Υπάρχει κίνδυνος αποδυνάμωσης των Δημόσιων Πανεπιστημίων;

"Απολύτως κανένας κίνδυνος δεν υπάρχει! Και οι μόνοι που αντιδρούν είναι εκείνοι που παριστάνουν τους προοδευτικούς στα λόγια, αλλά όταν πλησιάζει η ώρα των πράξεων αποδεικνύονται λάτρεις του αναχρονισμού και της στασιμότητας. Για ποιά αποδυνάμωση των δημόσιων πανεπιστημίων μιλά η αντιπολίτευση, όταν η χρηματοδότηση τους έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια περισσότερο από 40% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Κρατικού Προϋπολογισμού; Όταν το νέο νομοσχέδιο δίνει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ από εθνικούς και λοιπούς πόρους στα δημόσια πανεπιστήμια; Όταν το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπει υπέρ των δημόσιων πανεπιστημίων ελευθερίες και δυνατότητες οι οποίες αποτελούσαν ζητούμενα δεκαετιών;
Για να τελειώνουμε με τη βολική σπέκουλα, σκοπός μας δεν είναι μόνο να ανοίξουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, αλλά να ενισχύσουμε ουσιαστικά και το δημόσιο πανεπιστήμιο, όπως κάνουμε συστηματικά εδώ και 4,5 χρόνια. Πρόκειται, με λίγα, λόγια για μια ακόμα εμβληματική μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας που στόχο έχει την παροχή δυνατότητας στους υποψήφιους Έλληνες φοιτητές να σπουδάσουν από τη χώρα μας σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, προσελκύοντας παράλληλα ξένους φοιτητές και ξένο επιστημονικό προσωπικό. Αναλογιστείτε μονάχα ότι 40.000 Έλληνες φοιτητές, αυτήν τη στιγμή, σπουδάζουν σε ξένα πανεπιστήμια, αριθμός που είναι πολύ μεγαλύτερος συγκριτικά με άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα η Ισπανία ή η Πορτογαλία. Αυτά τα παιδιά, θα μπορούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, να συνεχίσουν εδώ τις σπουδές τους και να εξοικονομήσουν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στις οικογένειες τους".

4) Η Θεσσαλονίκη, δίνει την μάχη της για να διεκδικήσει την θέση της στην διεθνή οικονομία αυτή την δεκαετία. Με έργα όπως το μετρό, που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία εντός του 24, το "ThessIntec", ένα μεγαλόπνοο σχέδιο που από κάποιους έχει χαρακτηριστεί ως "silicon valey των Βαλκανίων", αναπλάσεις στην ΔΕΘ και ανασυγκρότηση του δικτύου μεταφορών, η Θεσσαλονίκη βιώνει την δική της "χρυσή περίοδο";


"Χάρη στα έργα που αναφέρατε και βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, αλλά και σε εκείνα που σχεδιάζονται και δρομολογούνται, η Θεσσαλονίκη ανοίγει το βηματισμό της στο μέλλον και πορεύεται με όρους του 21ου αιώνα. Καλύπτει το χαμένο έδαφος δεκαετιών και μέσα από αυτήν τη γόνιμη περίοδο που διανύει πολλαπλασιάζει την ανταγωνιστικότητά της, αναπτύσσει περαιτέρω τη δυναμική της, ενισχύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, διευρύνει τους ορίζοντές της. Το 2030 η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη, καλύτερη. Πιο εξωστρεφής, πιο ανταγωνιστική, πιο παραγωγική, με τους κατοίκους της να απολαμβάνουν υποδομές που στερήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και μέσα από την υλοποίηση τους, βάσει χρονοδιαγραμμάτων, θα βάλει τέλος στην εποχή της καχυποψίας και της αμφιβολίας. Χάρη στη Νέα Δημοκρατία και το ολιστικό σχέδιο που υλοποιεί, έχοντας τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος, τα "θα" γίνονται χειροπιαστές αποδείξεις. Δίχως ίχνος υπερβολής, σε λίγα χρόνια από σήμερα η πόλη μας δεν θα έχει γυρίσει απλά σελίδα, αλλά θα έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της".

5)Στα έργα, δεν ανέφερα, επίτηδες, τον περίφημο "FlyOver" που αποτελεί Νο1 θέμα συζήτησης για τους Θεσσαλονικείς, κύριε Καράογλου, όχι με καλό τρόπο όμως. Το κυκλοφοριακό χάος στον Περιφερειακό και η μεγάλη επιβάρυνση του κεντρικού οδικού δικτύου, είναι μια πραγματικότητα με αρκετούς συμπολίτες μας να έχουν παρατήσει ακόμα και την δουλειά τους στα Δυτικά, όσοι ζουν στα Ανατολικά. Σίγουρα ένα πρόσωπο που δεν βοηθά και ενόψει του οδικού τουρισμού στον οποίο βασίζεται πολύ η Θεσσαλονίκη και η Β.Ελλάδα, υπάρχει κίνδυνος να "πληρώσει το μάρμαρο" ο Τουρισμός - σημαντικότατη πηγή εσόδων για τους Βορειοελλαδίτες;

"Το έργο είναι χρήσιμο, αναγκαίο και πρέπει να προχωρήσει κανονικά, γιατί η περιφερειακή οδός είναι κορεσμένη και
ξεπερασμένη. Με τα νέα δεδομένα θα μπορούν να διέρχονται 10.000 αυτοκίνητα την ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000, ενώ αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ωστόσο, όπως είναι σημαντικό να προχωρήσει κανονικά το έργο, εξίσου σημαντικό είναι και να παραδοθεί εντός του χρόνου που έχει ανακοινώσει επίσημα το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όσον αφορά στο ζήτημα των καθυστερήσεων που καταγράφονται στους δρόμους, συνιστώ υπομονή. Γιατί η ταλαιπωρία είναι υπαρκτή και προσωρινή, αλλά το έργο θα είναι για πάντα και προς όφελος της πόλης.
Από εκεί και πέρα, πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία, με την Κυβέρνηση να αξιολογεί καθημερινά τα δεδομένα και να προχωρά σε σειρά παρεμβάσεων για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής.
Και θέτω ξανά το θέμα της έγκαιρης υλοποίησης του έργου, γιατί οι πολίτες θέλουν λύσεις. Και οι λύσεις δεν έρχονται με υποσχέσεις, παρά μονάχα με σχέδιο, κατάλληλη προετοιμασία, στοχοπροσήλωση και εφαρμογή σωστών πολιτικών, οι οποίες βάζουν στο επίκεντρο την κοινωνία".